logo image

Féktárcsa felszabályozás professzionális Hunter és Pro-Cut berendezésekkel

2016-ban még külföldre kellett mennie annak az autósnak, akinek szüksége volt a DTV miatti profi fékgeometria korrekcióra.
Mostanra már itthon is rendelkezésünkre állnak a gépjármű javító ipar legkomolyabb berendezései, amelyek olyan csúcs technikák, amivel az autónk tengelyén végezhető el az a beavatkozás, ami megszünteti a fékezéskor fellépő vibrációkat.
Több helyen írtunk vagy írtak mások azokról a műszaki problémákról, amelyeknek a megjavításához használható egy ilyen eszköz., ezért itt csak a működésről írunk néhány szót.

féktárcsa szabályozás

Mi a lényeg?

A féktárcsák oldalütésének megszüntetése forgácsolással.

Vagyis amikor a tengelyre nem pontosan merőlegesek a féktárcsáknak azon felületei, amelyekhez a fékbetétek érintkeznek fékezéskor, akkor elforgatás közben oldalütés tapasztalható, mérhető ezeken a felületen. Ennek az ütésnek a megszüntetéséhez, vagyis az „egytengelyűség” beállításához, a tárcsákat a saját helyükön és mind a két oldalukon lévő fékező felületet egyszerre kell felszabályozni, mert ez a legprofibb megoldás. Természetesen a mérethatáron belül lévő használt és vállasra kopott tárcsák felszabályozására is sokkal pontosabb megoldást nyújt ez a módszer, mint a hagyományos technológiák bármelyike.

féktárcsa szabályozás

Méregdrága gépek az USA-ból.

Amerikában és Európa nyugati részén használják ezeket a gépeket leginkább, pedig ott az utak tükörsimák. Furcsa ellentmondás, hogy errefelé, ahol meg egymást érik a kátyúk, szinte ismeretlenek ezek a technikák és inkább eldobálják azokat a féktárcsákat, amelyek laza lüktetésbe kezdenek fékezéskor. Pedig szinte mindegyik menthető! Ki érti ezt?
Persze amikor belegondolunk egy ilyen gép nagyjából 2 millió forintos árának megtérülési idejébe, akkor azért magyarázatot kapunk arra, hogy jelenleg miért csak kettő darabról tudunk Magyarországon.

  • Pro-Cut eszterga

  • Hunter eszterga

Hunter vagy Pro-Cut?

A fent említett két márka uralja jelenleg a világpiacot és a külföldi információk szerint, nagyjából azonos minőséget képviselnek.
Szerencsére most már csak rajtunk múlik, hogy melyik gyártmányt választjuk, amennyiben szükségünk van egy ilyen szolgáltatásra.

Féktárcsa szabályozó gépek gyártói weboldalak:
Hunter: https://www.hunter.com/brake-lathes
Pro-Cut: http://www.procutusa.com/lathes.aspx

Az EBC gyár ajánlása:
https://ebcbrakes.com/articles/pro-cut-lathe/

HOL DOLGOZNAK MAGYARORSZÁGON EZEK A GÉPEK?

Debrecenben üzemeltet az R17 Bosch Car Service egy Hunter 410 féktárcsa esztergát.

Ez a berendezés valamivel több mint 400mm átmérőjű féktárcsák javítására alkalmas.
Telefonos egyeztetés alkalmával szükséges a pontos részleteket tisztázni.

Kontakt:
Vértesi Károly szervizvezető
+36-30-549-2274

vagy

Tóth Zoltán szervizmunkatárs
+36-30-198-9927

Tájékoztató az árakról:

  • Féktárcsa szabályzás 300mm-ig = 8500Ft/db
  • Féktárcsa szabályzás 301-380mm-ig = 10000Ft/db
  • Féktárcsa szabályzás 381-400mm-ig = 12500Ft/db
  • Fékbetét csere elöl vagy hátul = 8500Ft/tengely
  • Fékbetét csere hátul (elektromos kézifék esetén) = 10500Ft/tengely

Itt megnézheted a szabályozás legfontosabb fázisait:

Rendelkeznek fékmérő paddal az esetleges dokumentációs igény esetén, illetve egy közeli telephelyükön műszaki vizsgabázissal, ha hitelesített mérésre van szükség.

Címük:
R17 Szerviz
H-4031. Debrecen. István u. 112.

Itt több infó és térkép is található:
https://www.minositettszerviz.hu/#anchor624

Mindenképp egyeztess telefonon!

Budapesten üzemeltetet a Divertente-RS6 szerviz egy Pro-Cut 9.2 féktárcsa esztergát.

Ez a berendezés valamivel több mint 435mm átmérőjű féktárcsák javítására alkalmas
Telefonos egyeztetés alkalmával szükséges a pontos részleteket tisztázni.

Kontakt:
Répás Zsolt szervizvezető
+36-70-338-3777

Tájékoztató az árakról

  • 300mm-ig = 15000Ft+áfa/db
  • 300mm-től =17500Ft+áfa/db

Az árak tartalmazzák a méréseket és tisztításokat.

aszimmetrikusan fúrt és mart tárcsák felszabályozását is el tudják végezni

Itt megnézheted a szabályozás legfontosabb fázisait:

Címük:
RS6 szerviz
H-1163. Budapest Cziráki u. 26-32.

Itt több infó és térkép is található:
http://www.turbodiagnosztika.hu/node/6

Mindenképp egyeztess telefonon!

Autó féktárcsa-rezgés, kormánykerék rázás, fék pulzálás okozója legtöbbször a DTV jelenség.

Az esetek többségében a kellemetlen és veszélyes rezgéseket az angol szakirodalomban jól ismert DTV rövidítéssel emlegetett (Discs Thicness Variation), vagyis a változó vastagságú féktárcsa okozza. Ez a probléma általában úgy jelentkezik, hogy kb. 2000-8000 km-el a beszerelés után válik erősen zavaróvá a vibráció, fékezéskor. A kellemetlen vibrálás legtöbbször nem abból adódik, ahogy azt gyakran tévesen feltételezik Pl., hogy a féktárcsa gyárilag hibás, vagy azért mert a használat során elgörbült és ütni kezdett, hanem szinte kivétel nélkül a vastagság változás az okozója.

RÉSZLETEKÉRT KATTINTS IDE!:
Autó féktárcsa-rezgés, kormánykerék rázás, fék pulzálás okozója legtöbbször a DTV jelenség »