- A (DOT4) kategóriában magas forráspontú poliglikol alapú fékfolyadék.
- Nem buborékosodik 268 °C száraz és 165 °C nedves tartományok között.
- Normál és enyhén sportos használatra is alkalmas, szinte minden járműben.
- Hidraulikus fék és kuplung rendszerbe ajánlott cseréhez és utántöltéshez.
- Adalékainak köszönhetően használatával kevesebb a korrózió és lerakodás.
Semmiképp nem használható ásványi vagy szilikon bázisú pl. DOT5 fékfolyadékok helyett vagy azokkal keverve, mert balesetveszély alakulhat ki!
A fékfolyadék vizet köt meg a használata során, ami miatt legalább 2 évente, vagy a jármű gyártója által előírt időközönként cserélni kell!
- A (DOT4) kategóriában magas forráspontú poliglikol alapú fékfolyadék.
- Nem buborékosodik 268 °C száraz és 165 °C nedves tartományok között.
- Normál és enyhén sportos használatra is alkalmas, szinte minden járműben.
- Hidraulikus fék és kuplung rendszerbe ajánlott cseréhez és utántöltéshez.
- Adalékainak köszönhetően használatával kevesebb a korrózió és lerakodás.
Semmiképp nem használható ásványi vagy szilikon bázisú pl. DOT5 fékfolyadékok helyett vagy azokkal keverve, mert balesetveszély alakulhat ki!
A fékfolyadék vizet köt meg a használata során, ami miatt legalább 2 évente, vagy a jármű gyártója által előírt időközönként cserélni kell!
Nagyteljesítményű, és a kategóriájában talán egyedülállóan magas 268 °C (514 F) száraz és 165 °C nedves forráspontú glikol bázisú fékfolyadék, ami normál és sportos használatú autók és motorkerékpárok hidraulikus fék vagy kuplung rendszerébe ajánlott. Adalékainak köszönhetően kevesebb korrózió és lerakodás képződik a hidraulikus rendszeren belül, mint a gyengébb minőségű termékek esetében.
Figyelem Tisztelt Vásárlónk!
Manapság szinte minden gépjármű gyárilag DOT4 besorolású (poliglikol), fékfolyadékkal van feltöltve, de egyes régebbi gyártású, főként amerikai járművekben DOT5 besorolású (szilikon), fékfolyadék lehet.
DOT5 jelzésű fékfolyadékok nem keverhetők DOT3, DOT4 sem pedig DOT5.1 fékfolyadékkal, és nem is cserélhető ezekre, mert más anyagú tömítések kellenek a rendszerbe!
A szilikon bázisú DOT5 egy nagyteljesítményű, speciális fékfolyadék, amit általában 2008 előtti amerikai motorkerékpárokban használnak. Legkönnyebben a fékfolyadék tartályok kupakján található írásokból tudhatjuk meg, hogy az adott járműbe milyen fékfolyadékot töltöttek gyárilag.
A DOT 5 fékfolyadékok nem alkalmasak az ABS rendszerrel rendelkező járművekbe, valószínűleg ez miatt a 2008 óta ABS-el gyártott motorokban már nem szilikon alapú fékfolyadék van.
FIGYELJ!!!
Nagyon veszélyes az a téves nézet, miszerint a DOT5.1-es fékfolyadék a DOT5-ös továbbfejlesztett változata. A neve azt sugallja ugyan, de ne dőljünk be ennek, mert az 5.1-es poliglikol bázisú, míg a DOT5-ösök szilikon bázisú. TILOS KEVERNI EZEKET!