Skip to main content

EBC Brakes autó fékbetét, féktárcsa, fékcső termékek

 

 

Mottó a termékekhez

 

Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.

EBC autós fékbetétek

A fékbetétek optimális hőmérséklettartománya

Két anyag súrlódásának és kopásának mértékét, sajnos erősen befolyásolja a súrlódó felületek hőmérséklete. Fékezéskor a jármű mozgási energiáját két anyag (féktárcsa vagy dob és a hozzá való betét), találkozása és súrlódása nyeli el. A mozgás a fékrendszerben hatalmas hőterheléssé alakul át és ezzel nagy fejtörést okoz a fékalkatrészeket gyártó cégek mérnökeinek, mivel olyan anyagokat kell fejleszteniük, amelyek minél tágabb hőtartományokban megtartják magas súrlódási tulajdonságukat és a kopásnak is ellenállnak. Az alábbi grafikon segít eligazodni abban, hogy a különböző betét keverékek milyen hőtartományokban lehetnek optimálisak. Természetesen egyéb tényezők is befolyásolják a választást, de mi ezzel a táblázattal is segíteni szeretnénk vásárlóinkat.

EBC fékbetét táblázat
A bejárató (Brake-in) réteg, ami világszabadalom

Minden mozgó alkatrészt be kell járatni, vagyis össze kell koptatni, amennyiben érintkeznek egymással. A fékeknél azért van erre nagy szükség, hogy az alkatrészek mielőbb teljes dörzsfelületükön találkozzanak és a bejáratott betétek, tárcsák felülete így kevésbé kopik már, jobb a hőelvezetésük, nem üvegesednek és nem keletkeznek rajtuk úgynevezett forró foltok, (Hot spot-ok). A puha alkotóelemekből készülő fékalkatrészek hamar bejáródnak, ám az EBC tárcsáit és betéteit, igen szívós, tartós anyagokból csinálják, tehát ezeket hosszú ideig kell járatni, amihez nem árt egy kis segítség. Ezért egy spéci bejárató, (Brake-in) réteg kerül minden EBC fékbetétre, ami lerövidíti a bejáratási időt, sőt a használt tárcsák felületét is lesimítja. Például ilyen apró, de mégis értékes plusz szolgáltatások miatt különlegesek ezek a termékek.

EBC Brakes Blackstuff® fékbetét sorozat

  • EBC Brakes Blackstuff® fékbetét sorozat

Ez a sorozat normál közúti használatra optimalizált Kevlar-Aramid szálakból és szemcsékből, valamint speciális adalékok hozzáadásával készül.Az új AF42/66 kódszámú keverék csökkenti a féksúrlódásból adódó hangokat és hosszú élettartam mellett kiváló fékhatást biztosít. Minden Blackstuff fékbetéten van egy bemarás, ami segíti a dörzsfelület tisztulását. Az elektrosztatikus porszórással felvitt színes műanyagréteg pedig ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a hordozó lemezt, amire a betét anyaga rögzítve van. A kategóriájában magas, (m-0.46)-os súrlódási együttható értékkel, a hosszú élettartammal és féktárcsa kímélő tulajdonságával eléri vagy felülmúlja a legtöbb gyárilag szerelt betétet és mindezt úgy, hogy fékezés közben a lehető legkevesebb fékpor képződik.A bejárató (Brake-in) rétege világszabadalom! A használt tárcsák felületét az új betéthez igazítja úgy, hogy a barázdák csúcsát lecsiszolja és ezáltal egyfajta kíméletes és ingyenes felszabályozást végez el a tárcsán a bejáratási idő alatt. Azoknak az autósoknak kínálja az EBC Brakes ezt a terméket, akik szeretnének olcsón vásárolni, de mégis többet akarnak egy kommersz „utángyártotti” fékbetétnél.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az összes EBC fékbetét sorozatnál szokatlan lehet, hogy esetenként csak több ezer kilométer megtétele után szűnik meg egy zavaró, visító hang, ami a szokásosnál keményebb dörzspárna anyag miatt képződhet. Amíg ezt a hangot adja a fékünk, addig biztosan nincsenek teljesen összejáródva a felületek. A fékhatásra ugyan nincs nagy befolyással, csak kellemetlen a fülnek. Próbálja meg figyelmen kívül hagyni a zavaró zajokat, mert ha türelmesen bejáratja az alkatrészeket, akkor cserébe egy hosszú életű és kiváló féket kap.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk. 
„Jobb is lehet egy sport fékbetét, mint az eredeti?”

A legtöbb autóvezetőnek megfelelő az a fékteljesítmény amit az eredeti vagy az alap, Ultimax fékbetétek nyújtanak. Miután nagy számban vannak átlagostól eltérő igényű autók és autósok is, ezért készít az EBC különböző minőségben és árkategóriában sport fékbetéteket. A köztudatban is jól ismert utángyártott (Aftermarket), fékbetétek általában nem arról ismertek, hogy jobbak lennének mint a gyárilag szerelt eredeti darabok, hanem többnyire az olcsóságuk szembetűnő, a sokszor igen vitatható minőségi mutató mellett. Ezzel a keserves hagyománnyal kívántak szakítani az EBC mérnökei, amikor azt a célt tűzték ki, miszerint minőségi fékbetétet gyártanak, szinte minden autótípushoz többféle, erősített változatban is.. Az USA-ban volt a legnagyobb igény a sport fékbetétekre „mint minden luxus termékre általában”, ezért erre a piacra fejlesztették a jobbnál jobb dörzspárna anyagokat és az ottani siker után, már nem jelentett problémát a termékek bevezetése más kontinenseken sem. Mostanra hatalmas előnnyel (közel 70%), piacvezető az EBC Brakes az Egyesült Államokban és így a termékeik minősége sem lehet kérdéses.

EBC Brakes Greenstuff® sport fékbetét sorozat

  • EBC Brakes Greenstuff® sport fékbetét sorozat

Sportos közúti használathoz fejlesztett Kevlar-Aramid alapú betét, amely érezhetően javított fékteljesítménnyel és féktulajdonságokkal bír az originál betétekkel szemben. Lényegesen kevesebb agresszív fékport képez, mint a konkurens termékek. A Greenstuff fékbetétek fejlesztésekor nagy hangsúlyt fektettek a FADING (fékerő kihagyás) kiküszöbölésére is. A teljesítménye még hideg féknél is nagyon jó és nem károsítja  a féktárcsát. Munkahőmérséklete 650’C -ig terjed, a súrlódási együtthatója pedig (m-0.55). A korábbiakban elnyerte az Autotrade innovációs díját és a Maxpower Magazin teszt kitüntetését, miszerint a legjobb utcai sport fékbetét. Ezek a fékbetétek más fékbetétekkel szemben, azonos körülmények mellett 160 km/h-ról akár 9 méterrel is rövidíthetik a fékutat. A bejárató (Brake-in) rétege világszabadalom és a használt tárcsák felületét az új betéthez igazítja úgy, hogy a barázdák csúcsát lecsiszolja és ezáltal egyfajta kíméletes és ingyenes felszabályozást végez el a tárcsán a bejáratási idő alatt. Az elektrosztatikus porszórással felvitt színes műanyagréteg pedig ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a hordozó lemezt, amire a betét anyaga rögzítve van.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az összes EBC fékbetét sorozatnál szokatlan lehet, hogy esetenként csak több ezer kilométer megtétele után szűnik meg egy zavaró, visító hang, ami a szokásosnál keményebb dörzspárna anyag miatt képződhet. Amíg ezt a hangot adja a fékünk, addig biztosan nincsenek teljesen összejáródva a felületek. A fékhatásra ugyan nincs nagy befolyással, csak kellemetlen a fülnek. Próbálja meg figyelmen kívül hagyni a zavaró zajokat, mert ha türelmesen bejáratja az alkatrészeket, akkor cserébe egy hosszú életű és kiváló féket kap.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk. 

EBC Brakes Greenstuff® 6000 és 7000 széria Offroad fékbetét sorozat

  • EBC Brakes Greenstuff® 6000 és 7000 széria Offroad fékbetét sorozat

Mind a két széria terepjárókhoz, Pick-Up-okhoz  és SUV járművekhez fejlesztett megnövelt teljesítményű fékbetét, amit gyorsan sportosan használt kisteherautókhoz is ajánl a gyár. A műszaki jellemzői jórészt megegyeznek a Greestuff sport szériáéval, annyi különbséggel, hogy a súrlódási együtthatója ennek a keveréknek kevesebb (m-0,45), ami egy ideálisabb megoldás a sáros, poros körülmények között. Ezzel az összetétellel ráadásul még inkább tárcsa kímélővé vált, és az élettartama is megnövekedett. A bejárató (Brake-in) rétege világszabadalom és a használt tárcsák felületét az új betéthez igazítja úgy, hogy a barázdák csúcsát lecsiszolja és ezáltal egyfajta kíméletes és ingyenes felszabályozást végez el a tárcsán a bejáratási idő alatt. Az elektrosztatikus porszórással felvitt színes műanyagréteg pedig ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a hordozó lemezt, amire a betét anyaga rögzítve van. A 6 és a 7 ezres széria nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, ám egy különbség az utóbbi megnövelt élettartamában rejlik.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az összes EBC fékbetét sorozatnál szokatlan lehet, hogy esetenként csak több ezer kilométer megtétele után szűnik meg egy zavaró, visító hang, ami a szokásosnál keményebb dörzspárna anyag miatt képződhet. Amíg ezt a hangot adja a fékünk, addig biztosan nincsenek teljesen összejáródva a felületek. A fékhatásra ugyan nincs nagy befolyással, csak kellemetlen a fülnek. Próbálja meg figyelmen kívül hagyni a zavaró zajokat, mert ha türelmesen bejáratja az alkatrészeket, akkor cserébe egy hosszú életű és kiváló féket kap.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk. 

EBC Brakes Redstuff® sport fékbetét sorozat

  • EBC Brakes Redstuff® sport fékbetét sorozat

Ez a Kevlarszálak és kerámiarészecskék kombinációjából álló sport fékbetét a következő teljesítménylépcsőt jelenti a gyors utcai autók sportos használói számára. A Redstuff fékbetétek szinte teljesen mentesek az agresszív fekete fékportól, ami más betéteknél jellemzően a felnire tapadva rongálja és elcsúfítja az autónk talán legszebb díszét. A kerámia fékbetétek között különösen féktárcsa kímélő, annak a technológiának köszönhetően ami az EBC Brakes által gyártott betétekre jellemző. Ez a népszerű sport fékbetét, tesztekben bizonyította azonos körülmények között, hogy akár 13 méterrel is rövidebb lehet egy autó fékútja 160 km/h tempóról, mint egyéb fékbetéttel. Az effektív munkahőmérséklete 750C fokig terjed és a (m-0.5) -ös súrlódási együtthatóval járó erős dörzsérték ellenére az élettartama  nagyon jó. Kemény felülete miatt, még a „Brake-in” réteg segítségével is a bejáratása, akár több ezer kilométer is lehet. A bejárató (Brake-in) rétege világszabadalom és a használt tárcsák felületét az új betéthez igazítja úgy, hogy a barázdák csúcsát lecsiszolja és ezáltal egyfajta kíméletes és ingyenes felszabályozást végez el a tárcsán a bejáratási idő alatt. Az elektrosztatikus porszórással felvitt színes műanyagréteg pedig ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a hordozó lemezt, amire a betét anyaga rögzítve van.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az összes EBC fékbetét sorozatnál szokatlan lehet, hogy esetenként csak több ezer kilométer megtétele után szűnik meg egy zavaró, visító hang, ami a szokásosnál keményebb dörzspárna anyag miatt képződhet. Amíg ezt a hangot adja a fékünk, addig biztosan nincsenek teljesen összejáródva a felületek. A fékhatásra ugyan nincs nagy befolyással, csak kellemetlen a fülnek. Próbálja meg figyelmen kívül hagyni a zavaró zajokat, mert ha türelmesen bejáratja az alkatrészeket, akkor cserébe egy hosszú életű és kiváló féket kap.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk. 

EBC Brakes Yellowstuff® sport és verseny fékbetét sorozat

  • EBC Brakes Yellowstuff® sport és verseny fékbetét sorozat

Aramid-Kevlar és számtalan titokzatos adalék felhasználásával készül és talán a perfekt megoldást jelentheti versenyekre és utcára egyaránt. dicsérik a kritikusok már hideg féknél is, ami egy verseny fékbetéttől igen szokatlan. A Yellowstuff fékbetétek az extrém gyors és nehéz utcai autókhoz, verseny és rallye autókhoz lettek kifejlesztve. Az EBC gyár szerint progresszív fékbetét, ami azt jelenti, hogy minél jobban melegszik annál harapósabbá válik és a felmelegedés közbeni többszörös fékezés hatásra egyre jobb lesz. Hívei állítják, hogy a Yellowstuff fékbetét nyújtja kategóriájában a lehető legjobb fékteljesítményt, az elérhető leghosszabb élettartamot és a legkevésbé károsítja a féktárcsákat. Elsőként a „Interlayer-Technology” gyártással készül, kimagasló (m-0,6) súrlódási együtthatója és extrém 900C fokig terjedő üzemi hőmérséklete miatt igazi mérföldkőnek számít a fékbetét anyagok fejlődésében. A Yellowstuff fékbetét sorozat a Maxpower Magazin féktesztjén a sport fékbetét kategória fő díját nyerte el a közelmúltban.Több nemzeti és nemzetközi versenybajnokságban használták és használják eredményesen. A bejárató (Brake-in) rétege világszabadalom és a használt tárcsák felületét az új betéthez igazítja úgy, hogy a barázdák csúcsát lecsiszolja és ezáltal egyfajta kíméletes és ingyenes felszabályozást végez el a tárcsán a bejáratási idő alatt. Az elektrosztatikus porszórással felvitt színes műanyagréteg pedig ellenállóvá teszi a korrózióval szemben azt a hordozó lemezt, amire a betét anyaga rögzítve van.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az összes EBC fékbetét sorozatnál szokatlan lehet, hogy esetenként csak több ezer kilométer megtétele után szűnik meg egy zavaró, visító hang, ami a szokásosnál keményebb dörzspárna anyag miatt képződhet. Amíg ezt a hangot adja a fékünk, addig biztosan nincsenek teljesen összejáródva a felületek. A fékhatásra ugyan nincs nagy befolyással, csak kellemetlen a fülnek. Próbálja meg figyelmen kívül hagyni a zavaró zajokat, mert ha türelmesen bejáratja az alkatrészeket, akkor cserébe egy hosszú életű és kiváló féket kap.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk. 

EBC Brakes Bluestuff® és NDX, valamint Orangestuff® verseny fékbetét sorozatok

  • EBC Brakes Bluestuff® és NDX verseny fékbetét sorozatok
  • EBC Brakes Orangestuff® verseny fékbetét sorozatok

Bluestuff®:Az EBC Brakes hosszútávú-versenyekre fejlesztette ezeket a verseny betéteket. 900C fokos maximális munkahőmérséklettel, a kategóriájában különösen féktárcsa kímélő karakterisztikával és egy extrém gyors fékidővel rendelkezik. Súrlódási együtthatója (m-0.55) értékével a hosszútávú versenyeken minden igényt kielégít. Ez a versenybetét is a legújabb „Interlayer-Technológy” gyártástechnológiával készül.

NDX Bluestuff®: Ezen betétek szinte minden tulajdonsága hasonló a fent említettekkel, ám az mégkülönlegesebbé teszi őket, hogy verseny fékbetétek között, egyedien alacsony szinttről indul az üzemi hőmérsékletük. Ezért egyes országokban, már engedélyezték a közúti használatukat a sportos autósok nagy örömére. Az EU orszgokban jelenleg még nem használhatók, de már folynak az engedélyeztetéshez szükséges vizsgálatok a gyár legutóbbi tájékoztatása szerint.

Orangestuff®: Ennek a sorozatnak három olyan tulajdonsága van amivel különböznek a Bluestuff betétektől. A 40-60% -kal hosszabb élettartamuk, egy harapósabb érzet az első fékezési pillanatban és az, hogy vörös izzásig hevült tárcsával is „fading” mentesek maradnak. Ezek a szempontok természetesen csak bizonyos versenyzői körökben számitanak pozitívumnak. A verseny fékbetétek kizárólagosan pályára készülnek, ezért utcai használatra Magyarországon nem használhatók!

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Mentes minden egészségkárosító anyagtól, de nem rendelkezik utcai használathoz semmilyen regisztrációval. 
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát. 
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Brakes RP-1® Racing és RP-X® Racing verseny fékbetét sorozatok

  • EBC RP1 verseny fékbetét
  • EBC RPX verseny fékbetét

RP-1® Racing: Egyértelmű hadüzenetet volt a konkurenciának ez a verseny fékbetét, amelynek súrlódó anyagát két évig tartó fejlesztés, tesztelés után fogadták el az EBC Racing-nál, és utána kezdték meg a gyártását.Az RP-1 szándékosan mérsékelt súrlódási reakcióval rendelkezik, amelynek átlaga 0,45 mu, és ezt 750 °C-ig képes féding (fakulás) nélkül produkálni. A konkurencia verseny keverékeivel ellentétben azonban rendkívül progresszív és jóindulatú reakciójellemzőkkel rendelkezik, amely kivételes „érzetet” nyújt minden egyes fékezés során.

  • Az RP-1 stabil és alacsonyabb súrlódási szintje lehetővé teszi a fékpedál durvább működtetését, ami különösen előnyös azoknál az autóknál, amelyeknél intenzív a fékszervó (például: Mk7 VW Golf GTI, BMW M, Audi RS modellek stb.).
  • Az erős fékszervóval rendelkező járműveken az RP-1 némileg ellensúlyozza a fékrendszer túlzott érzékenységét, és így mérsékeltebben, egyenletesebben reagál a pályán.
  • Néhány modern járműnél úgy érezzük, hogy a legnagyobb fékezésekhez elegendő akár 2cm-t benyomni a pedálon. Ez az éles érzés azt a benyomást kelti, az átlagvezetőben, hogy az autónak nagyon jó fékei vannak, viszont a tapasztalt pályázók és versenyzők tudják, hogy a túlzott fék reakció nagyon nem kívánatos a precíz vezetéshez a pályán.
  • A pályákon történő teljesítmény-vezetéshez az kell, hogy megtalálja a vezető a kerekek fékezhetőségének határait, és pontosan ezt teszi lehetővé az RP-1 azoknál a gépeknél, amelyek túl erős a szervóhatás.
  • Az RP-1 különösen alkalmas az ABS nélküli járművekhez, ahol a direkt visszajelzés elengedhetetlen a kerék blokkolásának elkerülése érdekében.
  • Sokszor okoznak Big Brake Kittek is problémákat, mert általuk túlvezérelté válhatnak fékrendszerek, mivel a megnövelt tárcsaátmérő mellett, többnyire megmarad az eredeti főfékhenger, és ez szintén túlzott szervó érzetet produkál. Ilyen esetekben is
    segíthet megszüntetni az RP-1 fékbetét a rossz adagolhatóságot, helyreállítva a progresszívebb és kontrolálhatóbb tulajdonságokat

RP-X® Racing: Mivel az RP-1 és RP-X betétek egyformán egyenletes súrlódási reakcióval rendelkeznek, majdnem azonos féding (fakulás) hajlam jellemzi mindkettőt, ezért nem az a helyzet áll fenn, hogy bármelyik anyag „jobb”, mint a másik, hanem két alternatíva kínálkozik, azonos minőségben. A járművezető döntheti el, hogy a saját tapasztalatai szerint melyikkel „érzi magát a legjobban az adott pályán”.

  • Az RP-X féding (fakulás) nélkül akár 850 °C hőmérsékleten is képes működni , megerősítet átlagos súrlódási képessége (0,55 mu). Ez a magas súrlódási szintje erősebb kezdeti harapást és nagyobb teljesítményt nyújt fékezés közben, azoknál a járműveknél, amelyeknél szükség van erre.
  • Amennyiben összehasonlítási lehetőséget keresünk, akkor karakterét tekintve talán leginkább a (Pagid RS29, Ferodo DS 1.11 vagy Endless ME20), amelyekhez az EBC RP-X nagyon hasonló érzetet fog mutatni. A magasabb súrlódási szint és az erősebb kezdeti harapás középértéke miatt az RP-X jól alkalmazható gyengébb fékszervóval rendelkező járművekhez, mint például (R35 Nissan GT-R és Porsche GT modellek).
  • Természetesen szintén megfelelő azoknál a pálya és versenyautóknál, amelyeken átalakításokat alkalmaznak, mivel ezek a változtatások lehetővé teszik a járművezetőnek, hogy finomítsa, hangolja a fékrendszert, aminek fontos része a fékbetét.

Mindkét fékbetét bemutatását és az alkalmazhatósági listát, megtalálod az alábbi linkeken.
RP-1 Racing az EBC gyár weboldalán itt: https://ebcbrakes.com/product/rp-1-racing-brake-pads/
RP-X Racing az EBC gyár weboldalán itt: https://ebcbrakes.com/product/rp-x-racing-brake-pads/

EBC Brakes EFA kopás érzékelő szenzor tárcsafék betét garnitúrához

  • EBC Brakes EFA kopás érzékelő szenzor tárcsafék betét garnitúrához

Az EBC Brakes által gyártott fékbetétekhez készülnek ezek az egységek arra az esetre, ha az eredeti kopásjelző nem alkalmas a további használatra. Mivel ezeket a szenzorokat gyárilag úgy készítik, hogy amikor a fékbetét elkopását érzékelik és jelzik a gépjármű vezetőjének, ezt követően többször már nem használhatók. Ezért szinte minden fékbetét cserével ezt az alkatrészt is cserélni kell azoknál az autóknál, amelyeknél ezt a fajta visszajelző rendszert alkalmazzák. Tehát csakis azoknál az autóknál szükséges ez az alkatrész, amelyeknél a kopásérzékelő kontaktszemet nem a fékbetétbe integrálták. A jármű konstrukcióján múlik, hogy szükséges vagy sem ez a biztonságot segítő kiegészítő egység, ami az érzékelő szenzort, valamint a hozzá tartozó kábelt és a csatlakozót tartalmazza.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Brakes Premium dobfék és rögzítőfék betét sorozat

  • EBC Brakes Premium dobfék és rögzítőfék betét sorozat

A dobfék betétekről nem lehet különösen izgalmas beszámolókat írni és olvasni sem, mivel a dobfékek nem a legmagasabb technikai szintet képviselik a fékrendszerek között. Teljesen érthető módon, napjainkban a dobfék alkatrészek fejlesztésére már nem túlságosan fókuszálnak a gyártók. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy kevésbé fontosak mint a tárcsafékek, csak mára minden fejlesztést végrehajtottak már a jó öreg dobfékeken amit csak lehetett. Viszont az EBC mérnökei találtak még egy megoldanivalót, ugyanis tudták, hogy minél kevesebb fékpor a cél, mivel a fékdobban kevésbé felhalmozódott fékpor erősen javítja a fékrendszer teljesítményét. A Premium dobfék betéteket az elérhető legoptimálisabb fékteljesítmény, és a hagyományos betétekhez mérten mintegy 25% -kal csökkentett fékpor képződés jellemzi. A Blackstuff tárcsafék betétek anyagának keverékétől, csak minimálisan eltérő Prémium dobfék betét akár 400’C -ig is képes a (m-0,46) súrlódási értéket tartani, ezért kiváló megoldást kíváló megoldást kínál. Az EBC Brakes dobfék alkatrészei a kapható legjobbak az anyag és a technológia tekintetében egyaránt.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Premium fékdob sorozat

  • EBC Brakes Premium dobfék és rögzítőfék betét sorozat

A fékdobokat és egyébb acél öntvényeket, mint például a féktárcsák teljes kínálatát, az EBC Brakes leányvállalatánál, Dél-Angliában öntik egy speciális fémötvözetből. Különösen magas réztartalmú ez az acél öntvény azért, hogy ezzel az alkotó elemmel a tárcsák és dobok hőelvezetését és ezzel élettartamát optimalizálják. A nyers öntvényeket ezután Brit üzemekbe szállítanak és a jelenleg létező legmodernebb gépeken munkálják meg. A technológiai előírások betartásának köszönhető, hogy a fékdobok minden megmunkált felületén kevesebb, mint 0.01 mm a tűrés. Egyes gyártási folyamatokat követően röntgensugaras eljárással vizsgálják a termékeket azért, hogy a szokásosnál is jobban ellenőrizve legyen a minőségük. Az EBC Brakes Prémium fékdobjai megfelelnek a legmagasabb minőségi igényeknek, ezáltal ideális választás azoknak az autósoknak, akik a gyárival egyenértékű vagy azokat több szempontból felülmúló fékdobot szeretnének a járművükhöz. Ezt a prémium termékünket is a kiváló anyag a precíz megmunkálás és a tökéletes kiegyensúlyozás jellemzi.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új fékdob felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy, fékdobbal érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott ellenőrizni a fékdob egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC autós féktárcsák

Gondolatok a féktárcsákról

Sokszor hallom autósoktól és szakmabeliektől egyaránt, miközben bíztatom őket egy minőségi tárcsa választására, hogy „majd valami olcsóbb tárcsát felteszünk egy tuti EBC betéttel, aztán jól van az”. Később ugyanezek csodálkozva mondják, „nagyon jól fog a fék és a betét is alig kopik, de a tárcsa fogy mint az állat”. Jéé… Talán meg sem fordul a fejükben, hogy nem a fékrendszer legértékesebb kopó alkatrészéből kell gagyi?! Pont ebből kéne a legtartósabbat választani. Ritkán, de jót, mert így gazdaságos! Aztán hallani olyat is, hogy „egy tárcsa többször is felszabályozható, mert az csak kamu, amit ráírnak minimális vastagsági értéknek, hogy vegyen másikat az ember”. Ők pedig arra panaszkodnak, hogy alig fékeztek és mégis megégett a fékbetétük felülete. Hát ez nem véletlen, mert a szétesztergált tárcsáknak elvész a hőelvezető tulajdonságuk a leforgácsolt vastömeggel együtt, sőt mellette törékennyé is válhatnak. Ezekből a példákból is látszik, hogy még egy ilyen „vasdarab” minőségén is rengeteg múlhat és talán nem is kidobott pénz a jót, a tartósat választani.

Mi az a veszedelmes DTV, amiről a szakemberek is csak kevesen hallottak?

EBC Brakes Premium Disc féktárcsa sorozat

  • EBC Brakes Premium Disc féktárcsa sorozat

A féktárcsák teljes kínálatát az EBC Brakes leányvállalatánál, Dél-Angliában öntik, egy különleges fémötvözetből aminek „Discalloy” a megnevezése. Különösen magas réztartalmú ez az acél öntvény, hogy ezzel a tárcsa hőelvezetését és élettartamát optimalizálják. Ennek a tárcsa anyagnak 150 N/mm2 a szakítószilárdsága és az eltérés a keménységben, kevesebb mint 20HB (Härte Brinell), a felületén. A nyers öntvények többsége marad a Brit üzemekben, de egyes szériákat Olaszországba szállítanak és a legmodernebb gépeken munkálják meg. A precíz technológiának köszönhető, hogy a tárcsák betétekkel érintkező felületének síkján a toleranciája ( tűrés ), kevesebb, mint 0.001 mm. Az EBC Premium Disc féktárcsák megfelelnek a legmagasabb minőségi igényeknek és ideális választás minden autósnak, aki a gyárival egyenértékű, vagy azt több szempontból felülmúló féktárcsát szeretne a járművéhez. Ezt a féktárcsát a perfekt megmunkálás és az optimális kiegyensúlyozás jellemzi. Bizonyos gyártási folyamatok közben, állandó röntgen-felügyelet alatt áll, hogy ezzel az eljárással a szokásosnál is jobban ellenőrizve legyen a minősége.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
Miért különlegesek az EBC Brakes sport féktárcsái?

Első perctől nem titkolt célja volt az EBC-nek, hogy minden féktárcsája a gyártók által szériában szerelt tárcsák minőségi szintjét teljesítse vagy legyen jobb azoktól. Ezt a célt az EBC Premium sorozat rövid időn belül kiválóan teljesítette. Később már a sport tárcsák piacát vették célba a mérnökök, mert a speciális fékbetétekhez, speciális féktárcsákat is igényelnek a sportos autósok.
Amíg a gyártók többnyire ma is csak olcsó furatkombinációkkal „sportosítják” a kommersz anyagú tárcsákat, addig az EBC mérnökei évtizedek óta speciális ötvözetek felhasználásával, egyedien mart és felületkezelt termékeikkel, teljesen új irányzatot indítottak el.
A Turbo Groove tárcsákon alkalmazott technológiával azt a problémát, miszerint a hagyományos furatok pereme minden esetben repedezik és tépi a betéteket, teljesen kizárta az EBC. A másik problémát, a furatok által keltett zajokat, pedig a Black-Dash és BSD Blade tárcsák kifejlesztésével csökkentették a legkisebb értékekre. Végül a High Carbon és az extrém magas réztartalmú (Discaloy) ötvözetekkel, pedig a hőelvezetést optimalizálták és így kifejlesztették a szerintünk, jelenleg kapható legjobb, sorozatban gyártott sport féktárcsákat.

EBC Brakes Turbo Groove Disc sport féktárcsa sorozat

  • EBC Brakes Turbo Groove Disc sport féktárcsa sorozat

A speciálisan fúrt és nútolt sportféktárcsa egyedi tulajdonsága, hogy a bemarás egészen a tárcsa széléig kifut és ezáltal a szennyeződések, anyagmaradványok, továbbá a fékbetétből felszabaduló gázok, maradéktalanul eltávoznak. Ez biztosítja a fékbetét egyenletes és párhuzamos kopását, ezenfelül a Turbo Groove bemarás még plusz levegőt továbbít a tárcsa és fékbetét közé, ezzel elősegíti a fékrendszer jobb hűtését. Az EBC Turbo Groove Disc aranyszínű horgany réteggel van bevonva, ami azokat a részeit védi a korróziótól, amik nem érintkeznek a fékbetéttel. A Turbo Groove Disc nincs teljesen átfúrva (mint sok  hasonló termék), és ennek az egyedi megoldásnak köszönhetően nem keletkeznek repedések a furatok peremén, ami komoly fékhatás romlást és fékbetét roncsolódást eredményezhet. Ez az egyedi megoldás  tökéletes fékgáz-elvezetést biztosít, és a zsákfuratoknak köszönhetően kizárt a tárcsa átrepedése, ami egyes átfúrt tárcsáknál előfordulhat. A Turbo Groove Disc precízen van megmunkálva és tökéletes a kiegyensúlyozása. Talán a legtöbb különleges és mérhetően hasznos műszaki megoldást és igényességet magában hordozó, minőségi féktárcsa manapság.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával leállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • A fúrt és mart felületű féktárcsák fékezés közben mindíg zajosabbak, mint a sima felületű változatok ezt vegye figyelembe a választásnál.
  • Az EBC féktárcsáknál alkalmazott korrózió védelem nem azonos a rozsdamentesség fogalmával, de azokban az országokban ahol a jégmentesítést környezetbarát anyagokkal végzik, akár éveken keresztül sértetlen maradhat a féktárcsák bevonata. Sajnos a hazai, agresszív csúszásmentesítő anyagok már rövid idő alatt károsíthatják a tárcsák bevonatát, ám ez csak esztétikai kérdés és ettől féktechnikai tulajdonságuk kifogástalan marad.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Brakes Black-Dash Disc sport féktárcsa sorozat

  • EBC Brakes Black-Dash Disc sport féktárcsa sorozat

Ez a legújabb fejlesztésű, mart hornyokkal ellátott sportféktárcsa, amely egy újfajta fekete műanyag réteggel van bevonva, ami mérföldkő a korrózióvédelmi technológiában. Jelentősége, hogy ez a réteg, azokon a helyeken, ahol a fékbetét nem fekszik fel, megmarad és esztétikai szempontból összehasonlíthatatlan egy hagyományos rozsdás, só marta tárcsával. A tesztelések alkalmával, (TERMÉSZETESEN AZ ANGLIÁBAN HASZNÁLATOS VEGYSZEREKET ALKALMAZVA) alávetették a Black-Dash féktárcsákat egy 480 órás sós, ködszórásos tesztnek, ahol bizonyították a tartósságukat szélsőséges körülmények között is. Ezt a különös megjelenésű tárcsát elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek nyitott „felni-dizájnos” autójuk van, de természetesen minden, szép kidolgozást kedvelő autósnak is kitűnő megoldás lehet. Általában a látványos féktárcsákról nem minden esetben mondható el az, hogy műszakilag is igényesek, de az „USR” sorozat erre egy jó ellenpélda, mert jellemzőiben ugyanolyan pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, mint az EBC Brakes többi nagyteljesítményű sporttárcsája. Összehasonlítva az EBC Brakes vagy egyéb gyártók által forgalmazott sport féktárcsákkal, az USR tárcsa lényegesen kevesebb zajt ad fékezés közben.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • A fúrt és mart felületű féktárcsák fékezés közben mindíg zajosabbak mint a sima felületű változatok ezt vegye figyelembe a választásnál.
  • Az EBC féktárcsáknál alkalmazott korrózió védelem nem azonos a rozsdamentesség fogalmával, de azokban az országokban ahol a jégmentesítést környezetbarát anyagokkal végzik, akár éveken keresztül sértetlen maradhat a féktárcsák bevonata. Sajnos a hazai, agresszív csúszásmentesítő anyagok már rövid idő alatt károsíthatják a tárcsák bevonatát, ám ez csak esztétikai kérdés és ettől féktechnikai tulajdonságuk kifogástalan marad.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Brakes BSD High Carbon Disc féktárcsa sorozat

Az új High Carbon tárcsa család anyaga a GG15HC nevű extra magas széntartalmú szürke öntvény, amely a jelenlegi (fémből készülő féktárcsa), alapanyagok között a legmagasabb minőségi szintet képviseli. Sűrűbb szemcseszerkezetük miatt alapvetően jobb a hőelvezető és hőleadó képességük ezeknek a sportosabb célokra kifejlesztett High Carbon tárcsáknak és ezért egyes autótípusoknál, már gyárilag is hasonló technológiával készített tárcsákat használnak.

  • EBC Brakes BSD High Carbon Disc féktárcsa sorozat

BSD Blade féktárcsa sorozat:

  • az eddigi anyagoknál lényegesen több (akár dupla mennyiségű), kb. 4% szenet és 2% szilíciumot tartalmaznak
  • a megmunkálásuk olyan precíz, mint az EBC Prémium tárcsáké, tehát 0,001mm tűrésen belül van és ezzel kiemelkednek a vetélytársaik közül
  • minőségük messze felülmúlja a hasonló árfekvésű termékeket, de sok esetben a gyárilag szerelt széria alkatrészek minőségi színvonalát is
  • felületükön az egyedi formájú marások nem csak esztétikai célokat szolgálnak, hanem a fékezéskor keletkező gázok, por és hő elvezetését is segítik
  • a legkisebb zajt kelti a BSD Blade, a jelenlegi sport tárcsák közül, mivel az anyaga és a formai kialakítása is a rezgések minimalizálására lett tervezve
  • jól párosítható a sportos Greenstuff betéthez vagy a legnépszerűbb Redstuff és a legsportosabb Yellowstuff betétekhez, sőt a legújabban hódító Bluestuff NDX-hez is

Már a Blade, vagyis „PENGE” név is jelzi, hogy ez a termék különleges tulajdonságokat hordoz magában! Sőt egy újabb etalon az EBC BSD Blade, mivel anyaga a ma ismert legjobb ötvözet, kidolgozása a lehető legprecízebb, korrózióvédelme pedig a legkorszerűbb és esztétikai szempontból is egyedi, ráadásul az ára is versenyképes.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • A fúrt és mart felületű féktárcsák fékezés közben mindíg zajosabbak mint a sima felületű változatok ezt vegye figyelembe a választásnál.
  • Az EBC féktárcsáknál alkalmazott korrózió védelem nem azonos a rozsdamentesség fogalmával, de azokban az országokban ahol a jégmentesítést környezetbarát anyagokkal végzik, akár éveken keresztül sértetlen maradhat a féktárcsák bevonata. Sajnos a hazai, agresszív csúszásmentesítő anyagok már rövid idő alatt károsíthatják a tárcsák bevonatát, ám ez csak esztétikai kérdés és ettől féktechnikai tulajdonságuk kifogástalan marad.
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

Nagyteljesítményű flexibilis fékcsövek autókhoz

EBC BLA (Brake Lines for Auto) nagyteljesítményű fékcső készlet autóhoz

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Régi igénye volt az autós-motoros közönségnek egy olyan megfizethető fékcső szett, amely törvényes jóváhagyásokkal is rendelkezik. Éveken keresztül csak az illegálisan használható verziókat lehetett elfogadható áron beszerezni itthon. Reményeink szerint, hamarosan hatósági engedélyekkel együtt kínálja az EBC Brakes Magyarországon is ezeket a csúcsminőségű termékeket. A méretre gyártott rozsdamentes acélhálóval bevont tefloncsövekből és a gyárilag hozzájuk sajtolt nemesacél szerelvényekből álló szetteket egyenként tesztelik közel 30 bar nyomás alatt, a hatóságok által meghatározott ideig és csak ezt követően kerülnek csomagolásra. A precíz technológiának és a felhasznált anyagok minőségének köszönhető az, hogy szakszerű beépítést követően, az adott jármű teljes élettartamáig tartó garanciát vállal ezekre a termékekre az EBC gyár.

FONTOS INFORMÁCIÓ!

Jelenleg nincs Magyarországon érvényes közúti engedély az EBC fémhálós fékcsövekhez.
Folyamatban van az engedélyeztetésük, de amíg ezt nem adják meg a hatóságok, addig csak versenypályákon és a közúti forgalomtól elzárt utakon használhatók ezek a termékek.

EBC hidraulikus kuplung és fékfolyadékok

Fékfolyadék esetleg fékolaj vagy mi is ez?

A fékrendszerünknek ezen alkotóelemére méltatlanul kevesebb figyelmet fordítunk, mint a többire. Pedig mit ér a legjobb sport fékbetét az agyon furkált tárcsával és a verseny fékcső, ha néhány kemény fékezés után bizonytalanná válik a nyomás fékrendszerünkben… Sokszor szakemberek sem szentelnek megfelelő figyelmet a fékfolyadék ügynek és van aki még ma is „fékolajnak” hívja, és persze azt sem tudják sokan, hogy minden gépjármű gyártó szigorúan meghatározza a csere periódusait. Talán egy elfogadható elmélet az, miszerint sűrűbben ne cseréljünk semmit, mint ahogy azt előírták, de amikor elő van írva, akkor viszont gondolkodás nélkül!

  • EBC hidraulikus kuplung és fékfolyadékok
  • EBC hidraulikus kuplung és fékfolyadékok

EBC BF004 hidraulikus kuplung és fékfolyadék

Glykol bázisú fékfolyadék, ami általános használatra készül és kategóriájában kimagasló, legalább 260°C fokos forráspontjával minden modern gyártású autó és motorkerékpár kuplung és fékrendszerébe használható. A fékfolyadékokra vonatkozó DOT-minősítő szabvány szerint ebbe az osztályba tartozó anyagok forráspontjának minimálisan el kell érnie a 230 Celsius (446F) fokot. Ezzel szemben az EBC Brakes BF004 termékei a 260°C forráspontjukkal oly mértékben túlteljesítik ezt a követelményt, ami példa értékű.

EBC BF005.1 nagyteljesítményű hidraulikus kuplung és fékfolyadék

Hamarosan rendelhető lesz a 270°C fokos száraz és 184 nedves forrásponttal rendelkező DOT5.1-es fékfolyadék, amely keverhető lesz minden poliglikol bázisú társával. Ezeket a termékeket a vásárlói igények minél magasabb szintű kiszolgálása érdekében kezdi gyártani és forgalmazni az EBC Brakes. A verseny fékfolyadék áránál olcsóbb, de a BF004 műszaki értékeinél magasabb szintű DOT5.1-es folyadékot azoknak kínáljuk, akik kedvelik ezt a kategóriát és eddig más gyártóktól kellett beszerezniük.

EBC BF307+ hidraulikus verseny kuplung és fékfolyadék

Glykol bázisú fékfolyadék, ami általános használatra készül és kategóriájában kimagasló, legalább 260°C fokos forráspontjával minden modern gyártású autó és motorkerékpár kuplung és fékrendszerébe használható. A fékfolyadékokra vonatkozó DOT-minősítő szabvány szerint ebbe az osztályba tartozó anyagok forráspontjának minimálisan el kell érnie a 230 Celsius (446F) fokot. Ezzel szemben az EBC Brakes BF004 termékei a 260°C forráspontjukkal oly mértékben túlteljesítik ezt a követelményt, ami példa értékű.

Ez az Ultra High Performance Glykol bázisú sport fékfolyadék minden hidraulikus fékrendszerhez és kuplungrendszerhez használható. Extrém 307°C foknál is magasabb forráspontjával még a legszélsőségesebb verseny igénybevételek próbáit is kiállja. Az EBC BF 307+High fékfolyadék használatával javul a pedálérzet (adagolhatóság), csökken a fading (fékerő kihagyás) és megszűnik a szivacsos, bizonytalan érzés a fékkarnál és a fékpedálnál. Speciális összetétele miatt kevesebb korrózió és lerakódás képződik a fékrendszeren belül. Ez a fékfolyadék különleges tulajdonságaival optimálisan járul hozzá egy perfekt fékrendszer felépítéséhez, akár sport vagy verseny körülmények között is.

Biztonságtechnikai adatlap letöltése itt

Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások