Skip to main content

Németországból írta meg Dávid a véleményét, ahogy fogalmaz „kisregény”

Sziasztok!
Korábban már írtam egy kisregényt, most folytatnám…

Megtörtént a fék felszerelése, mérőműszerrel bemérve, úgy ahogy kell, értékeken belül. (az indikátorórát 20e forintért vettem, mert nekem megért ennyit az, hogy akár az udvaron vagy egy parkolóban is szakszerűen felszerelhessem a tárcsáimat) Mostantól minden autónkon saját kezűleg ellenőrzöm az új tárcsák oldalütését, mert nem kell több fék vibrálás és tárcsacsere.

Turbo Groove + YellowStaff

Első fékezések…
Hogy is írjam, mikor az ember épp a lábújával hozzáér a pedálhoz és bólogat… Nézek furcsán oké na tovább, ugye azt a bordó bekoptató réteget le kell koptatni róla hogy szépen felfeküdjön a betét a tárcsára… Ja és nem vasalással!!!
Megyek ahogy szoktam, veszem a féktávot ahol szoktam, de méterekkel előbb megáll az autó a körforgalom előtt, gyengébb pedálnyomás alatt… Hmmm, kezdett a fülemig érni a szám, de azért ne rohanjunk rögtön a végére, mert még nem 270-ről fékeztem ugye, hanem csupán 50-ről… Na most tudni kell, hogy ez a bordó bejárató réteg nagyon lassan kopik ám le, és illik ezalatt szépen bejáratva fékezgetni és nem egyből autópályán megzavarni. (természetesen ha vészfékezni kell akkor két lábbal a fékpedálon!!!)
Sokan írták a fórumokon, hogy zavaró a nyikorgás meg, hogy hangos a tárcsa… Nyikorgások, cincogások voltak ugyan amíg le nem kopott a réteg róla, vagy erősebb 200as közeli tempóról fékezés után, ha lágyat fékeztem cincogott, de mindig csak akkor… Tapasztalataim alapján a bejáratás közbeni nagy fékezések után foltok jelentek meg a tárcsákon, és amíg ezek el nem tűntek, addig volt hangja… De kb.15km-en belül szépen lekopott mindig. Ezután csendes volt.

Vissza a „regényhez”… Ugye írtam, hogy toltam volna már neki de nem lehetett, de persze én nem fogadtam szót mondván „ki kell bírnia” ennek a féknek… Előzni kezdtem egy kamiont, meg három autót, de a félhomályban egy ezüst szürke autó, természetesen lámpa nélkül jött velem szemben, és későn vettem észre, de volt a kamion mögött annyi hely még, hogy az 5 méteres bálnát beraktam, már csak a tempó volt necces, mert 180 környékén jártam és nem tudtam, hogy a bejáratós fékeket kíméljem vagy inkább beférjek e… Hozzáteszem, a fékben kb.800km volt ekkor! Barátom, Takács Zoltán emlegetett valami olyasmit, hogy „pakoljak el az autóban ha ki akarom próbálni Isten igazából a féket”, hííí elfelejtettem… Nem volt mit tenni jobb láb a féken, bal láb a jobbon,és satuuu… Az autó hátsó ülésén lévő cuccok záporoztak előre… Na lényeg a lényeg, hogy 180-ról befértem a kamion mögé, de a fék üvöltött mint az állat… A jó fajta gumik a sírás környékén, de megállt! És ekkor jött az érzés, egyszerre kettő is, hogy azt a Qva életbe -milyet fogott ez a fék, meg a másik, hogy -megúsztam… Haza értem és megnéztem, hogy néznek ki a féktárcsáim… Sajnos láttam a jobb első tárcsán hot spotokat (forró pontok, amik szürkés-lilás foltok képében maradtak a tárcsán).
Nagyon nehéz volt nekem betartani de a következő 1200km-t hosszúra nyújtott féktávokkal próbáltam fékezgetni hogy lekopjanak a foltok.
És láss csodát…! 150 km után eltűntek a túlzott hő okozta foltok. De nem voltam nyugodt, mivel nem jók tapasztalatim a korábbi féktárcsáimmal, mert ha azokba bele íródtak a foltok, akkor azt nem szedte ki onnan az ördög sem…Azért ettől kezdve tényleg próbáltam odafigyelve fékezni, aztán eljött a 2000km, amikor már azt sem bánta, hogy akár 270-ről megfékeztem.

Nagy mosollyal nyugtáztam, hogy vééééégre lehet taposni, na ezután kapott hideget és meleget az a szerencsétlen fék, de így 10.000 km után köszöni szépen, teljesen jól érzi magát!

A fékporról néhány szó… Van valamennyi, de tényleg nem ég rá a felnire. Egy nedves rongy is elég letörölni, sőt olykor egy nagyobb eső is eltünteti.
Tapasztalat még a következő is, hogy mintha nedvesen jobban fogna a fék, de minden esetre teljesen hideg féknél is jobban teszi a dolgát mint az általam korábban próbált versenytársai…

Fékek elől: Turbo Groove tárcsák, Yellowstuff betétekkel.

Turbo Groove + YellowStaff

Fékek hátul: Turbo Groove tárcsák, Yellowstuff betétekkel.

Turbo Groove + YellowStaff

Érdemes azonos erősségű fékalkatrészeket felszerelni előre és hátra, ha valami brutálisra vágysz, és ugye biztonság szempontból is jobb, mert hátra minek kéne gyengébbet tenni, ha ugyanolyan fékerővel a hátulja meg csak „fut utána”, mert nem azonos a súrlódási tényezője…

Minden jót Nektek, és köszönöm, hogy elolvastátok a tapasztalatomat.
Dave
UI: Száz szónak is egy a vége, hogy bármilyen autó is lesz a családban, amikor eljön a fékfelújítás ideje, akkor csak és kizárólag EBC mehet fel rá!


Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások