Skip to main content

EBC Brakes kerékpáros (MTB) termék ismertető

Mottó a termékekhez

Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.

Kedves Vásárlónk!

A baloldali menüben található „EBC kerékpár modell kereső” feliratra vagy a fenti kerékpár piktogramra kattintva elindíthatja a kerékpár fékbetét és féktárcsa keresést.

Válassza ki a fékrendszer gyártót a megjelenő listából, aztán a megfelelő modellt és ezután a rendszer megmutatja azokat az alkatrészeket, amelyeket az adott fékrendszerhez gyárt az EBC Brakes.

Kérdése van? AZONNALI SEGÍTSÉG gombra kattintson jobb oldalt.

EBC CFA Greenstuff Mountain Bike X-Country fékbetét garnitúra (egy féknyereghez)

EBC Greenstuff mountain bike fékbetét sorozat

  • minden tárcsafékes kerékpárhoz használható univerzális tulajdonságokkal rendelkező fékbetét
  • kiváló minőségű organikus anyagainak köszönhetően tárcsakímélő és jól adagolható a fékhatása
  • fékezési tulajdonságai miatt az egyik legnépszerűbb MTB fékbetét a visszajelzések alapján

EBC CFA-R Redstuff Mountain Bike Downhill fékbetét garnitúra (egy féknyereghez)

EBC Redstuff mountain bike fékbetét sorozat

  • ennél a fékbetéteknél rendkívül gyors reakció idő és azonnal a legnagyobb fékhatást produkálja
  • nagyon magas a súrlódási együtthatója, de ennek ellenére a tárcsát csak kíméletesen veszi igénybe
  • extrém mértékben vezeti el a keletkező hőt és így kevésbé terheli a fékrendszer többi alkotóelemét
  • lágy anyaga miatt rövid az élettartama és ezért inkább a Downhill versenyzők részesítik előnyben

EBC CFA-HH Goldstuff Mountain Bike Sintermetall fékbetét garnitúra (egy féknyereghez)

EBC Goldstuff mountain bike fékbetét sorozat

  • anyaga a legmagasabb szint a fékbetétek között, ezért a gyors motorkerékpároknál is alkalmazzák
  • élettartam és fékhatás tekintetében is kimagasló minden MTB felhasználási területen, (kivéve Downhill)
  • lágy anyagú féktárcsákat maradandóan károsítja, tehát csakis edzett acél tárcsákkal használható

EBC VR Vee-Rotor Mountain Bike edzett acél féktárcsa (első vagy hátsó kerékhez)

EBC mountain bike féktárcsa sorozat

  • prémium minőségű hőkezelt és edzett, ultra könnyű acéltárcsa, minden fékbetét anyaggal használható
  • bármely gyártmányú 160mm méretű féktárcsa helyére felszerelhető átalakítás nélkül az eredeti csavarokkal

EBC MTBD Oversize MTB Disc edzett acél féktárcsa (első vagy hátsó kerékhez)

EBC oversize mountain bike féktárcsa sorozat

  • Az eredeti fékhatásnál akár 20%-kal is jobbat érhetünk el ezzel a megnövelt átmérőjű féktárcsa készlettel
  • A csomag tartalmazza a féktárcsát és a felszereléshez szükséges féknyereg tartó „IS vagy PM” adaptert a csavarokkal
  • Ezek a féktárcsák nem csak fékhatást növelnek, de nagyobb átmérőjük, felületük miatt a hűtésük is lényegesen jobb

Fontos információk az EBC kerékpár féktárcsákról és adapterekről

Formák:

Lehet sima vagy „C” jelű hullámos kerületű a külalakja ezeknek féktárcsáknak, de ez csak esztétika, mert műszaki szempontból egyenértékűek.

Méretek és jelölések:

Háromféle átmérőben, szabvány felfogatással és egyéb méretekkel készülnek az EBC Brakes bringa tárcsái az alábbiak szerint.

160mm: ez az alap méret, amit a kerékpárokon általában használnak a gyártók.
  • VR160: ezzel a cikkszámmal jelzi a gyártó a 160mm átmérőjű kerékpár féktárcsáját.
180mm: az első méretlépcső, az úgynevezett Oversize vagy túlméretezett tárcsák közül. (adapterrel csomagolva)
  • MTBD160-180: sima kerületű 180mm átmérőjű féktárcsa „IS” adapterrel csomagolva.
  • MTBD160-180M: sima kerületű 180mm átmérőjű féktárcsa „PM” adapterrel csomagolva.
  • MTBD160-180C: hullámos „C contour”, kerületű 180mm átmérőjű féktárcsa „IS” adapterrel csomagolva.
  • MTBD160-180CM: hullámos „C contour”, kerületű 180mm átmérőjű féktárcsa „PM” adapterrel csomagolva.
203mm: a második lépcső és egyben a legnagyobb átmérő a kerékpár tárcsák esetében. (adapterrel csomagolva)
  • MTBD160-203: sima kerületű 203mm átmérőjű féktárcsa „IS” adapterrel csomagolva.
  • MTBD160-203M: sima kerületű 203mm átmérőjű féktárcsa „PM” adapterrel csomagolva.
  • MTBD160-203C: hullámos „C contour”, kerületű 203mm átmérőjű féktárcsa „IS” adapterrel csomagolva.
  • MTBD160-203CM: hullámos „C contour”, kerületű 203mm átmérőjű féktárcsa „PM” adapterrel csomagolva.

 

Kétféle készletben, különböző adapterrel kínálja az EBC Brakes a 180 és 203mm-es tárcsáit a felrögzítési igényektől függően.

A cikkszám végén lévő „M” betű jelzi, hogy „PM” adapterrel van csomagolva a készlet. (1. példa)
A cikkszám végén az „M” betű hiánya arra utal, hogy „IS” adapter van a csomagban. (2. példa)

1.példa: MTBD160-203CM: hullámos „C contour” kerületű, 203mm átmérőjű féktárcsa „PM” adapterrel (POST MOUNT = 74mm felfogatási méret).

MTBD160-203CM: hullámos „C contour” kerületű, 203mm átmérőjű féktárcsa „PM” adapterrel (POST MOUNT = 74mm felfogatási méret)

2.példa: MTBD160-203C hullámos „C contour” kerületű, 203mm átmérőjű féktárcsa „IS” adapterrel (IS MOUNT = 50mm felfogatási méret).

MTBD160-203C hullámos „C contour” kerületű, 203mm átmérőjű féktárcsa „IS” adapterrel (IS MOUNT = 50mm felfogatási méret)

Mit jelentenek a tárcsafék adaptereknél a betűk és számok?

Az egyik jellemző rögzítési típus az „IS” (International Standard = nemzetközi rögzítés), a másik pedig a „PM” (Post Mount = minden Manitou és egyre több más gyártó – egyes RockShox, Marzocchi, Fox, stb villa rögzítése ilyen). Az alábbi képen látható, hogy amíg az „IS” rendszernél oldalról lehet a féknyerget felcsavarozni, addig a „PM” esetén szemből megy át a rögzítő csavar a féknyergen vagy az adapteren.

International Standard = nemzetközi rögzítés

A legtöbb modern féknyerget gyárilag „PM” rendszerűre készítik.

A féknyergeket a gyártók különböző adapterekkel teszik a alkalmassá a tárcsa-átmérőkhöz és rögzítési típusokhoz. Ennek az a kézzelfogható előnye, hogy adaptert olcsóbb gyártani és cserélni, mint ha ugyanannyi féle féknyerget kéne megfelelően kialakítani.

Post Mount = minden Manitou és egyre több más gyártó - egyes RockShox, Marzocchi, Fox, stb villa rögzítése ilyen

Többnyire különbözik az első és a hátsó felfogatási pontok kiképzése is, tehát nem minden esetben lehet az első adaptert hátsónak használni és fordítva is igaz ez.

Hasonló témájú cikkek itt: gyakran feltett kérdések

Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások