Most már 4. éve hogy az EBC verseny fékbetéteit használom és így több motorban is kipróbáltam ezeket a nagyszerű termékeket. Nemcsak a teljesítményük kiemelkedő, de árban is a legkedvezőbbek a verseny kategóriában.
2010-ben egy Suzuki GSX-R 600-al versenyeztem, amelyről köztudott, hogy az első fékei nem a legacélosabbak. Nekem ennek ellenére nem volt semmi bajom ezzel a géppel, mert csodát tettek vele az EBC verseny EPFA betétek és így soha nem lepett meg verseny közben sem, pedig nagyonis extrém igénybevételnek volt kitéve a lényegesen erősebb motorral versenyző ellenfelek miatt.
2011-ben Yamaha R6 motorban használtam és tavalyi évet is egy másik R6-oson csináltam végig, elég sok verseny hétvégével és az EBC fékem továbbra is hozta a csúcs formáját. Aztán 2012-ben a legújabb GPFA verseny betétet is volt alkalmam kipróbálni, ami kellemes meglepetést okozott, mert még harapósabb lett a fékem, így az év második felét már ezzel az új fejlesztéssel versenyeztem végig.
2013-ban már nem volt kérdés, hogy az új Kawába GPFA betétek kerüljenek és így az elmúlt szezont is tökéletesen teljesítették. Több alkalommal volt szerencsém új betéteket használni és ezeket sokszor a verseny előtti percekben tettük be. Ilyenkor a bejáratásra nem marad túl sok idő, tehát a felvezető körön 2-3-szor óvatosan „megvasalgattam” a nyers párnákat, aztán már teljes terheléssel használhattam is a féket.
Az újabb fejlesztésű betétek még harapósabb féket eredményeztek, amikor elkezdem a féktávot, de ez nem zavaróan, hirtelen, hanem nagyon jól kontrollálhatóan érkezik a kerekekre és ezáltal csökken a féktáv.
Ami még nagyon fontos, hogy egy 18 körös verseny legvégén is számíthatok pontosan ugyanarra a fékhatásra, mint amit az első körben tapasztalok és ez csak nagyon kevés fékbetétről mondható el. Ráadásul amikor fogytán van már a betét, akkor nagyon kontrollálhatóan, időben jelzi ezt és nem hirtelen tűnik el a fékhatás, mint azt már sokszor tapasztalhattam korábban használt fékbetéteknél.
Chrobák János