Mottó a termékekhez
Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.
EBC SFA Premium organikus robogó fékbetét sorozat
EBC SFAC Scooter Carbon robogó fékbetét sorozat
EBC SFA-HH szinter nagyteljesítményű robogó fékbetét sorozat
EBC Prémium robogó dobfék betét sorozat
EBC MD Scooter robogó féktárcsa sorozat
EBC VR Scooter robogó féktárcsa sorozat
A motorkerékpár fékbetétek optimális működési hőmérséklettartománya
A fékbetétek optimális hőmérséklettartománya
Két anyag súrlódásának és kopásának mértékét, sajnos erősen befolyásolja a súrlódó felületek hőmérséklete. Fékezéskor a jármű mozgási energiáját két anyag, (féktárcsa vagy dob és a hozzá való betét) felületeinek találkozása, súrlódása nyeli el. A mozgás a fékrendszerben hatalmas hőterheléssé alakul át és ezzel nagy fejtörést okoz a fékalkatrészeket gyártó cégek mérnökeinek, mivel olyan anyagokat kell fejleszteniük, amelyek minél tágabb tartományokban produkálnak magas súrlódási tulajdonságokat és a kopásnak is ellenállnak. A fenti grafikon segít eligazodni abban, hogy a különböző betét keverékek milyen hőmérsékleti tartományokban lehetnek optimálisak. Természetesen egyéb tényezők is befolyásolják a választást, de mi ezzel a táblázattal is segíteni szeretnénk vásárlóinkat.
EBC SFA Premium organikus robogó fékbetét sorozat
Scooterekhez fejlesztett és optimalizált organikus fékbetét sorozatról beszélünk, erre utal az „S” betű, ami a szériajelzés elején található. A korábban is kedvelt SFA betéteket mostanra teljesen átalakította, hozzáigazította a gyár a felmerülő igényekhez. Elmondhatjuk, hogy a világon gyártott összes robogóhoz található az EBC Brakes kínálatában egy megfelelő fékbetét, ami minden igényt kielégít, ráadásul féktárcsát és pénztárcát is kímélő megoldás.
Fontos itt megjegyezni, hogy a gyárilag szinter fékbetétekkel szerelt robogókba szinterből készített betéteket, tehát SFA HH-t kell választani, mivel ehhez méretezték a rendszert.
EBC SFAC Scooter Carbon robogó fékbetét sorozat
Nem is olyan régen, a 2014-es év újdonsága volt ez a relatív magas réztartalmú és rendkívül magas karbon tartalmú robogó fékbetét, de mára már talán a legnagyobb kedvenc lett a robogósok körében. A 30% réz teszi az organikus betétekhez képest tartósabbá és a magas karbon tartalma miatt pedig kíméletes a tárcsával. Igazán sokoldalú ez a Scooter betét, mert a legkisebb gépektől kezdve az összes olyan nagytestű robogóba is használható. amelyek gyárilag organikus fékbetéttel vannak szerelve.
Nagyon fontos, hogy a gyárilag szinter fékbetétekkel szerelt robogókba minden esetben SFA HH, tehát szinterből készített betéteket kell választani, mivel ehhez méretezték a rendszert!
EBC SFA-HH szinter nagyteljesítményű robogó fékbetét sorozat
A korábbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a sportosan közlekedő robogósok igénylik a harapósabb, dinamikus használatra alkalmasabb szinterfém betéteket. Ráadásul egyre inkább ezekkel a strapabíró fékbetétekkel szerelik gyárilag is a modern robogókat. Mindezeket figyelembe vette az EBC Brakes fejlesztőcsapata és szinte a teljes robogó betét paletta gyártását megindították szinterfém anyagból is. Így lett ennek a szériának SFA HH a jelzése, utalva a sportmotoroknál használatos Double-H betétekhez való hasonlóságra. Nagytestű és sportosan használt kisebb robogók biztonságnövelő kiegészítő alkatrésze ez a modern és nagyteljesítményű fékbetét széria.
A gyárilag szinter betétekkel szerelt robogókba a legkiválóbb megoldás az SFA-HH sorozat!
EBC Prémium robogó dobfék betét sorozat
Ezeknek a dobfék betéteknek az alumínium vázát magasnyomású fém fröccsöntéses eljárással készítik, azután ezekre a fékpofákra „PRÉMIUM” minőségű dörzsbetétet ragasztanak egy különleges eljárással. Közúti használatra egyszerű, sima dörzsfelülettel készül, ám sok ATV modellhez un.”Water-Grooved” kivitelben is kapható. Ez a nútolt betétkonstrukció garantálja az egyenletes fékhatást, még a legszélsőségesebb körülmények között is, mert a betéten lévő ferde marások kivezetik a dobba bejutott vizet, port és egyéb szennyeződést,(Jelenleg csak külön egyeztetett rendelésre szállítjuk a „Water-Grooved” kivitelt).
Fontos, hogy a három és négykerekű járművek esetében, az egy tengelyen lévő jobb és baloldali fékbetéteket egyszerre cseréljük az esetleges elhúzásokból adódó balesetveszély miatt!
A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek
FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!
EBC MD Scooter robogó féktárcsa sorozat
A legújabb tárcsa anyagokról
Néhány évvel ez előtt az EBC Brakes meghirdetett egy kampányát, miszerint Európában öntött és hengerelt nemesacélokat kíván használni a teljes féktárcsa programjához. Nem bizonyult könnyű feladatnak megtalálni a megfelelő minőségű anyagot és főleg a minden szempontnak eleget tevő beszállító, gyártó céget. Végül a bizalmat egy rozsdamentes acélöntéssel és hengerelt termékek előállításával foglalkozó vállalat nyerte Németországban. A feladat összetett. Nagyon pontos specifikáció betartása mellett a tökéletes hőkezelési folyamat eredményezzen egy maximálisan kemény rotort, melynek még mindig optimális a súrlódási szintje és jól ellenáll a kopásnak valamint a korróziónak. Aztán a végső munkálatokat már az EBC üzemeiben az új vertikális köszörűgépek végzik s majd az utolsó minőségi ellenőrzések után használatra készen állnak a manapság kapható legjobb tárcsák.
Az EBC Brakes MD-sorozatából származó robogó (Scooter) féktárcsák, speciális acélötvözet precíz megmunkálásával készülnek. A gyári méretek megtartása mellett, eredeti formával rendelkező és egyes modellek esetében Contour (hullámos) kivitelben is kaphatók ezek a termékek. Mivel egyre inkább teret nyernek a nagytestű és erős robogók, melyekhez nagyon is indokolt a jó fékrendszer, ezért az EBC mérnökei a Scooter termékekre is ugyanolyan hangsúlyt fordítanak, mint az egyéb járművek fékberendezéseire. Nyugodtan állíthatjuk, hogy az MD sorozatú féktárcsákat és a kiváló SFA, SFAC vagy SFA HH Scooter fékbetéteket egymással használva, minden robogós elégedett lesz.
EBC VR Scooter robogó féktárcsa sorozat
Ez a legújabb fejlesztésű féktárcsa család robogókhoz az EBC kínálatában, amit a nagymotoroknál használt Vee-Rotorok formavilágához megfelelően alakítottak ki. Speciális hőkezelt nemesacél ötvözet az anyaga, ami nagyjából 10%-al erősebb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos tárcsa anyagok. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, mivel az ésszerűség határain belül lekönnyítették.
FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
- Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását, és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával ellenőrizni és beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
- Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon, mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható.
Figyelmeztetés a versenycélra használt fékalkatrészekhez
Garancia és felelősség kérdése
Cégünktől vásárolt verseny, illetve versenyzéshez használt alkatrészek megváltoztathatják a gépjármű eredeti állapotát. Az így átalakított gépjárművek közúti közlekedésre nem vagy nem mindig alkalmasak. Ezért az átalakított fékrendszerek használatból eredő minden kár a vásárlót illetve a használót terheli. A FÉK-Expressz Kft. nem vállal felelősséget semmilyen, esetlegesen bekövetkező balesetért és egyéb károkért. Az említett okok miatt a verseny vagy versenyzésre használt alkatrészekre jótállást nem vállalunk. Azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, amelyeket nem verseny célra használtak, az esetleges hiba és reklamáció alkalmával, természetesen a jogszabályoknak megfelelően járunk el.
Az EBC Brakes gyár és magyarországi képviselete azokért a termékeiért semminemű garanciát nem vállal, amiket versenyekre vagy nyílt pálya napokra (Track Days) használnak!
Mint tudjuk a jármű súlya, sebessége, a versenypálya hossza, formája és az egyéni vezetési stílus eltérő lehet és ezek a fékbetétek élettartamát erősen befolyásolják. Még a legmodernebb járművek fékrendszerei sem versenyfeladatok ellátására készültek, vagyis versenyzésre többnyire alkalmatlanok. Egy fékbetét cserétől nem válik versenygéppé egy jármű, még akkor sem, ha a betét dobozára az van írva, hogy verseny célokra készítették. Amennyiben versenyzésre használjuk a terméket, akkor a terheléses használat előtt ajánlott tesztelni a fékalkatrészeket a fékerő, a „FADING” és kopás szempontjából. Ha valaki először használja termékeinket versenyautóhoz, akkor rendszeresen, néhány körönként ellenőrizze a betét kopását, megelőzve ezzel a korai elhasználódásból bekövetkező esetleges problémákat. Természetesen az EBC Brakes féktermékei, még az elért versenysikereik ellenére sem tudnak minden fékproblémát megoldani, ezért csak szakemberek segítségével változtassunk a gyárilag összeállított egységeken. Ez a figyelmeztetés egy olyan szolgáltatás, amit az UK-Hotlines verseny technikusai állítottak össze és nem szolgál garanciaként vagy kártérítési követelés alapjául.