[ebcbrakes_racing]
EBC RACING BIG BRAKE KÉSZLETEK, vagyis EBC BALANCED BRAKE KITTEK
Miért állítják az EBC gyár mérnökei, hogy ezek a szettek a jelenleg kapható hasonló termékeknél jobbak?
https://ebcbrakes.com/how-to-choose-the-best-big-brake-kit/
A fenti link megnyitásával szakmai magyarázatot olvashat, akit érdekelnek a részletek, de mi az alábbiakban közérthetően, és magyarul foglaljuk össze, amit fontosnak tartunk.
Kezdjük azzal, hogy a köztudatban az terjedt el, miszerint „előre minél bikább féket vegyél öcsém, aztán hátul meg jó az, ami van”. Akik erre bíztatnak, azok meg is magyarázzák ezt a tehetetlenségi erő hatásaival. Azt mondva, hogy fékezéskor az első tengelyre helyeződik át a jármű súlypontja, ezért itt kell fékezni.
Naponta tapasztaljuk fékbetét rendeléseknél, hogy előre egy erős betétet, hátra pedig egy gyengébbet rendel valaki. Esetleg hátra nem is rendel, hanem a régi betétet megtartja, amiről azt sem tudja legtöbbször, hogy milyen gyártmány. Tehát különböző súrlódási és termikus tulajdonsággal rendelkező betéekktel szeretné a „világot megváltani” valaki. Nem is gondolva arra, hogy a különböző anyagok soha nem tudnak szinkronban dolgozni, mert vagy üzemi hőfokban vagy súrlódási értékben, de leginkább mindkettőben eltérnek egymástól.
Mi felhívjuk a figyelmet ezekre a fontos szempontokra, és sokan elfogadják, de van, aki nem, és aztán a megégett, megüvegesedett fékbetétre, valamint az elszíneződött tárcsákra panaszkodik. Egy integrált fékrendszer, akkor működik jól, ha az alkotóelemeit azonos arányban erősítjük, mert különben borul az egyensúly és akár még rosszabb is lehet, mint az eredeti állapot.
TEHÁT: NAGYON FONTOS, HOGY EGYENSÚLYBAN LEGYEN A FÉKRENDSZER!
Általában bármely gyártó által kínált Big Brake Kitt (mostantól BBK), tartalmaz egy pár megnövelt átmérőjű kétrészes, lebegő féktárcsát, első féknyergeket (jó sok dugattyúval), jó esetben az első fékbetétekkel, és konzolokat, adaptereket, amivel a féknyergeket fel tudjuk szerelni a széria nyergek helyére. Hátsó fékbetét nincs ezekben a készletekben, tehát szinte véletlenszerű, hogy milyen termikus és súrlódási tulajdonságú alkotók dolgoznak majd egy rendszeren belül. Könnyen érthető laikusok számára is, hogy ilyen összeállítások esetében nincs összhangban a rendszer, tehát nincs egyensúly. Fémhálós fékcsöveket is ritkán tartalmaznak a BBK készletek, de ha igen, akkor is csak első tengelyhez, hátul pedig maradnak az eredeti, gumi fékcsövek, ami eléggé vicces, mivel egy rendszeren belül a kétféle fékcső használata megint egyensúlyvesztést okoz.
DE MI LESZ ÍGY A FÉKRENDSZER EGYENSÚLLYAL?
Akik autó féket terveznek, esetleg komolyabban autót építgetnek, meg akik a „fékes szakmában” vannak, azok tudják ám ezt az egyensúly problémát, mert ha beleássa magát az ember egy kicsit a szakirodalomba, akkor hamar kiderül, hogy nem csak az EBC mérnökeit, hanem másokat is foglalkoztat ez a téma. Ám mégis csak az első tengelyek fékerősítését erőltetik a BBK gyártók. Nyilván anyagilag ez jobban megéri nekik, mint meggyőzni a vásárlókat, arról, hogy fontos dolog a hátsó tengelyek fékalkatrészein is végrehajtani fejlesztéseket, amik persze többlet költséget jelentenek… Akinek kevés eredményt hoz egy BBK, az majd úgyis megoldja önállóan a problémát.
EZ ÚJABB KÖLTSÉG ANNAK, AKI JÓT SZERETNE és NEM CSAK SZÉPET!
Erre az EBC mérnökei egy nagyon egyszerű lépést tettek. Előálltak a Balanced Brake Kit gondolatával, ami hamarosan tesztpályákon igazolta, hogy valóban fontos kiegyensúlyozni a fékrendszert. Ráadásul a tesztek során kiderült az is, hogy bizonyos esetekben indokolatlan a féknyergek dugattyúinak számát 4-ről, 6-ra vagy 8-ra növelni, mert nem lesz annyival jobb a hatásfoka, mint amennyivel megnöveli a költségeket. Ezekből a költségekből inkább meg lehet finanszírozni az első betétekkel azonos tulajdonságú hátsó fékbetéteket, az egyensúly fenntartásának érdekében. Valamint az összes gumi fékvezeték cseréjét acélhálós teflon fékcsőre, ami szintén az egyensúlyt tartja fenn, a mindenhol és mindenkor azonos nyomásponttal. Még egy töltetre elegendő verseny fékfolyadék is belefér minden EBC BBK csomagba.
TÖBBET MYÚJTSANAK, DE ENNEK ELLENÉRE VERSENYKÉPES MARADJON AZ ÁRUK!
Néhány példa a kínálatból:
BMW | M3 (E36) – Meyle | 3.0/3.2 | 1992-2000 | 330 | 28/26 | BBK003YEL-3 | BlueStuff | 857 000 Ft |
BMW | M3 (E46) | 3.2 | 2000-2007 | 355 | 32/30 | BBK013YEL-1 | BlueStuff | 943 000 Ft |
Ford | Fiesta ST (mk7) | 1.6 Turbo | 2012-2017 | 300 | 28/26 | BBK007YEL-1 | YellowStuff | 799 000 Ft |
Ford | Fiesta ST (mk7) | 1.6 Turbo | 2012-2017 | 330 | 28/26 | BBK007YEL-2 | YellowStuff | 857 000 Ft |
Ford | Fiesta ST (mk8) | 1.5 Turbo | 2018- | 330 | 28/26 | BBK006YEL-2 | YellowStuff | 857 000 Ft |
Ford | Focus RS (mk2) | 2.5 Turbo | 2009-2011 | 355 | 32/30 | BBK008YEL-1 | YellowStuff | 943 000 Ft |
Hyundai | i-30 N | 2.0 Turbo | 2017- | 355 | 32/30 | BBK015YEL-1 | YellowStuff | 943 000 Ft |
Mazda | RX-8 | 1.3 Rotary | 2003-2012 | 330 | 28/26 | BBK001YEL-1 | YellowStuff | 857 000 Ft |
Mazda | RX-8 | 1.3 Rotary | 2003-2012 | 355 | 32/30 | BBK001YEL-2 | YellowStuff | 943 000 Ft |
AZ EBC BBK KÉSZLETEK TARTALMA:
- első tengelyhez való Apollo féknyergek (piros, sárga, kék vagy fekete)
- adapterek, konzolok a féknyergek rögzítéséhez
- első tengelyhez kétrészes, teljesen úszó féktárcsák
- első és hátsó tengelyhez fékbetétek
- fémhálós fékcsövek az összes féknyereghez
- 1liter BF307 fékfolyadék
EBC BRAKES RACING APOLLO FÉKNYERGEK
Apollo sorozatú féknyereg.
Az Egyesült Királyságban tervezett és gyártott szuper-könnyű, de erős alumínium 4 és 6 dugattyús féknyergek. Jelenleg az alábbi színekben rendelhető mind a két verzió. Megvásárolható egy Big Brake Kit-ben vagy külön alkatrészként a jármű építők számára, olyan autók átalakításához, amihez az EBC még nem gyárt BBK-t.
Az alábbi színekben rendelhetők az Apollo féknyergek:
Az EBC Apollo 4 és 6 dugattyús féknyergek, valamint a féknyergek alkatrészei, külön is megvásárolhatók.
Racing katalógust Apollo féknyergekkel letöltheted itt: EBC Racing katalógus
Racing árlistát Apollo féknyergekkel letöltheted itt: EBC Racing árlista
EBC BRAKES RACING TELJESEN LEBEGŐ FÉKTÁRCSÁK
Ezek a nagyteljesítményű kétrészes tárcsák nagyon komoly műszaki szintet képviselnek, amelyről részleteket tudhatsz meg itt: https://ebcbrakes.com/fully-floating-2-piece-brake-rotors/
Használatuk lehetővé teszi a tökéletes geometriai állást a tengely, kerékagy, tárcsa, fékbetét és féknyereg viszonylatában. Az agytól függetlenül lebegő külső acélgyűrű (fékszalag), a keletkező hő hatására bármilyen mértékű radiális tágulásra képes anélkül, hogy feszülne, deformálódna vagy repedne. A repülőgépgyártásból származó, eloxált alumínium ötvözet agyrész, valamint a G3500 magas szén + réztartalmú acél, súrlódó gyűrű a legtartósabb és legkönnyebb összeállítást eredményezi.
Háromféle felhasználási szint létezik és itt a hozzájuk tartozó cikkszám kódok magyarázata:
- SG2F cikkszámmal, közvetlenül helyettesítik az OEM tárcsát (többnyire átalakítás nélkül), azokon a járműveken, amelyeknél már eredetileg is 2 részes tárcsák vannak felszerelve, pl. Audi R8, RS4, RS5, RS6 vagy Nissan GT-R (R35)
- SG2FC cikkszámmal, a gyárilag egy darabból álló öntöttvas, OEM tárcsákat cserélhetjük (ÁTALAKÍTÁS NÉLKÜL), nagyteljesítményű 2 részes lebegő változatra, pl. Ford Focus RS (mk3) vagy Honda Civic Type R (FK8)
- SG2FK cikkszámmal, ezek a 2 részes tárcsák, vamely EBC Brakes Racing Balanced Brake Kit.tartozékai (ezek az adott BBK-hoz tartozó adapterekkel használhatók)
A kétrészes féktárcsák esetében csak a súrlódó gyűrűt kell kicserélni, amikor eléri a kopási határt, tehát nem az egész tárcsa megy a kukába, ahogy a normál tárcsák, hanem csak a fékszalag, aminek az ára így természetesen olcsóbb, mintha az egész egységet cserélnénk. A szerelt csapokat is lehet cserélni, de erre nagyon ritkán lesz szükség, mivel minden alkotóeleme rozsdamentes nemesacálbol készül.
Racing katalógust kétrészes féktárcsákkal letöltheted itt: EBC Racing katalógus
Racing árlistát kétrészes féktárcsákkal letöltheted itt: EBC Racing árlista
EBC BRAKES FÉKBETÉTEK VERSENYEKRE ÉS PÁLYANAPOKRA (TRACKDAY).
Verseny és hobbi verseny (pályanap / Trackday), fékbetétekről a gyár weboldalán részletes tájékoztatás található itt: https://ebcbrakes.com/products/racing-automotive/
Mi pedig egy rövidebb összefoglalóval igyekszünk kiemelni néhány lényeges információt ezekről a speciális termékekről.
Ketté kell választanunk a fékbetétek bemutatását aszerint, hogy közúti forgalomban is vagy csak kizárólag versenypályán használható az adott termék. Ráadásul az utcán használhatók között is kétféle van, mert egy részük mindenhol használható, tehát itt Magyarországon is (ezek hátlapján R90 jelzés olvasható). Amelyeken nincs R90 jel, azok csak az Unión kívül használhatók jelenleg.
Érdemes tudni, hogy nagyon nehéz olyan sport és verseny fékbetéteket készíteni, amelyek alacsony és magas hőmérsékleti körülmények között is jól teljesítenek. Hidegen általában nagyon gyengén fognak a verseny fékbetétek, ez miatt kell melegíteni a nagyteljesítményű súrlódó anyagokat. Mivel a hidegen történő fékezésre szinte használhatatlanok az ilyen anyagokból készült betétek, ezért nem is kaphatnak engedélyt a közúti forgalomba. Viszont amelyek hidegen már jól működnek, és ez miatt alkalmasak közútra, azok pedig többnyire alkalmatlanok a nagyon sportos, esetleg verseny használatra. Így aztán a legtöbben, akik az autójukkal közúton is, és versenypályán is szoktak közlekedni, keresik a legális megoldást, vagy rosszabb esetben engedély nélküli fékbetéttel járnak.
AZ EBC MÉRNÖKEI MÁR RÉGÓTA ISMERIK A PROBLÉMA MEGOLDÁSÁT.
Az a fékbetét, ami igazán agresszív, sportos vagy akár verseny szintű vezetéshez is használható, de a termikus tulajdonságai mégis alkalmassá teszik az utcai használatra, néhány évvel ez előtt még szinte elképzelhetetlen volt. Ezek a termékek olyan anyagokat tartalmaznak, valamint olyan technológiát kívánnak meg, amelyeket az EBC Brakes üzemein kívül kevés helyen tudnak produkálni.
ENNEK KÖSZÖNHETŐ, HOGY ILYEN SOKRÉTŰ KÍNÁLATTAL JELENLEG CSAK AZ EBC RENDELKEZIK.
A FENT LEÍRTAK ALAPJÁN KÉT CSOPORTRA BONTJUK EZEKET A FÉKBETÉTEKET.
Amelyek rendelkeznek R90 jóváhagyással, tehát utcán is használható, tehát a Yellowstuff és Bluestuff (ellenőrizd az R90 feliratot a hátlapon), valamint a kizárólag zárt pályán használható RP-1™ és RP-X™ vagy a legújabb favorit, SR11™ és SR21™ sorozat.
FIGYELEM! Közúton közlekedő autóknál minden esetben törekedni kell arra, hogy az első és hátsó tengelyeken azonos súrlódási és termikus tulajdonságokkal rendelkező fékbetéteket használjunk. Ez az EBC esetében azonos színű betétet jelent. Ez azért fontos, mert csak azonos tulajdonságú fékbetétek tudnak megfelelő egyensúlyt fenntartani az integrált rendszerben.
Versenyautókk esetében az állítható fékegyensúly lehetővé teszi a különböző tulajdonságú betétek használatát.
Ennek ellenére a Bluestuff NDX mellett legújabban rendelhető „B”, vagyis mérsékelt súrlódású változatot is pontosan azért fejlesztették, hogy minden tulajdonsága azonos legyen az első és hátsó betétnek, de hátul kisebb kezdeti fékerővel. Így a könnyebb járművek hátulja nem lesz túlfékezve, ami leginkább a pályázók számára lehet szempont.
Némi segítség a Yellowstuff, Bluestuff és RP sorozatok kopási értékeiről.
Választáskor fontos szempont lehet még a fékbetét keverékek élettartama, amiről általában sehol semmilyen adatot nem szoktak közölni a gyártók, de mi az EBC-nél felfedeztünk egy táblázatot, ami inkább csak egy viszonyítási tájékoztató, és nem valami komoly tanulmány, de valakinek hasznos lehet, ezért alább közzéteszünk.
Átlagos kopási értékek:
BC RACING FÉKBETÉTEK VERSENYRE, PÁLYÁZÁSRA, (UTCÁRA csak R90 jelzéssel használd)
EBC Brakes Racing fékbetét Yellowstuff
A legismertebb és ez által a legnépszerűbb is ez a keverék, amelyből már lassan 2 000 000 (közel kétmillió) garnitúra fékbetét készült az elmúlt 20 évben. Az alábbi diagramon egy 10-es skálán láthatók a legfontosabb tulajdonságai.
Ez a nagy súrlódású anyaga, akár 15%-kal javítja a fékhatást.
- A gyors utcai használat, autósport, driftelés és egyéb versenyek
- Az alacsony fading hajlam a leggyorsabb vezetésnél is
- Sorozatos kemény terheléstől sem zuhan le a fékhatás
- Rendkívül kíméletes a féktárcsákhoz
- Rövidebb pályanapokra és versenyekre alkalmas
- A közepes keménységű anyaga miatt jó a pedálérzet
- A legtöbb autóhoz rendelkezik ECE R90 jóváhagyással
- Bejárató réteggel rendelkezik, ami gyorsítja a beágyazódást
Több Yellowstuff infó itt: https://ebcbrakes.com/product/yellowstuff-street-and-track-pads/
EBC Brakes Racing fékbetét Bluestuff
Nem is olyan régen volt újdonság ez a fékbetét és akkor még csak reménykedtünk abban, hogy valamikor közúti engedéllyel is rendelkezik majd. Mostanra pedig egy sor olyan autóhoz rendelhető már, amelyekkel szívesen pályáznak vagy versenyeznek a tulajdonosaik. (lásd az alábbi táblázatot) (ez atáblázat folyamatosan bővül, érdeklődj az aktuális helyzetről)
A Bluestuff elérhető NDX nagy súrlódású változatban 0,52Mu súrlódási értékkel, és alacsonyabb súrlódású 0,42Mu értékkel B változatban is, ami olyan járművek hátsó tengelyéhez való, amelyekhez könnyebb súlyuk miatt túlzás lenne az NDX változat.
Kiemelkedő súrlódási tulajdonság, már alacsony hőmérsékleten.
- A gyors utcai használatra és rövidtávú versenyekre fejlesztve
- Megnövelt élettartam a Yellowstuff betétekhez épest
- Tárcsakímélő, felülete nagyméretű V horonyokkal van ellátva
- Hosszabb pályaeseményekre és versenyekre alkalmas
- Már több sportautóhoz is rendelkezik ECE R90 jóváhagyással
- Bejárató rétege nincs, de viszonylag hamar bejáródik
Több Bluestuff infó itt: https://ebcbrakes.com/product/ebc-disc-pads-for-racing/
Példák a Bluestuff NDX ECE R90 jóváhagyott betétekre, de érdeklődj e-mailben, ha nem találod amire szükséged van:
DP5690NDX | BMW 3-as sorozat |
DP5690 / 2NDX/td> | Jaguar XJ |
DP5826NDX | Subaru Impreza |
DP5914NDX | BMW 3-as sorozat |
DP51079NDX | BMW 3-as sorozat |
DP51091NDX | BMW 5-ös sorozat |
DP51140NDX | Ford Focus RS Mk1, Peugeot 406 Coupe, Jaguar XJR, Seat Leon Cupra R |
DP51200NDX | Subaru Impreza WRX |
DP51207NDX | Porsche Boxster |
DP51210NDX | Subaru Impreza WRX STi |
DP51211NDX | BMW 3-as sorozat |
DP51254NDX | Honda Civic Type-R / S2000 |
DP51289NDX | BMW 3-as sorozat |
DP51354NDX | Ford / Mazda / Vauxhall hátsó |
DP51405NDX | Saab 9-5 |
DP51419NDX | Citroen / Lancia / Peugeot |
DP51474NDX | Porsche 911 |
DP51495NDX | Audi A4 / A6 |
DP51510NDX | Audi A6 |
DP51513NDX | Audi R8 |
DP51513 / 3NDX | Audi RS3 |
DP51514NDX | Porsche 911 |
DP51536NDX | Alfa Romeo 159 / Brera / Giulietta |
DP51537NDX | Subaru Impreza WRX STi |
DP51538NDX | Mitsubishi Evo |
DP51540NDX | Alfa Romeo GT / GTV |
DP51574NDX | Ford Focus Mk2 ST |
DP51587NDX | BMW 3-as sorozat |
DP51594NDX | Audi S3 / VW Golf GTi Mk6 |
DP51665NDX | Mazda RX8 |
DP51679NDX | Volvo S60 |
DP51691NDX | Mazda RX8 |
DP51749NDX | Ford / Jaguar hátsó |
DP51902NDX | Honda Civic Type-R |
DP51908NDX | Aston Martin |
DP51909NDX | Aston Martin / Ferrari |
DP51920NDX | Porsche Boxster |
DP51922NDX | Range Rover |
DP51930NDX | Porsche 911 |
DP51931NDX | BMW Mini |
DP51933NDX | Ford Focus Mk2 RS |
DP51939NDX | Mercedes AMG |
DP51946NDX | Audi S3 / TT |
DP51983NDX | Nissan GT-R |
DP51985NDX | Mitsubishi Evo |
DP51986NDX | Audi A4 / A5 |
DP51991NDX | Mercedes C / CLS / E |
DP52022NDX | Audi A6 |
DP52029NDX | Porsche 911 |
DP52055NDX | Ford Focus Mk2 RS |
DP52070NDX | Audi RS3 / TT |
DP52081NDX | Audi RS6 |
DP52091NDX | BMW X5 / X6 |
DP52093NDX | OPEL/Vauxhall Astra / Insignia |
DP52121NDX | Peugeot 508 |
DP52127NDX | Audi S3 / VW Golf R Mk7 |
DP52130NDX | BMW M3 |
DP52133NDX | BMW M3 |
DP52145NDX | Ford Focus Mk3 ST |
DP52147NDX | Hyundai Genesis Coupe |
DP52153NDX | VW Golf Mk7 |
DP52168NDX | Audi A6 / A7 / Q5 |
DP52173NDX | VW Golf Mk7 |
DP52215NDX | Mercedes C |
DP52216NDX | Porsche 911 |
DP52246NDX | Jaguar / Land Rover / Volvo hátsó rész |
DP52274NDX | Ford Focus Mk3 RS |
DP52295NDX | Audi RS3 |
DP52303NDX | BMW i8 |
DP52315NDX | Alfa Romeo Giulia |
DP53028NDX | OPEL/Vauxhall Insignia |
EBC RACING RP-1™ és RP-X™ FÉKBETÉTEK VERSENYRE, PÁLYÁZÁSRA.
RP-1™ és RP-X™ verseny, sport, pálya fékbetétekhez fontos infó!
Az EBC Racing szeretné hangsúlyozni, hogy nem arról van szó, hogy az RP-X™ „jobb”, mint az RP-1™ vagy fordítva. Inkább az a lényeg, hogy más ez a két keverék. Az RP-X™ anyagot úgy tervezték, hogy határozottan eltérő reakciójellemzőt (agresszívabb harapást) biztosítson, amit egyes pilóták előnyben részesíthetnek. Az RP-1 pedig (kevésbé agresszív harapással) azok számára akiknek pont ez az előnyösebb.
Ezért a két anyag részletes összehasonlításához kérjük, olvasd el a következő cikket, mert arra törekszünk, hogy tájékozódj arról, melyik anyag a legmegfelelőbb számodra az alkalmazáshoz és egyéni vezetési stílusodhoz:
EBC Brakes Racing fékbetét RP-1™
Nemrégen volt újdonság az EBC kínálatában ez a valódi profi versenybetét, amelynek a fejlesztése és tesztelése éveket vett igénybe. Annyira bízik a gyár ebben a termékben, hogy az Egyesült Királyságban vásárolt és használt darabokra visszavásárlási garanciát adnak. Ez szinte példátlan a verseny alkatrészek piacán, tehát gyanús, hogy ez egy nagyon jó cucc!
Kiemelkedő fékezési tulajdonságok, magas hőmérsékleten is.
- Közepesen magas 0,45 mu a súrlódási szintje 100–750°C között
- Hosszú élettartamú még verseny körülmények mellett is
- Stabil és körönként megismételhető fékezési teljesítmény
- Rozsdamentes acél hátlapok, hogy ne gátolja festék a hőelvezetést
- Nucap NRS horgokkal készül, mert ez teljesen kizárja a dörzsanyag leválásának lehetőségét / kattints és olvasd el
- Kiváló fékbetét-élettartam mérsékelt féktárcsa elhasználódás mellett
Több RP-1 Racing infó itt:https://ebcbrakes.com/product/rp-1-racing-brake-pads/
EBC Brakes Racing fékbetét RP-X™
Az RP-1™ keverék rendkívül sikeres bevezetését követően az EBC Brakes Racing a legújabb, ultra-nagy teljesítményű pálya és versenyanyagával nemrég bevezette az RP-X™ termékcsaládot. Ezzel ismét növelve a verseny és sport fékbetét kínálatát.
Kiemelkedő fékezési tulajdonságok, magas hőmérsékleten is.
- Magas 0,55 mu súrlódási szinttel rendelkezik 0–850°C között
- Hosszú élettartamú még verseny körülmények mellett is
- Stabil és körönként megismételhető fékezési teljesítmény
- Rozsdamentes acél hátlapok, hogy ne gátolja festék a hőelvezetést
- Nucap NRS horgokkal készül, mert ez teljesen kizárja a dörzsanyag leválásának lehetőségét / kattints és olvasd el
- Kiváló fékbetét-élettartam mérsékelt féktárcsa elhasználódás mellett
Több RP-X Racing infó itt: https://ebcbrakes.com/products/rp-x-racing-brake-pads/
EBC RACING SR11™ és SR21™ FÉKBETÉTEK VERSENYRE, PÁLYÁZÁSRA.
Az új SR sorozat két keverékben kapható: az SR11™ a közepes és az SR21™ pedig a nagyobb súrlódású változat.
Míg a versenytársak azért küzdenek, hogy az organikus és részben fém részecskékből készült betéteik egyre hosszabb élettartamúak legyenek, és elérjék a fékbetéteik tartósságának csúcsát, az EBC mérnökei a motorkerékpároknál már régóta jól bevált recepthez nyúltak. Méghozzá egy régi és mégis új megközelítést alkalmazva a porkohászeti eljárással készülő, de az igényeknek megfelelően átalakított szinterfémet (tehát a szintert), vették elő. Ez az új fékbetét anyag, amely jobban fékez és tovább tart, mint eddig bármi. Habár eredetileg az állóképességet és tartósságot jelölték ki célként, de ezek a fékbetétek olyan jók lettek, hogy egyformán otthonosak a zártpályás versenyzés bármely formájában.
EBC Brakes Racing fékbetét SR-11™
Az SR-11™ közepes súrlódású keveréket olyan utcai bázisú versenyautók elejéhez javasolják, ahol erős ABS-hatás van az autón, vagy a fékegyensúly vezérléssel rendelkező versenyautók elejéhez és hátuljához. Az SR széria ezért csak korlátozott számú ultragyors utcai járműrendszerhez akalmas, vagy olyan teljes verseny féknyergekhez, mint például az AP, a Brembo, az Alcon és a Wilwood. Praktikus jótanács, hogy a kezdeti próbálkozásnál lehetőleg használd az SR21™-et elöl és az SR11™-et hátul.
- A keverék létrehozása során alkalmazott transzferfólia technológia miatt a féktárcsák kopása minimális.
- A nagy sűrűségű szinter anyagnak köszönhető, a kemény pedálérzet, jó adagolhatóság és érzékenység.
- A tesztek 3-5-ször hosszabb élettartamot mutattak, mint a hagyományos betétek esetében.
- Az SR fékbetétek tartóssága miatt LEGALACSONYABB a versenykilométerenkénti fékköltség.
- Azonnali fékhatás már a hideg betéteknél is de akár 900°C -ig is tökéletes teljesítmény.
- Praktikus jótanács, hogy az első próbálkozásnál használd az SR21™-et elöl és az SR11™-et hátul.
EBC Brakes Racing fékbetét SR-21™
Az SR-21™ ultra-nagy súrlódású keverék csak a fékegyensúly vezérlővel rendelkező versenyautók elejére és hátuljára készült. Az SR sorozat ezért egyelőre csak az AP, a Brembo, az Alcon és a Wilwood teljes verseny féknyergekhez készült, és 2022 tavaszán került piacra. Praktikus jótanács, hogy a kezdeti próbálkozásnál lehetőleg használd az SR21™-et elöl és az SR11™-et hátul.
- A keverék létrehozása során alkalmazott transzferfólia technológia miatt a féktárcsák kopása minimális.
- A nagy sűrűségű szinter anyagnak köszönhető, a kemény pedálérzet, jó adagolhatóság és érzékenység.
- A tesztek 3-5-ször hosszabb élettartamot mutattak, mint a hagyományos betétek esetében.
- Az SR fékbetétek tartóssága miatt LEGALACSONYABB a versenykilométerenkénti fékköltség.
- Azonnali fékhatás már a hideg betéteknél is de akár 925°C -ig is tökéletes teljesítmény.
- Praktikus jótanács, hogy az első próbálkozásnál használd az SR21™-et elöl és az SR11™-et hátul.
Az EBC gyár bejáratási javaslatait itt találod:
https://ebcbrakes.com/race-motorsport-articles/bedding-in/
Innen tölthető le az EBC Racing termékek katalógusa: