Skip to main content

Senkinek nem ajánljuk, de érdekességképpen érdemes elolvasni!

Az OrangeStuff betéteket tudtunkkal eddig még senki nem tesztelte a magyarországi utakon.

Sokan tesztelték már az utcai engedélyekkel Európában nem rendelkező Bluestuff fékbetéteket közutakon. Vannak is olyanok, akik fittyet hányva az engedélyekre, csak ezeket a betéteket használják és ódákat zengnek róluk. Viszont az OrangeStuff betéteket tudtunkkal eddig még senki nem tesztelte a magyarországi utakon.
Mielőtt még valaki azt gondolná, miszerint mi buzdítunk arra, hogy használjanak ilyen fékbetétet a vásárlóink vagy az olvasók, hát erről szó sincs! Csakis a téma érdekessége miatt tesszük közzé a tesztelő által leírt tapasztalatokat, és persze azoknak a versenyzőknek próbálunk segíteni vele, akik értékes infóhoz juthatnak ezáltal. Alább olvashatja, akit érdekel.

 

Sziasztok EBC-sek!
Az OraangeStuff betétek így 2 hónap használat után KIVÁLÓAN MŰKÖDNEK MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZT… legyen hideg vagy meleg… vagy qva meleg! 😀

Eddig 3400km van bennük..ebből 4szer 20 perc Hungaroring a többi pedig utcai használat..ami több mint a sportos fajtából való! Az EBC az Orangestuffot only track use ként árulja és oda is tökéletes, és ahogy azt sejtettem bizony utcára is. Az utcai használat során először be kellett járatni… ezen ugye nincs brake in réteg… de akkor is kell neki egy „alap hőkezelés” egy megfelelő bedding process… Szóval az alap bejáratás után, azt éreztem, hogy kis fékerőnél semmi érdekes, de jól fog, jól adagolható, hidegen sincs semmi baj sb.. működik, ahogy működnie kell, tehát jól! Versenykörülmények közt, ahol nincs fékezés kis fékerővel, sem közepessel…hanem nagyjából a fékpedálon 70% és 100% közti nyomás van, ott is hibátlanul működik, sőt nagyon jól adagolható. Megtartotta egy „gyári jellegű” fékbetét adagolhatóságát, ami több mint nagyon jó, mert mindig konstansan lehet fékezni vele….nincs meglepetés, „hogy most majdnem elfogyott és éppen befordultam” stb… hanem mindig ugyanott van a betét nyomáspontja! Ami egyedüli negatívum, vagyis ez inkább egy észrevétel egy versenybetétről, hogy közepes fékerőnél hangosabb a betét…nem teljesen sima… bár ezt okozhatja a high carbon blade disc is!

 

Egyéb észrevételek:
1. ugye extrém hőterhelésnek van a betét kitéve, amitől a narancssárga festék hólyagosodik illetve lepattog.. ez abszolút nem zavaró számomra… de lehet hogy valakinek igen. Persze az igaz, hogy új korában szép és valószínű, hogy ennél nem is több a cél.
2. a moduláció nagyon jó…
3. a tárcsát ilyen használat körülmények közt egyáltalán nem bántotta..a a high carbon blade discnek csak színe lett…de se nem hullámos..se nem vállas…egyszóval mondhatom azt, hogy tökéletesen tárcsakímélő! A fékbetét vastagságát mérni kellene, hogy menyit kopott .de majd szezon végén, ha lesz lélegzetvételnyi időm!

 

Így első felindulásból ennyi jutott eszembe! Csatolva küldök képeket a pályanap utáni állapotról…hogy nézett ki a tárcsa, betét.

 

Üdv: Árpi

  • EBC OrangeStuff pályanap után 1

  • EBC OrangeStuff pályanap után 2

  • EBC OrangeStuff pályanap után 3

  • EBC OrangeStuff pályanap után 4


Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások