
Ebben a vizsgálatban egy 2001-es évjáratú, Suzuki 1200 S Banditot használtak tesztjárműként, aminek több mint 50000 km-t mutat az órája. A gyári Suzuki betét mellett, még tíz különböző gyártmányú, első kerékhez való fékbetétet teszteltek, az eredeti gyári nemesacél féktárcsákon. Ezeknek a fékbetéteknek három féle főbb feltételnek kellett megfelelni:
- első szempontként a betét bejáratás folyamatát és az ahhoz szükséges időt vizsgálták
- második szempont az adagolhatóság, a finomabb fékezési árnyalatokra történő reagálás
- végül az általános és maximális fékhatást vizsgálták agresszív és tartós fékezéseknél
Természetesen minden egyéb műszaki jellegű benyomást is figyelembe vesznek egy ilyen összehasonlításnál, pl. zavaró hangok vagy a kézerő szükséges mértéke, stb. Örvendetesnek ítélték, hogy a tesztben résztvevő betétek egyike sem szolgált túlzottan lesúlytó, negatív eredményekkel. A mezőnyben egyedül a Newfren Racing keltett rossz benyomást, elsősorban a nagyon hosszú bejáratási idejével és kissé gyengécske hatásfokával, valamint közepes adagolhatóságával. A gyári Suzuki betéteket jónak ítélték volna, de hosszabb fékezéseknél, kb. 2 másodperc után hirtelen blokkolási hajlamuk támad, és ez ugyebár nem túl szimpatikus tulajdonság. (Ismét látható, hogy NEM a gyári fékbetétek a legjobbak, sőt….)
Akkor most nézzük az egyes gyártmányokat külön és részletesen.

Adagolhatóság: *****
Fékhatás: *****
Összesen: 14 pont
Összegzés:Adagolhatóság és fékhatás példamutató, még többszörös, kemény tesztfékezés alkalmával is stabil marad. Örvendetesen kevés kézerő szükségeltetik a fékkar működtetéséhez. A bejáratási ideje is nagyon jó, de a Carbone Lorraine valamivel rövidebb volt.

Adagolhatóság: *****
Fékhatás: ****
Összesen: 14 pont
Összegzés:Már az első fékezéstől harap, tisztán érezhető a nyomáspontja és jó lassulás jellemzi. Egyedüli kritikus pontja, hogy az Alphatechnik betétjéhez képest, valamivel nagyobb kézerőt igényel, de akkor aztán lassít vehemensen és tartós stressz folyamán sem veszít ebből.
Bejáratási idő: ****
Adagolhatóság: *****
Fékhatás: ****
Összesen: 13 pont
Összegzés: Adagolhatósága, állandó nyomáspontja és lassítási tényezői már majdnem eléri az EBC betétjét.Ehhez párosul még a kellemesen rövid bejáratási idő és így a teszt következő helyezettje.
Bejáratási idő: ***
Adagolhatóság: *****
Fékhatás: *****
Összesen: 13 pont
Összegzés: A skót gyátmányú Premier az Alphatechnik betéteivel hasonló tulajdonságokat tudhat a magáénak. Bejáratásához relatív sok idő kell és kezdetben eléggé tompa érzetet nyújt. Ezután viszont megerősödik, eljut az EBC színvonaláig és a fékerő is jól adagolható. A nyomáspont nagy terhelés alatt is állandó marad.
Bejáratási idő: ***
Adagolhatóság: *****
Fékhatás: *****
Összesen: 13 pont
Összegzés: Az adagolhatóság és fékhatás szempontjából kitűnően teljesít, a nyomáspont erős és még nagy terhelés alatt is stabil marad. A lassulást is magas színvonal jellemzi, egyedül a bejáratási idő hosszabb, mint a széria betétnél.
Bejáratási idő: ****
Adagolhatóság: ****
Fékhatás: ****
Összesen: 12 pont
Összegzés: A bejáratási ideje hasonló a gyári széria betéttel, viszont a fékhatása jobb attól. A lassulás jó és a nyomáspont stabil, jól érezhető a fékkaron. Az adagolhatósága is rendben van, a kézerővel párhuzamos arányban növekszik a fékerő.
Bejáratási idő: *****
Adagolhatóság: ***
Fékhatás: ***
Összesen: 11 pont
Összegzés: Az SBS fékbetét erőssége az extra rövid bejáratási ideje. A fékkar első behúzásától kezdve, jól érezhetően és rendesen fékez. Fékhatása a széria betéttel azonos, ezért a teszt középmezőnyében fekszik. Az újbóli ráhúzásra visszafogottan reagál, a lassulás nincs összhangban, nem párhuzamos a kéz által kifejtett erővel.
Bejáratási idő: *****
Adagolhatóság: ****
Fékhatás: **
Összesen: 11 pont
Összegzés: A Lucas betétei az erős konkurencia nyomása alatt szenvednek. Miközben a bejáratási, nyomásponti és adagolhatósági tulajdonságaival a többiekkel lépést tud tartani, addig a fékhatásnál már némileg elfogy belőle az erő. A betét tompának tűnik, nagy kézerőt igényel és valamivel rosszabbul lassít, mint a szériabetét.
Bejáratási idő: *****
Adagolhatóság: ***
Fékhatás: **
Összesen: 10 pont
Összegzés: A bejáratási ideje szuper és nagy sebességről való lefékezése sem hagy kívánnivalót maga után ez a piros betét. Lassabb sebességnél, amikor még forró a betét, meglehetősen veszít a harpósságából és a fékkar újbóli behúzására sem akar igazán reagálni.
Bejáratási idő: ****
Adagolhatóság: **
Fékhatás: ***
Összesen: 9 pont
Összegzés: A Bandit gyári, Suzuki fékbetétje jó lassulást biztosít anélkül, hogy túl harapósnak tűnne, viszont hosszú és kemény fékmanővereknél hajlamos arra, hogy kb. 2 másodperc után kontrollálatlanul, még erősebben kezd fogni. Ezért az adagolhatóságnál komoly pontlevonást kapott. Viszonylag jó a bejáratási ideje.
Bejáratási idő: *
Adagolhatóság: ***
Fékhatás: *
Összesen: 5 pont
Összegzés: A Newfren Racing organikus betéteinek a nevén kívül nincs köze a Racing-hez. A bejáratási idő extrém hosszú és nem hasonlítható össze a szinteres betétekkel általában. Alig mutat valami harapósságot és csak nagy kézerővel tud hatásosan lassítani. Az adagolhatóság jó, de nem éri el a top nívót.
A linkre kattintva láthatja az eredeti anyagot képekkel.
https://www.motorradonline.de/de/marken/lucas/115396?seite=5