Street bike / közúti általános, sport és verseny fékalkatrészekvágólapra másolva!
Mottó a termékekhez
Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.
EBC FA Premium organikus fékbetét sorozat
EBC FA-V V-Pads Semi-Sintermetall részben szinter túra fékbetét sorozat
EBC FA-VLD Limited Edition krómozott fékbetétek
EBC FA-HH Double-H szinterfém fékbetét sorozat
EBC EPFA-HH Extreme Pro fékbetét sorozat „utcára és pályanapra”
EBC GPFAX-HH Road Race verseny fékbetét sorozat
EBC Prémium dobfék betét sorozat
EBC „teljesen úszó” eredetit helyettesítő és X valamint XC féktárcsák
EBC VMD Vintage stilusú „teljesen úszó” féktárcsa sorozat
EBC MD rozsdamentes és HPSR acél merev első és hátsó féktárcsa sorozat
EBC Vee-Rotor színes középrésszel „teljesen úszó” féktárcsa sorozat
EBC Vee-Rotor merev hátsó sport féktárcsa
EBC FSD és RSD valamint MD-CC „teljesen úszó” Custom féktárcsák
A motorkerékpár fékbetétek optimális működési hőmérséklettartománya
A fékbetétek optimális hőmérséklettartománya
Két anyag súrlódásának és kopásának mértékét, sajnos erősen befolyásolja a súrlódó felületek hőmérséklete. Fékezéskor a jármű mozgási energiáját két anyag, (féktárcsa vagy dob és a hozzá való betét) felületeinek találkozása, súrlódása nyeli el. A mozgás a fékrendszerben hatalmas hőterheléssé alakul át és ezzel nagy fejtörést okoz a fékalkatrészeket gyártó cégek mérnökeinek, mivel olyan anyagokat kell fejleszteniük, amelyek minél tágabb tartományokban produkálnak magas súrlódási tulajdonságokat és a kopásnak is ellenállnak. A fenti grafikon segít eligazodni abban, hogy a különböző betét keverékek milyen hőmérsékleti tartományokban lehetnek optimálisak. Természetesen egyéb tényezők is befolyásolják a választást, de mi ezzel a táblázattal is segíteni szeretnénk vásárlóinkat.
Természetesen a hőn kívül még sok más fizikai támadás éri a fékbetéteket, de a jó fékhatás elérése és a tartósság általában arányban van ezzel a hőtűrő képességgel. Így aztán ennek a grafikonnak az ismeretében elmondható, hogy a magasabb hőmérsékleten is jól működő fékbetétek általában nagyobb terheléseket képesek elviselni a bennük lévő adalékok miatt és ezért tartósabbak, de természetesen drágábbak is. Az persze megítélés kérdése, hogy valóban drágábbak vagy inkább értékesebbek…. A kuplungokról szintén el lehet mondani, hogy az igénybevételnek megfelelően változnak a gyártásukhoz felhasznált alapanyagok és ennek megfelelően a terhelés és vele az üzemi hőmérséklet is változik. Így aztán ezek az alkatrészek is, minél korszerűbb alapanyagokból készülnek, annál strapabíróbbak, és persze ennek megfelelően az áruk is emelkedik. A fentiekről és a többi termékről részletesebb leírásokat az alábbi járműspecifikus ismertetőkben olvashattok.
Ahogy a fenti táblázatból már kiderült, három fő csoportba rendezhetők az EBC Brakes által gyártott motorkerékpár fékbetétek. Ezt az elvet követve a továbbiakban három részre bontva mutatjuk be az összes fékalkatrészt a felhasználási területüknek megfelelően, vagyis a járműféleségek szerint osztályozva. Végül a negyedik csoportban pedig a kuplungokat és az egyéb kiegészítő termékeket ismertetjük kissé részletesebben.
Menj tovább azokért a részletekért, amik segíthetik a későbbi választásodat!
EBC FA Premium organikus fékbetét sorozat
Közúti használatra fejlesztett organikus fékbetét keverék amit aramid és egyéb High-Tech szálak felhasználásával kísérleteztek ki az EBC laboratóriumaiban. Már több mint negyvenmillió darabot készítettek, ezekből a fékbetétekből, amelyek minden fajta motorkerékpárhoz használhatók, de különösen azok a motorosok kedvelik, akik előnyben részesítik a hagyományos fékbetétek adta érzetet. Ez a fékbetét az USA-ban piacvezető, de a németországi motoros magazinok tesztjeiben is rendszeresen kitűnő minősítést kap. Az EBC saját üzemeiben, Bristolban gyártott szériáját, kitűnő ár-érték aránya miatt az egyik legjobb „allround” fékbetétként tartják számon.
EBC FA-V V-Pads Semi-Sintermetall részben szinter túra fékbetét sorozat
Rengeteg kísérlet és tesztkilométer után piacra került a jelenleg kapható legmodernebb Semi Metall technológiával készülő fékbetét család, ami jellemzően Chopper, Cruiser valamint túra gépekhez kapható.. Súrlódási tényezője eléri a (m-0,41) relatív mértéket és tartósan 400’C, rövid periódusokban pedig 600’C-ig terjed üzemi hőmérséklete. Hosszú élettartamát a szinter alkotóinak, tárcsakímélő tulajdonságát pedig a karbon részecskéknek köszönheti és így egyesíti magában a hagyományos, lágyabb fékérzetet nyújtó és a harapós, ám strapabíróbb fékbetétek előnyös tulajdonságait.
EBC FA-VLD Limited Edition krómozott fékbetétek
A népszerű V-Pad krómozott változata ez a fékbetét.
Hosszú élettartamát a szinter alkotóinak, tárcsakímélő tulajdonságát pedig a karbon részecskéknek köszönheti és így egyesíti magában a hagyományos, lágyabb fékérzetet nyújtó és a harapós, ám strapabíróbb fékbetétek előnyös tulajdonságait.
Krómozott hátlapjával chopperek és cruiserek ékszere, ezért motorépítők és különlegességre vágyó motorosok kényeztetik vele gépüket.
EBC FA-HH Double-H szinterfém fékbetét sorozat
Érdekesség az EBC szinter betétekről
Amikor az EBC elkezdte meghódítani a szinterfém-fékbetétek piacát, egy nagyon átgondolt stratégiára volt szüksége. Első lépésben a kereskedelemben kapható teljes kínálatot begyűjtötték, megvizsgálták, kiértékelték és végül túlszárnyalták azokat. Elsőként hagyták el az olcsó vasrészecskéket és rozsdamentes anyagokkal helyettesítették, megszüntetve ezzel azt a bosszantó jelenséget, amikor hosszabb állás után a betét a tárcsára tapadva, azon rozsdás nyomot hagyott. Továbbá a féktárcsát erősen károsító egyéb anyagokat is lecserélték s helyükbe saját fejlesztésű keverékek léptek. Aztán öt évvel és több millió eladott fékbetéttel a hátuk mögött piacvezetők lettek a nagy múltú vetélytársaikat megelőzve. Ma is csúcstechnológiás szintű termékeket kínál a cég, amit saját laboratóriumában, több mint ötven éves tapasztalattal rendelkező mérnökei és technikusai kutatnak, fejlesztenek. A végeredmény pedig rendkívül látványos, mert nagyon is feltűnő az, hogy a különböző országokban, különböző szakemberek által lefolytatott tesztekben, az EBC Brakes fékbetétei szinte minden esetben a dobogós helyek valamelyikén végeznek.
Ez a nagyon korszerű termék elsősorban közútra, mindennapi használatra készül. A legmagasabb szintű igénybevételt is bírja, nehéz és gyors motorokhoz ajánlott. Az összes szinter fékbetétet az USA -ban gyártja az EBC,, amelyek erősen megnövelt élettartammal, valamint perfekt fékerővel rendelkeznek minden körülmények között. A különleges két részre osztott fékbetét megelőzi a túlmelegedést és ezáltal a fékerő kihagyását, az úgynevezett „fadinget”. Egyes modelleknél egy rozsdamentes hőelvezető lemezt is alkalmaznak, hogy a fékezéskor keletkező hőterhelés a hidraulikát minél kevésbé befolyásolja.
Kíméli a féktárcsát, mivel nem vasrészecskékkel, hanem speciális adalék anyagok felhasználásával készül. Ezáltal megakadályozza az erős kopást vagy a féktárcsára tapadást, ami hosszabb állás után nyomot hagy a tárcsán.
A német MOTORRAD újság által tesztelt különböző gyártmányú fékbetét közül az EBC HH sorozat már többször az első helyezést érte el.
EBC EPFA-HH Extreme Pro fékbetét sorozat „utcára és pályanapra”
Az Extreme Pro fékbetét modern szinterfém technológiával készül, az EBC clevelandi (Ohio, USA) High-tech üzemeiben és kapható az összes sportmotorhoz. Kimagasló 0.6-os dörzsértékét, a szinterfémmel kevert molibdén és wolfram adalékoknak köszönheti, ami garantáltan hosszabb élettartamot, jobb teljesítményt és optimális súrlódási tulajdonságot mutat. Az új összetételű anyagnak nagyon jók a termikus tulajdonságai, mivel már a fékkar első behúzásával jobb érzetet ad és gyorsabban bejáródik, mint korábban. Ideális pályázó, gyors utcai és versenymotorokba, de miután az új anyagok és a gyártási folyamatok miatt drágább, leginkább a kompromisszumokat kerülő motorosoknak, versenyzőknek és versenycsapatoknak ajánlja az EBC Brakes.
A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek
FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
A nagyteljesítményű gépeket olyan fékrendszerekkel tervezik, amik a legoptimálisabb fékhatás kifejtését csak speciális fékbetétekkel teszik lehetővé, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba balesetveszélyes más anyagból készült fékbetétet használni!
EBC GPFAX-HH Road Race verseny fékbetét sorozat
A GPFAX verseny fékbetét mindazokkal a jó tulajdonságokkal rendelkezik, mint az elődei, ráadásul a legnagyobb súrlódási tényezője még azoktól is jobb, mivel 0,6-0,7 lett ez az érték, amivel egy fantasztikus fékerőt biztosít, de a termikus értékeit tekintve is egy magasabb szintre van hangolva. Ennek a tulajdonságnak köszönhető, hogy kizárólag a verseny közben kialakuló körülmények hatására tudja elérni az optimális, üzemi hőmérsékletét. A tesztek alapján, még határozottabb fékhatás jellemzi, mint elődeit, de csakis teljesen üzemmeleg állapotban. Azoknak a „profi” versenyzőknek és pályákon motorozóknak a legjobb megoldás, akik szállító járművel viszik a motorjukat a pályáig és csak a zárt területre használják azt. Leginkább olyan motorosoknak, versenyzőknek és versenycsapatoknak ajánlja az EBC Brakes, akik kompromisszumok nélküli fékmegoldást akarnak.
A GPFAX verseny fékbetét mentes minden egészséget károsító anyagtól, de nem rendelkezik TÜV és ECE90 regisztrációval.
FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
Ezeket a termékeket versenypályára készítették, közúton használni veszélyes és tilos!
EBC Prémium dobfék betét sorozat
Ezeknek a dobfék betéteknek az alumínium vázát magasnyomású fém fröccsöntéses eljárással készítik, azután ezekre a fékpofákra „PRÉMIUM” minőségű dörzsbetétet ragasztanak egy különleges eljárással. Közúti használatra egyszerű, sima dörzsfelülettel készül, ám sok ATV modellhez un.”Water-Grooved” kivitelben is kapható. Ez a nútolt betétkonstrukció garantálja az egyenletes fékhatást, még a legszélsőségesebb körülmények között is, mert a betéten lévő ferde marások kivezetik a dobba bejutott vizet, port és egyéb szennyeződést,(Jelenleg csak külön egyeztetett rendelésre szállítjuk a „Water-Grooved” kivitelt).
Fontos, hogy a három és négykerekű járművek esetében, az egy tengelyen lévő jobb és baloldali fékbetéteket egyszerre cseréljük az esetleges elhúzásokból adódó balesetveszély miatt!
A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek
FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!
EBC „teljesen úszó” eredetit helyettesítő és X valamint XC féktárcsák
A SZABADALMAZTATOTT „SD” RENDSZER AZ EBC BRAKES-TŐL
Mi is ez az „SD” rendszer? Az SD angol Square Drive rövidítése és kb.”szögletes hajtást jelent”. A hagyományos úszó féktárcsáknál a külső és belső tárcsa hengeres szegecsek közvetítésével illeszkedik egymáshoz. Ezzel ellentétben, az új SD. rendszer a sokkal előnyösebb szögletesre lapolt szegecseket alkalmazza. Miféle teória áll e rendszer mögött? A fékezéskor fellépő hő hatására a külső tárcsagyűrű minden irányban tágul, vastagsága és átmérője megnő, a belső átmérője pedig csökken. Ez úgy történik, hogy a külső tárcsagyűrű belső átmérője radiálisan, a keréktengely irányába zsugorodik. Kerek szegecseknél a zsugorodó tárcsa már kis tágulásnál is érintheti a szegecset és az így kialakult feszültség, oldalirányban deformálhatja a tárcsát, amitől hullámossá, lüktetővé válhat fékezés közben. Az SD rendszerű megoldás nagymértékben engedi a külső tárcsa nyúlását minden irányba, ezért terheléstől függetlenül hibátlanul működik és nemcsak az élettartama nőtt, hanem az oldalirányú deformálódása is kizárt, így az oldalütésektől mentes marad. További nagy előnye, hogy a fékezéskor fellépő nyíró erő a lapolt szegecseknél vonalkontaktusban, a hengeresnél pontkontaktusban lép fel és ezáltal a hagyományos megoldásnál egy idő múlva kotyogás kezdődik, ami menet közben rendkívül kellemetlen. A külső tárcsa és a belső tányér közti kotyogás komoly veszélyforrás, mert nagy sebességnél erős rezgéseket okozhat. Az SD rendszernél a toleranciák hosszú távon, akár 5-10 szer tovább maradnak a tűrésen belül, mint a hengeres szegeccsel szerelt tárcsáknál, így az egész féktárcsa élettartama is megnő.
A Pro-Lite féktárcsa a gyári tárcsák tökéletes helyettesítője. Úszó féktárcsa, ami egységet alkot a kiváló minőségű szegecsekkel rögzített belső tányérral. A külső tárcsagyűrű speciálisan edzett acélból készül, ami a megfelelő fékbetétekkel akár 10%-al több fékerőt biztosít, mint más tárcsa anyagok. A különösen könnyű belső tányér, ezüst vagy arany színre eloxált kovácsolt alumínium ötvözetből készül. Olyan szegecsekkel szerelik, amelyek a legjobb minőséget képviselik (nem az olcsó és rizikós Clip-System-t, mint a legtöbb fékalkatrész gyártó). A Pro-Lite tárcsák szárnyas furatképe az egymást takaró furatokkal megakadályozzák a tárcsa és a betét sorjásodását, ezáltal a fékbetétek egyenletesebben kopnak és hosszabb az élettartamuk. A Pro-Lite Contur Plus féktárcsa műszaki szempontból megegyezik a Pro-Lite tárcsákkal, viszont kisebb a súlya és egy modern hullámos Contour formával rendelkezik.
Az X szériás tárcsák, mára már világszerte a legnépszerűbbek. Ez a féktárcsa család egy speciális nemesfém ötvözetből készül és több, mint 10%-al magasabb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél tárcsák. A hagyományos tárcsákhoz képest az X-széria súlya 5%-al és az XC-szériáé, még további 5%-al kevesebb a hatszegecses rendszernek és a szuperkönnyű belső tányérnak köszönhetően. Ez a „fogyókúra”, nem lett volna kivitelezhető, ha még mindig a hagyományos kör alakú szegecsekkel szerelnék a tárcsákat. Ám az EBC mérnökei által kifejlesztett és szabadalmazott „SD rendszer” lehetővé teszi a külső és belső tárcsa közti hőtágulás kompenzálását a szegecsek és furatok károsodása nélkül.
EBC VMD Vintage stílusú „teljesen úszó” féktárcsa sorozat
2017 újdonsága ez a tárcsacsalád. A régi stílusú formába egy modern technológia van belerejtve és ezzel tökéletes megoldást kínál a restaurálásra vagy Cafe Racer építésre. Teljesen úszó féktárcsa, ami egységet alkot a kiváló minőségű szegecsekkel rögzített belső tányérral. A külső tárcsagyűrű speciálisan edzett acélból készül, ami a megfelelő fékbetétekkel akár 10%-al több fékerőt biztosít, mint más rozsdamentes anyagok. A különösen könnyű belső tányér feketére eloxált kovácsolt alumínium ötvözetből készül. A szegecsek pedig a legjobb minőséget képviselik (nem az olcsó és rizikós Clip-System, mint a legtöbb fékalkatrész gyártónál). A Vintage tárcsák furatképe az egymást takaró furatokkal megakadályozzák a tárcsa és a betét sorjásodását, ezáltal a fékbetétek egyenletesebben kopnak és hosszabb az élettartamuk.
EBC MD rozsdamentes és HPSR acél merev első és hátsó féktárcsa sorozat
Azoknál az utcai motorkerékpároknál, amelyeknél gyárilag merev kiképzésű acéltárcsát alkalmaznak az első kerékhez, ebből a tárcsa családból tudunk választani a régi helyett. Az igazán nagy kínálatot viszont a hátsó kerekekre szerelhető krómacél vagy HPSR tárcsákból találjuk. A HPSR hátsó tárcsák esztétikai és használati értékét is növeli egy ezüst vagy aranyszínezetű cink réteg, amivel be vannak vonva. Ez azért készül így, hogy azokon a helyeken is védve legyenek a korróziótól, ahol a fékbetét nem érintkezik a tárcsával. A rozsdamentes anyagoknak pedig nincs szükségük a bevonatra. Természetesen sok féle motorkerékpárhoz választhatók, az EBC Brakes sikeres Contur-Design megoldásával esztétikusabbá varázsolt hátsó féktárcsái is.
EBC Vee-Rotor színes középrésszel „teljesen úszó” féktárcsa sorozat
Ennek a féktárcsa családnak miden technikai tulajdonsága hasonló az X-széria tárcsáihoz, de formájával és a színes belső tányér részével mégis egy teljesen új irányvonal. Egy speciális nemesfém ötvözetből készül a külső gyűrű, ami több, mint 10%-al magasabb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, ami a hatszegecses rendszernek és az X-szériából átvett szuperkönnyű belső tányérnak is köszönhető. Ezt könnyíti még tovább, az ésszerűség határain belül lekönnyített külső gyűrű is. A kiváló „SD rendszer” lehetővé teszi, hogy mindössze hat darab szegeccsel is tökéletesen teljesítsenek ezek a kiváló termékek.
EBC Vee-Rotor merev hátsó sport féktárcsa
A legkönnyebb hátsó féktárcsa család az EBC kínálatában, ami párosítható az első kerekeknél használt Vee-Rotorok-hoz, mivel annak a formavilágának megfelelően alakították ki. Egy speciális nemesacél ötvözetből készül a tárcsa, ami nagyjából 10%-al erősebb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, mivel az ésszerűség határain belül lekönnyítették.
FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
- Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását, és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával ellenőrizni és beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
- Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon, mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható.
EBC FSD és RSD valamint MD-CC „teljesen úszó” Custom féktárcsák
USA Custom, Cruiser gépekhez kialakított kiváló minőségű és esztétikai szempontból is kifogástalan tárcsákkal kezdjük a bemutatást.
A robusztus kidolgozású, különleges formavilággal rendelkező FSD és RSD tárcsák Harley Davidson-okhoz készülnek. Gyári tárcsák helyére szerelve nem csak egyedi látványt, hanem rendkívül magas műszaki színvonalat is kap a jármű, és ilyen formán egy tényleges értéknövelő termék ez az EBC Brakes-től. Ezeknek a tárcsáknak a belső tányérja vagy feketére krómozott vagy tükörfényesre polírozott rozsdamentes acélból készül és az elnyűhetetlen „SD rendszer” technológiáját hordozzák magukban.
Az MD-CC jelű Custom és Streetfhigter tárcsák pedig inkább a japán és európai modellekhez készülnek és a formaviláguk ennek megfelelően egy másik stílust képvisel, viszont műszaki szempontból a kialakításuk hasonló. A polírozott belső tányér ezeknél a tárcsáknál edzett alumínium ötvözetből van és színtelen lakkréteg védi a behatásoktól. Az összes Custom és Streetfighter tárcsa az EBC mérnökei által kifejlesztett egyedülálló „SD” technológiával készül.
Figyelmeztetés a versenycélra használt fékalkatrészekhez
Garancia és felelősség kérdése
Cégünktől vásárolt verseny, illetve versenyzéshez használt alkatrészek megváltoztathatják a gépjármű eredeti állapotát. Az így átalakított gépjárművek közúti közlekedésre nem vagy nem mindig alkalmasak. Ezért az átalakított fékrendszerek használatból eredő minden kár a vásárlót illetve a használót terheli. A FÉK-Expressz Kft. nem vállal felelősséget semmilyen, esetlegesen bekövetkező balesetért és egyéb károkért. Az említett okok miatt a verseny vagy versenyzésre használt alkatrészekre jótállást nem vállalunk. Azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, amelyeket nem verseny célra használtak, az esetleges hiba és reklamáció alkalmával, természetesen a jogszabályoknak megfelelően járunk el.
Az EBC Brakes gyár és magyarországi képviselete azokért a termékeiért semminemű garanciát nem vállal, amiket versenyekre vagy nyílt pálya napokra (Track Days) használnak!
Mint tudjuk a jármű súlya, sebessége, a versenypálya hossza, formája és az egyéni vezetési stílus eltérő lehet és ezek a fékbetétek élettartamát erősen befolyásolják. Még a legmodernebb járművek fékrendszerei sem versenyfeladatok ellátására készültek, vagyis versenyzésre többnyire alkalmatlanok. Egy fékbetét cserétől nem válik versenygéppé egy jármű, még akkor sem, ha a betét dobozára az van írva, hogy verseny célokra készítették. Amennyiben versenyzésre használjuk a terméket, akkor a terheléses használat előtt ajánlott tesztelni a fékalkatrészeket a fékerő, a „FADING” és kopás szempontjából. Ha valaki először használja termékeinket versenyautóhoz, akkor rendszeresen, néhány körönként ellenőrizze a betét kopását, megelőzve ezzel a korai elhasználódásból bekövetkező esetleges problémákat. Természetesen az EBC Brakes féktermékei, még az elért versenysikereik ellenére sem tudnak minden fékproblémát megoldani, ezért csak szakemberek segítségével változtassunk a gyárilag összeállított egységeken. Ez a figyelmeztetés egy olyan szolgáltatás, amit az UK-Hotlines verseny technikusai állítottak össze és nem szolgál garanciaként vagy kártérítési követelés alapjául.