Skip to main content

A fékút teszt, ami elképesztő különbségeket mutat!

Ki hinné, hogy 100-ról 0-ra, az egyik autónak 34 méter elég, míg a másiknak meg 70 méter út is kevés?
Nemrég találtuk ezt a cikket, és annak ellenére, hogy ez nem egy friss írás, nagyon is aktuális, és talán örökre az is marad.
Aktuális, hiszen midig lesznek és voltak különbségek a járművek fékrendszerei között, és soha nem lesz olyan autó, vagy motorkerékpár, amelynek annyira jó a féke, hogy azt mondjuk, „na ettől már nem kell jobb”. Sőt, bizonyos helyzetekben szinte mindannyian azt szeretnénk, ha legalább egy kicsivel jobb lenne a járművünk féke.
Köztudott, hogy a legjobb gyári féknél is lehet jobbat csinálni egy még jobb anyagú fékbetéttel, egy profibb féktárcsával stb. Az is köztudott, hogy a gyárilag gyengén teljesítő fékrendszereket, bizonyis határokon belül, viszonylag könnyen lehet javítani, erősíteni. Ezt a vásárlóink az EBC Brakes termékeivel naponta meg is teszik.
De visszakanyarodva a cikkhez, nagyon érdekes, tanulságos a hozzá tartozó lista. Köztudott, hogy a távolkeleti és az tengerentúli autóknak nem az erősségük a fék, de amt ez a teszt mutat, az meglepő, mivel a táblázatban a leggyengébben teljesítő 25 tesztalany közül 10 japán, és 8 amerikai. ( a 3 koreai is jelzésértékű ám )
Eddig is tudtuk, hogy a japán és amcsi autók fékére általánosan elmondható, hogy alulméretezettek, de ez a teszt még minket is meglepett.
Abba pedig belegondolni sem jó, hogy ezekbe a gyárilag is gyengélkedő fékrendszerekbe legtöbbször, még gyengébb minőségű utángyártott fékbetétek és féktárcsák kerülnek, miután a gyáriak elkoptak.

TANULSÁG: japán, amerikai, koreai autókhoz nem luxus, hanem nagyonis praktikus legalább a Greenstuff vagy inkább a Yellowstuff vagy Bluestuff fékbetét garnitúra.

Lássuk a cikket: Fékteszt-szégyenlista: életről és halálról dönthet
Sokszor a padlófék az egyetlen segítség az autóvezetőknek. Ilyenkor azonban néhány méter is dönthet életről és halálról. Az auto-motor-und-sport.de összeállította a saját tesztjeiben szereplő autók közül azoknak a listáját, amelyeknek a legrosszabban fogott a féke.

Féktárcsa

A teszt során az autókat megpakolták, mintha egy családi nyaralásra készülnének, és tízszer egymás után hirtelen padlóig lefékezték 100 kilométer/órás sebességről. A legtöbb esetben a tízszeri fékezés következtében annyira felmelegedtek a fékek, hogy a hatásuk később igen jelentősen csökkent. A fékpróbát egyenes talajon végezték. A teszt során az átlagos teljesítményeket vizsgálták, nem pedig a legjobb teljesítményt. Természetesen az eredményt az abroncsok is befolyásolják, így mindegyik autóra a gyártó által szériatartozékként adott gumikat tesztelték.
 
Az új hatos VW Golfnak a tizedik fékezésnél 100 kilométer/órás sebességnél 38 méterre volt szüksége ahhoz, hogy megálljon. A VW Foxnak ugyanilyen körülmények között 47 méter kellett a megálláshoz. A Cadillac Escaladenak azonban 70,1 méter. Csak az összehasonlítás kedvéért: a Ferrari 430 Scudeira és a Lamborghini Gallardo LP 560-4 100-as tempóról 34 méter alatt áll meg, a Porsche 911 GT2-nek 35 méter kell ehhez. Lássuk a legrosszabban fékező autók listáját!
 

Gyártó Modell Féktáv
Cadillac Escalade 70,1 m
Honda Civic 1.3i-DSi VTEC Hybrid 66,5 m
Mitsubishi L200 2.5 DI-D Duplakabin 60,3 m
Jeep Wrangler 3.8 57,6 m
Nissan Navara Double Cab 2.5 dCi DPF 55,1 m
Jeep Commander 3.0 CRD 54,3 m
Hyundai Tucson 2.7 V6 4WD 54,3 m
Land Rover Defender 110 TD4 Station Wagon 52,1 m
Dodge Caliber 2.0 CRD 52,1 m
Lexus RX 350 52,1 m
Suzuki Jimny 1.5 DDiS 52,1 m
Honda FR-V 2.2i-CTDi 51,4 m
Hummer H3 50,1 m
Kia Carnival 2.9 CRDi 49,5 m
Toyota Land Cruiser 4.5 V8 D-4D 48,8 m
Chevrolet Epica 2.0 D 48,8 m
Fiat Panda 1.2 8V 48,8 m
Lada 1119 8V 48,2 m
Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 48,2 m
Chevrolet HHR 47,0 m
Chrysler Sebring 2.0 CRD 47,0 m
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 47,0 m
Daihatsu Materia 1.3 47,0 m
Hyundai Grandeur 3.3 V6 47,0 m
VW Fox 1.4 47,0 m

 

Ezt a cikket a hvg.hu alapján tettük közzé.

Az eredeti írás itt található: https://hvg.hu/cegauto/20081202_fektavolsag_fekhatas


Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások