Aktuális, hiszen midig lesznek és voltak különbségek a járművek fékrendszerei között, és soha nem lesz olyan autó, vagy motorkerékpár, amelynek annyira jó a féke, hogy azt mondjuk, „na ettől már nem kell jobb”. Sőt, bizonyos helyzetekben szinte mindannyian azt szeretnénk, ha legalább egy kicsivel jobb lenne a járművünk féke.
Köztudott, hogy a legjobb gyári féknél is lehet jobbat csinálni egy még jobb anyagú fékbetéttel, egy profibb féktárcsával stb. Az is köztudott, hogy a gyárilag gyengén teljesítő fékrendszereket, bizonyis határokon belül, viszonylag könnyen lehet javítani, erősíteni. Ezt a vásárlóink az EBC Brakes termékeivel naponta meg is teszik.
De visszakanyarodva a cikkhez, nagyon érdekes, tanulságos a hozzá tartozó lista. Köztudott, hogy a távolkeleti és az tengerentúli autóknak nem az erősségük a fék, de amt ez a teszt mutat, az meglepő, mivel a táblázatban a leggyengébben teljesítő 25 tesztalany közül 10 japán, és 8 amerikai. ( a 3 koreai is jelzésértékű ám )
Eddig is tudtuk, hogy a japán és amcsi autók fékére általánosan elmondható, hogy alulméretezettek, de ez a teszt még minket is meglepett.
Abba pedig belegondolni sem jó, hogy ezekbe a gyárilag is gyengélkedő fékrendszerekbe legtöbbször, még gyengébb minőségű utángyártott fékbetétek és féktárcsák kerülnek, miután a gyáriak elkoptak.
TANULSÁG: japán, amerikai, koreai autókhoz nem luxus, hanem nagyonis praktikus legalább a Greenstuff vagy inkább a Yellowstuff vagy Bluestuff fékbetét garnitúra.

A teszt során az autókat megpakolták, mintha egy családi nyaralásra készülnének, és tízszer egymás után hirtelen padlóig lefékezték 100 kilométer/órás sebességről. A legtöbb esetben a tízszeri fékezés következtében annyira felmelegedtek a fékek, hogy a hatásuk később igen jelentősen csökkent. A fékpróbát egyenes talajon végezték. A teszt során az átlagos teljesítményeket vizsgálták, nem pedig a legjobb teljesítményt. Természetesen az eredményt az abroncsok is befolyásolják, így mindegyik autóra a gyártó által szériatartozékként adott gumikat tesztelték.
Az új hatos VW Golfnak a tizedik fékezésnél 100 kilométer/órás sebességnél 38 méterre volt szüksége ahhoz, hogy megálljon. A VW Foxnak ugyanilyen körülmények között 47 méter kellett a megálláshoz. A Cadillac Escaladenak azonban 70,1 méter. Csak az összehasonlítás kedvéért: a Ferrari 430 Scudeira és a Lamborghini Gallardo LP 560-4 100-as tempóról 34 méter alatt áll meg, a Porsche 911 GT2-nek 35 méter kell ehhez. Lássuk a legrosszabban fékező autók listáját!
Gyártó | Modell | Féktáv |
Cadillac | Escalade | 70,1 m |
Honda | Civic 1.3i-DSi VTEC Hybrid | 66,5 m |
Mitsubishi | L200 2.5 DI-D Duplakabin | 60,3 m |
Jeep | Wrangler 3.8 | 57,6 m |
Nissan | Navara Double Cab 2.5 dCi DPF | 55,1 m |
Jeep | Commander 3.0 CRD | 54,3 m |
Hyundai | Tucson 2.7 V6 4WD | 54,3 m |
Land Rover | Defender 110 TD4 Station Wagon | 52,1 m |
Dodge | Caliber 2.0 CRD | 52,1 m |
Lexus | RX 350 | 52,1 m |
Suzuki | Jimny 1.5 DDiS | 52,1 m |
Honda | FR-V 2.2i-CTDi | 51,4 m |
Hummer | H3 | 50,1 m |
Kia | Carnival 2.9 CRDi | 49,5 m |
Toyota | Land Cruiser 4.5 V8 D-4D | 48,8 m |
Chevrolet | Epica 2.0 D | 48,8 m |
Fiat | Panda 1.2 8V | 48,8 m |
Lada | 1119 8V | 48,2 m |
Mitsubishi | Lancer 2.0 DI-D | 48,2 m |
Chevrolet | HHR | 47,0 m |
Chrysler | Sebring 2.0 CRD | 47,0 m |
Mitsubishi | Pajero 3.2 DI-D | 47,0 m |
Daihatsu | Materia 1.3 | 47,0 m |
Hyundai | Grandeur 3.3 V6 | 47,0 m |
VW | Fox 1.4 | 47,0 m |
Ezt a cikket a hvg.hu alapján tettük közzé.
Az eredeti írás itt található: https://hvg.hu/cegauto/20081202_fektavolsag_fekhatas