Skip to main content

Az alábbi írást egy vásárlónk weboldalán találtuk

Nem mindennapos dolog az, hogy valaki olyan jófej legyen a rohanó világban, miszerint létrehoz egy weboldalt csak azért, hogy megossza másokkal a motoros tapasztalatait. Miután átnéztük az írásokat, nagyon megörültünk, hogy a mi termékeinkről is találtunk bejegyzést és arra gondoltunk, hírt adunk erről a felfedezésről, hátha valakit még rajtunk kívül is érdekel a Yamaha Diversion fékcseréjének tapasztalatai.

EBC FA104V – fékteszt, csak úgy amatőr módon

 

EBC FA104V

 

Magáról a hátsó fékbetét cseréjéről már írtam, most viszont itt az ideje, hogy az első 1500 km tapasztalatait is megosszam a tisztelt közérdeművel. Az EBC FA104V anyaga 30%-ban szinter és 70%-ban organikus alkotókból áll. Ennek köszönhetően megmarad a kedvező fékérzet, ugyanakkor nagyobb tartóssága mellett a súrlódási tényezőjének értéke eléri a (m-0,41) relatív mértéket, ami jobb a hagyományos fékbetéteknél.

De mit is jelent ez a valóságban?

Számítani lehet egy új “satu” esetében, hogy a kezdeti fékezések némi kívánni valót hagynak maguk után, de ami történt, arra azért nem számítottam…. kb. 50-60 km megtételét követően, számos kisebb-nagyobb fékezés után, egy erőteljesebb fékezéskor hátul szinte semmi reakció nem volt, holott szinte bele ugrottam a fékpedálba. Őszintén erre nem számítottam. Azután persze szépen fokozatosan beállt a rendszer, és igencsak kellemes meglepetést okozott.

Teljesen szubjektív, amit most írok, hisz az érzéseimre és nem mérésekre támaszkodik. Mintegy 100-150 km megtétele volt szükséges ahhoz, hogy a fékbetétek maximális súrlódást tudjanak kifejteni, ezzel megfelelő – a korábbi hagyományos fékbetétnél érezhetően jobb – fékhatást gyakorolni.

Érzésre harapósabb a fék, szinte teljesen elmarad az az érzés, hogy “még mindig nem fog ….még mindig nem fog …. egyáltalán csinál valamit a hátsó fék?”. Szerintem az adagolhatóság is javult, a fékerő fokozatosan képződik. Említésre méltó talán az is, hogy nem keletkezett annyi fékpor, mint korábban – ami valóban a tartósságra utalhat – illetve nem csikorog, mint egy korábbi motoromban használt, más márkájú hasonló fékbetét.

 

Összegezve, jó választás volt ez a fékbetét, és az már biztos, hogy előre is ilyent fogok beszerelni. Talán a “bekopási” fázisa egy kicsit hosszabb a hagyományos alkatrésznél, de ha erre odafigyelünk nem lehet baj. Magam részéről mindenkinek ajánlom!

 

Az eredeti bejegyzés itt található:
https://www.xj600.szermek.eu/?p=1682


Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások