Skip to main content

A Facebook oldalunkra írta meg részletesen tapasztalatait Lajos, (egy kicsit bővebben)

2018 december 10.

Sziasztok EBC-sek, és még nem EBC-sek!
Az alany egy Renault Espace 4-es, (Dynamique) 2006/8 havi 2.0 dci 173 le.
Gyári állapotban került hozzám, és fél év elteltével a féktárcsák, betétek lassan megérettek a cserére. Kerestem a lehetőségeket, néztem minden fórumot, hogy melyek az alternatívák, milyenek az árak. Az előző autóimnál is voltak a fékek fejlesztésére irányuló kezdeményezések, de ezek nagyon rosszul sültek el, mert a jó nevű márkák (xy .. tárcsák, meg a xy .. racing betéttek), nem hozták azt a szintet, mint a gyári rendszer, sőt sokkal alatta teljesítettek. Ezek után nagyon óvatosan és körültekintően kezdtem nézegetni ismét a piacon, mert ugye senki nem akar kidobni pénzt az ablakon. Egy nagyon nagy a csalódás, amikor rosszabb a féked mint az előtt, ráadásul komoly pénzeket áldoztál a kifogásolható eredményért.

Renault Espace 4

Utcai felhasználó vagyok, viszont sok kilométert megyek naponta, sokszor lendületesen, autópályán és városban egyaránt, legnagyobbrészt országhatárokon belül. Amikor megtaláltam az EBC-t, akkor előre rendeltem tárcsát és betétet. Nem bántam meg, sőt miután 60e km-t mentem vele, bár még kb.3 milliméter vastag volt, de kapott ismét egy első betétet, aztán kis idő múlva megkapta a hátsó tárcsát és betétet, mert már a hátsó tárcsa is nagyon megérett a cserére.
Kiváló termékek! EBC tárcsákkal, betétekkel nagyon komolyan érezhető a különbség!
A gyári tárcsa és betét szetteknél egyértelműen jobb az EBC tárcsa + EBC zöld betét, mert kellemesebb, komfortosabb érzést nyújt. Az is más érzés már, ha csak első EBC tárcsát és betétet kap az autó, és az is teljesen más, ha megkapja hozzá a hátsó garnitúrát is. Óriási változás. Teljesen más autót kapsz.

Aki még soha nem tapasztalta a jobb fékek érzését, annak úgy tudnám elmondani, hogy mikor a gyári fékekkel lassítasz, érzed a kormányon, hogy az autó alatt vannak a kerekek, ott vannak a fékek a futómű és az autó uralja a kerekeket és az utat a lassulást, és minden mozdulat onnan érződik. Röviden: Az autó uralja a féket!
Ez rendben is van így. Ez az európai autóknál zömében így van. Ez a gyári általános fék. Viszont mikor még csak az első szett cseréje megtörtént EBC-re, és eltelik az a pár száz összekoptató km, akkor már azt érezheted, hogy ez kell a hátsó tengelyre is, mert valami nagyon-nagyon megváltozott pozitív irányba. Mintha jobban egyben lenne az autó, olyan jobban megy vele a dinamikus munka, olyan jobban lassul, olyan stabilabban működik, és jobb a biztonságérzeted, és jobb az egész összhangja, precízebb a rendszer. Kanyarban is bátrabban lehet megfékezni az autót. Érezhető az a tény, hogy itt már: „A fékek uralják az autót!”
Ezt a már csak az javította, mikor megkapta a hátsó szettet, mert ezek a tulajdonságok még meghatványozódnak. Nincs mese mindene jobb! Fantasztikus érzéssel tölt el, mikor nem hiszed el, hogy egy hátsó gyáriról EBC re való átállás, csere ekkorát tesz az autózás élményén. Ugye mentél már az első szettel több, mint 60e jól össze és megszokott közös kilométert. Mondhatni ismeritek egymás minden rezgését hangzását, ringását, lejtését, viselkedését. Ismered a fékutak hosszát pedál érzetet adagolhatóságát úgy mint a motor, úgy az üzemanyag, egy új olaj, vagy egy új gumi, úgy a szembe szél minden változását. Viszont ha megkapja a hátsó szettet is hihetetlenné válik, hogyan változik még jobbá a vezetés és kezelés érzet. Megdöbbentő, hogy hogyan lesz napról napra rövidebb a fékút, amikor a kocsisor előtted megkapja a piros lámpát, hogy mennyivel távolabb korábban állsz meg az előtted lassító kocsi mögött, ugyan azon pedál munkával. Bele ül a kocsi az aszfaltba, bele szögezi. Nem bólint, nem nyúlik, csak lassul, és egy tömegben érzed, megálltál. Jóval távolabb, mint ahogyan azt tervezted. Rövidesen minden kételyt és belemagyarázást kizár, amit esetleg még hozzá költ az ember esetleges elfogultságból. Meg kell állapítani. Ez bizony fog! Ez bizony fék, és nagyon is jól kiválóan teszi a dolgát. Felvillanyozva és egyben biztonságban érzed magadat, nincs mese, minden autóra minimum ilyen fék kellene! Mindenki megérdemelné, csak ajánlani tudom, (majdhogynem kötelező lenne) ne sajnálja rá senki a pénzt, mert ez megéri az ártöbbletet a szériákhoz képest. Mintha a fogamat húzták volna először, de aztán az elégedettség a biztonság az élmény mindent felül múlt. Arról nem is beszélve, ha kiszámolod, hogy nem is drágább, mert nem tudom, hogy melyik gyári betét vagy esetleg valami olcsó vakamaki betét bír ki 60-70 e km? Ez a tárcsa, ha vigyázol rá, szerintem spórolós embereknél a 3:1 garnitúra betétet is kibír. Az meg már komoly, ha figyelembe vesszük, hogy dinamikusan közlekedek, egy közel 2 tonnás Renault Espace-el, ami híres arról, hogy eszi az elején a féket a súlya miatt.

Arról nem is beszélve, ha egy koccanástól 30-50 centivel rövidebb lesz az autó eleje, így elég rosszul nézhet ki a járgánya annak, aki úgy gondolta, hogy a féken spórol. Ugye már mindjárt nem is spórolt. Aztán mindjárt elgondolkodik, hogy az a hozzávetőlegesen + 50 ezer nem is lett volna tétel. De elárulom, hogy amit a tesztek mutatnak az nem is centikkel rövidebb fékút, hanem méterekkel.
Még egyszer nagyon köszönöm Budai Károlynak a közreműködését, és nagyon örülök, hogy Magyarországon is könnyen hozzá lehet férni az EBC fékekhez.

Utóirat:
Egy fontos dolgot sok-mindenki elfelejt, ha már cserélsz betétet, akkor minden 2-2,5 évben prémium minőségű fékfolyadékot is! (Egyszer próbáljátok ki. Pl. gyári alap fékfolyadék természetesen jól elhasznált, majd betét nélkül csak fékfolyadék csere bármelyik modern prémiumra. Mondom prémium, és modern, és lehetőleg adalékolt legyen. (nem az Ate simára gondoltam) Lehet az bármi márka, ami adalékolt! Nem is feltétlenül a DOT magasabb számokra, hanem prémium folyadékra utalok. Főleg ha a kuplungod is egy tartályból veszi a folyadékot, mint nálam! Olyan jobban adagolható lesz, teljesen más érzés! Nem nagy beruházás, de zömében nem foglalkoznak vele az emberek, pedig szükséges lenne.

Szervusz Kedves Lajos!
Köszönjük a dicsérő szavakat. Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen véleményed van a termékeinkről, habár ez a nagy dicséret az EBC gyár mérnökeit illeti meg. Magunk részéről annyit tudunk hozzátenni, hogy továbbra is legjobb tudásunk szerint fogunk kiszolgálni, amennyiben szükséged lesz valamilyen fékalkatrészre.
EBC Facebook oldal EBC Facebook oldal »


Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások