Ügyfélszolgálat - kapcsolat
logo image

Vásárlói visszajelzések

KÜLDJÖN JÓT VAGY ROSSZAT, MEGKÖSZÖNJÜK ÖNNEK! ugyfelszolgalat@ebcbrakes.hu
Várjuk az Ön tapasztalatát, véleményét és esetleg olyan hazai, külföldi fékteszteket vagy fórum bejegyzéseket amelyekben az EBC Brakes termékei szerepelnek.

2017 augusztus 7.

Péter nagyon elégedett az EBC termékeivel

Alább olvasható az a vásárlói visszajelzés, amelyet legutóbb kaptunk és miután mindig a legújabbra vagyunk a legbüszkébbek, most ezt megosztjuk önökkel.

Név: R Péter
Email: peterr.r@gmail.com
Telefonszám: 0670xxxxxxxx

Megjegyzés: Tisztelt EBC, Fék-expressz Kft.

Szavakkal nem hiszem, hogy ki tudnám fejezni mennyire hálás vagyok a termékeik minőségéért.
A minap egy olyan helyzetben bizonyított a termékük, amit nem szeretne megtapasztalni az ember. Annak a filózófiájába nem mennék bele, hogy mennyire agyhalott egysejtűnek kell ahhoz lennie valakinek, hogy a kanyar bejáratától 100-200 méterre kezdjen előzésbe, ezzel veszélyeztetve a szembejövőt.
Azt, hogy sem emberi életben, sem az én kis szemem fényének nem esett baja és csak egy kis ijedséggel megúszta mindenki az esetet, a körbe felrakott USR tárcsáknak, Yellowstuff betéteknek és a hozzájuk párosított Michelin Pilot Sport4-es gumiknak köszönhetem.
Ezzel az üzenettel szeretném megköszönni és elismerni, hogy termékük kivételes teljesítményű.

Végszóként azoknak, akik szerint, "Minek utcára ilyen fék?", üzenném, hogy azért, mert sosem tudhatja az ember, hogy mikor fognak azok az utolsó, nyert méterek számítani.

Köszönettel,
Elmondhatatlanul elégedett ügyfelük:
Péter

Kedves Péter!

Köszönjük az elismerő szavakat és még azt is, hogy vette a fáradságot mindezt megírni nekünk.
Természetesen az EBC gyár érdeme, hogy ilyen jók a termékek, de mi is örülünk egy ilyen jó véleménynek, mivel azért dolgozunk naponta, hogy egyre több elégedett ügyfelünk legyen.
Amennyiben kérhetem, az alábbi linken szíveskedjék értékelni a munkánkat, hogy minél többen láthassák az eredményeinket.

https://www.facebook.com/pg/ebcbrakes.hu/reviews/?ref=page_internal

Tisztelettel:
Jó féket kívánok!
Király László

Kedves László,

Megírtam a véleményem, habár sajnos csak 5 csillagot enged adni.
Amennyiben szeretnék, természetesen felhasználhatják az oldalunkon előző levelem, a "Vásárlói visszajelzések" fül alatt is. :)

Üdvözlettel,
Péter

2017 július 23.

Így lesz dobogós a ringen egy utcai dízel Seat!

A közelmúltban kaptuk a hírt, hogy egy Magyarországon megjelent autós cikkben bővebben foglalkoznak az EBC Brakes termékeivel.
Mikor a munkatársammal olvasni kezdtük, hamarosan ráébredtünk, hogy egy régi ismerős vásárlónk írta a bejegyzést, aki a fékes témát valóban jól ismeri és már több versenyautó építésénél is bábáskodott.

Ezen a helyen ránk vonatkozó, tehát fékekkel kapcsolatos részleteket teszünk közzé, de ajánlatos az egész cikket elolvasni itt.

Az első és legfontosabb dolog, hogy versenypályára csak tökéletes műszaki állapotú autóval érdemes felhajtani. Ellenkező esetben kockára teszed nemcsak saját, de mások testi épségét, és persze tönkre lehet tenni mások autóját és szórakozását is. A hibátlan műszaki állapot alapkövetelmény lenne utcán is, hiszen az autózás veszélyes üzem! Sajnos, ma itthon nem ez a jellemző! Sokan prémium autót vesznek, de a fék és a gumi, amit használnak az gagyi.

Én alsó középkategóriás autóval járok és inkább a fék, gumi, futómű, kiegészítőkből használok kiváló minőséget. Apám 14 éves koromtól mondja, hogy márpedig a gumi igenis fontos! Életek múlhatnak rajta! Bölcs embernek tartom és immáron apaként teljesen igazat adok neki!

Jöjjön most egy kis fék tuning. Ez elég nagy lélegzetvételű rész lesz! Fontosnak tartom, két vastag könyvnyi tapasztalatom van, aminek egy részét megosztanám veletek. Tehát a komoly fékekről: Sokakat el kell, hogy keserítsek, mert a komoly fékek nem a Unix, Bárdi kínálatában vannak, és nem lehet őket megvenni „jóskapista” kamu nevére 45 % kedvezménnyel.

Nézzük a komoly fékeket: Endless, Hawk, PFC, CarboTech, Pagid, Cobalt. Persze vannak még – sorry, ha valamelyiket kihagytam -, de lássunk olyat is, ami itt kishazánkban is elérhető és valóban toronymagasan jobb, mint bármelyik, amit meg tudsz venni 45 %-al olcsóbban.
Ez pedig az EBC!

Egyike voltam az elsőknek, aki komplett fék szettet vásárolt az EBC itthoni forgalmazójától. Ez akkoriban egy teljes havi bérem volt. Azután jutottam erre a nem kis elhatározásra, miután az Ibiza Cuprám - amin AP racing 4 dugós nyereg volt, - nem tudtam megállásra bírni 2-3 komoly kigyorsítás és fékezés után! Nem tudom, hányan vagytok, akik átélték az érzést, hogy jön a piros lámpa, taposod izomból a féket, de az autó nem lassul… netán a pedál is beeset! Én átéltem és köszönöm, SOHA többé nem kérek belőle!

Erre sokan mondták, hogy hülye vagyok, mert drágán veszek féket! Mi a drága? A fék? Vagy netán B oszlopig újjá építeni az autót? Esetleg megrokkanni, rossz esetben ott maradni benne? Két méter fékút differencián annyi múlik, hogy megállsz a fal előtt, vagy A oszlopig leamortizálod, totálkárra vered a szeretett autódat, aminek a motorjára, felnijére sokat költöttél! Kérdezem én, tényleg nem éri meg a drágább, jobb fék és a jó abroncs? Ezt némi gondolatébresztőnek szántam!

Így lesz dobogós a ringen egy utcai dízel Seat!

De térjük vissza! ...szóval a rossz élmények után jött a következő, mikor odaadtam az akkori havi bérem a fékbetétért és tárcsáért. Miután berakták és bejárattam – igen, be is kell járatni a féket, de erről majd később -, szóval azután elcsodálkoztam. Ilyen is lehet egy fék? Ez komoly? Többé már a G erőknek csak az abroncsom szabott határt!

Akkoriban használt abroncsokat vettem, majd beruháztam egy új szettre. Csoda történt, de erről majd az abroncsoknál. Az elmúlt kb. 8 évben, mióta használom az EBC termékeit, szinte az összes típusú betétet és tárcsát kipróbáltam. Ajánlottam a barátaimnak - mikor tanácsot kértek tőlem -, aztán később a barátaim barátainak is, néha idegeneknek is, - s ha megfogadták a tanácsaimat örültem neki -, és ők is elégedettek, mert igazán jó fékeket kaptak, más dimenzióban tudtak autózni. Akik viszont nem fogadták meg a tanácsaimat, részben elégedetlenek voltak, aminek számos oka van. Leginkább az, hogy a saját fejük után mentek és nem hallgattak a szép szóra!

A fékeket a legtöbb gyár elég jól méretezi. Ha nem úgy fog, ahogy kellene, annak több oka lehet. Nézzük az első kettőt! Fékfolyadék és fékcső. Mindkettő használódik. Tudtátok, hogy a fékfolyadékot 2 évente cserélni kell? Van száraz és nedves forráspont jellemzője és általában a száraz forráspont van feltűntetve a dobozokon. Ha dot 4 van előírva, akkor nem az Unix/ Bárdi dot 5.1 jelenti az előrelépést! Ez inkább visszalépés!

Fékfolyadék, ami igazán jó és elérhető - és amit ajánlok -, az az EBC Racing Dot4 307, Motul RBF 600 és RBF 660. Vannak mások is, ezeket is próbáltam, de maradtam, mert jobb nem kell! Pl. az Endless motorsport folyadékát az F1-ben is használták, alig jobb jellemzőkkel háromszor ilyen áron.

A következő lépés a fékcső cseréje! Ez gumiból van, tehát öregszik, ezért cserélni kell max. 5-6 évente. Berepedezik, a fékfolyadék érintkezik oxigénnel, oxidálódik és romlik a fizikai jellemzője, mivel vizet köt meg! Az olcsóbb megoldás a gumi fékcső cseréje újra, de nem sokkal nagyobb beruházás egy fém fékcső szett! Eddig ezt külföldről szereztem be, de itthon teljesen legálisan is megvásárolható az EBC-től, a magyar hatóságok által hitelesített fém fékcső szett ÖRÖKÉLET garanciával. Csak ajánlani tudom, papíros, nincs baszogatás, a forgalmi sem ugrik!

Szóval a folyadék és a fékcső cseréjével a legtöbb esetben jelentős javulás érhető el. Ha fékezések után azt érzed, hogy kemény a fék, de nem lassulsz, annak is több oka van, pl. nem járattad be a fékbetéted rendesen.

De lássuk a következő lépést! A súrlódási együttható növelését, azaz a jobb fékbetét használatát.
Itt kitérnék a fékbetét jellemzőire, mint fade resistance, moduláció, nyomaték továbbító képesség, vagyis pedálérzet (ez az a bizonyos, „na hogy harap a fék” tulajdonság) kopás, és végül mennyire koptatja a tárcsát. Ezen tulajdonságok összességéből születik egy fékbetét. Nem mennék bele részletesen, pedig komolyan beleástam magam, de ez egy külön mérnöki/tervezői szakma.
Szögezzünk le annyit, hogy a jó betét nem hagy cserben, fog hidegen, melegen, nem kopik és a tárcsát sem koptatja! IGEN! Van ilyen betét, csak irtó drága! :-) De olcsóbb, mint tárcsát cserélgetni és olcsóbb, mint a kasztni javítása.

Az én ajánlatom a hosszú évek tapasztalata alapján pedig a következő:

EBC Premium disc előre hátra /nem fúrt, mart/
EBC Yellow betét előre hátra
EBC Racing 307 fékfolyadék, de e helyett nyugodtan ajánlom a Motul RBF 600-at, vagy a 660-at!

A „nagyobb jobb” szemléletűeknek jelzem, hogy a 600-asnak a nedves forráspontja (tehát már mikor használódott) magasabb, mint a 660-nak, viszont a 660-nál szerintem jobb a pedál érzés!
A fékcső pedig EBC fém fékcső! Ez legálisan megvehető, minden hatósági szarral együtt! Lehet csináltatni is, de az a pár ezres különbség megéri az utcai legalitást!

Ha valaki kételkedne a receptben, a jóbarátom Golf 5 PD-je eszerint a recept szerint épült és sohasem volt gondja utcán, sokan dicsérték a fékhatását az autónak! Ez a Golf 5 a segítségemmel épült Darkside cuccokból és padon mért 313 Le és 500 Nm-t tudott. 100-200-as sprint 10.0 sec! Valamint a saját autómon is ezek a cuccok vannak (kivéve az első betét: az egy pagid rs29). Viszont Hungaroringen Time Attack bajnokságon állja a sarat, mind a tárcsa, mind a betét, alig kopott a négy teljes verseny alatt és soha, egyetlen másodpercre sem gondoltam azt, hogy cserben fog hagyni! Ha mégis megfordulna ilyen a fejemben, akkor cserélem azt, amit nem érzek 100-asnak. Azért, mert így biztonságos!!! Emellett az autó természetesen utcai, hétköznapi használatban van.

Sok ismerőstől visszahallom, hogy látták/olvasták a fórumomon, hogy nem jó az EBC,… stb stb. Elárulom, hogy a bejáratáson sok múlik! A pagid rs29-hez pl. három A4-es oldalnyi leírás volt mellékelve, hogyan kell bejáratni a betétet. Lásd a fenti képen.

Nézzük is tovább, a féken kívül milyen egyéb jó dolgok vannak, ami jó, ha van az autóban, ha pályára téved az ember! Ilyen pl. a stabilizátor rúd és ezek szilentjei.

Az eredeti írást az alábbi linkre kattintva olvashatja.
Köszönet a Smoke and Charm-nak.
http://smokeandcharm.blogstar.hu/2017/07/13/igy-lesz-dobogos-a-ringen-egy-utcai-dizel-seat-/40252/

2017 március 15.

Egy új kuplunglamellához, vajon luxusberuházás lenne az új rugókészlet is?

Erre a kérdésre nem túl nehéz választ találni, miután a rugók ára többnyire töredéke a lamella készleteknek, de akkor meg miért nem lett ez a rugócsere olyan evidens, mint mondjuk az új szűrő egy olajcsere esetében? Talán nem látják a motorosok az összefüggéseket a csúszó kuplungok és a kilágyult és elgyengült rugók között? Hát persze, hogy nem látják, amikor soha senki nem hívja fel a figyelmüket a káros az összefüggésekre.
Mi is csak az alábbi vásárlói levél olvasása után döntöttünk úgy, hogy erről a témáról bővebben kell elmélkednünk.

Tisztelt EBC!
Megérkezett a rugó is, beszereltük és most már nagyon jónak érzem a kuplungot.
Elnézést kérek, hogy multkor a telefonon egy kissé durván fogalmaztam, amikor a kuplungrugó cseréjének hasznosságáról győzködött az egyik kollégájuk. Nem gondoltam volna, hogy a rugók ennyire meg tudnak változni és ezért most kétszer is szét kellett szerelni a blokkot. Én azt hittem, hogy a lamellák cseréje elég, de most hogy másodszorra a rugókat is cseréltem, egészen más érzés ahogy működik. Amikor a lamellák megjöttek és beszereltük már párszáz km után egy kicsit megint meg meg csúszott a negyedik és ötödik fokozatban és akkor jutott eszembe, hogy ezt mondta a kolléga is amikor beszéltünk, hogy ez lehet ha nem cserélem ki a rugót. Akkor nem hittem és fölösleges költségnek gondoltam, azért is utasítottam el a segítő kollégájukat.
Úgy gondoltam, hogy utólag meg kell köszönnöm a segítségüket.
Üdv: F Róbert

Hogyan is működik a tengelykapcsoló, amit mi, motorosok egyszerűen csak kuplungnak hívunk?

Vannak egytárcsás vagy többtárcsás konstrukciók és olajban illetve szárazon futó kivitelűek. Mindegyiknek azonos a célja, mégpedig a főtengely és a váltó között biztosítanak bontható kapcsolatot, ráadásul olyan módon, hogy adagolható legyen a nyomaték, ami az elindulásnál egy elengedhetetlen igény. A különböző változatok közül, minket leginkább a többtárcsás és olajban futó megoldás érdekel, mivel ez a legelterjedtebb a motorkerékpároknál. Nagyjából arról van szó, hogy belső körmökkel ellátott acél, és speciális parafával bevont külső körmös alumínium lamellák váltogatják egymást, amik egy belső és egy külső kosárba kapaszkodnak a körmeik által. Ezek a kosarak egymástól függetlenül tudnak forogni mindaddig, amíg a lamellákat egymáshoz nem szorítjuk, mivel ettől kezdve már egy egységet alkotnak és együtt forognak, ezáltal továbbítva a főtengely forgását a váltó primer tengelye felé. A lamellákat nagyon erős acélrugók szorítják egymáshoz alaphelyzetben, és amikor behúzzuk a kuplungkart, ekkor oldjuk a rugók nyomóerejét, amitől a lamellák szétválnak és megszűnik a hajtás. Ennél részletesebben itt ne taglaljuk a működést, mert minden motoros látott már ilyet, inkább a sokkal fontosabb témákra koncentráljunk.

EBC Brakes oversize féknyereg, féktárcsa

Az a kis piros alkatrész egy kuplungrugó, ami rengeteg bosszúságot okozhat

Mint minden kopó alkatrész, így a kuplung is kétféle módon kategorizálható kopás, elhasználódás szempontjából.

1. átlagosnál gyorsabb:

Az extrém igénybevételek, mint a versenyzés, egykerekezés vagy nem megfelelő olaj a blokkban és egyéb hasonló túlterhelések alkalmával természetesen egyedi módon károsodhatnak a kuplungalkatrészek és ezért ezeket az eseteket egyedileg lehet felmérni, így hát ezt most hagyjuk.

2. átlagosnak mondható:

Az úgynevezett normál használat mellett a lamellák többnyire azért mennek tönkre, mert a rugók elgyengülnek az évek során az állandó előfeszítéstől, meg attól a nagyszámú felmelegedéstől és kihűléstől, ami a mindennapi használat során éri őket. Ráadásul nem csak elgyengülnek, hanem össze is esnek, zsugorodnak és így a korábbi hosszúságoknak egy részét elveszítik. Aztán minél gyengébbek és rövidebbek lesznek, annál kevésbé szorítják egymáshoz a lamellákat, aminek következtében először csak bizonyos esetekben, de aztán egyre többször és egyre inkább kezd csúszni a kuplung. A súrlódás miatt meg egyre erősebb hősokk éri a rugókat és a lamellákat, ami persze egy öngerjesztő folyamat, aminek a legvégére már az acél lamellák is megégnek, elszíneződnek és hullámossá válnak, (ekkor aztán mindent cserélni kell). Persze ez már a végső stáció, mert mielőtt még az acél lemezkék megpirulnának, már jóval korábban végük van a parafás, vagyis kopó lemezeknek, amiknek megcsúszása előtt, az egész folyamatot az elöregedett, elgyengült rugók indították el.
Amikor ezt végiggondoljuk, akkor vajon ki értékeli úgy, hogy ilyen előzmények után meg kéne spórolni egy rugógarnitúrán, mondjuk 5000Ft-ot és csak a lamellákat kell kicserélni?!
Sokan megvásárolnak egy új lamellasort, majd beépítik motorjukba a régi rugókkal vagy még az is lehet, hogy valamivel „megtuningolják”, megtoldják az elrövidült régi rugókat, aztán hajrá. Na ettől kezdve egy időzített bombán ülnek, mert csak az a kérdés, hogy mikor kezdődik a csúszkálás újból.
Ekkor aztán sokan rádöbbennek, hogy ismételt szerelés következik és újfent a rugókat is kicserélik, persze csak akkor elég ez, ha szerencséjük van és az új lamellák eddigre nem égnek ismét szénné...
Természetesen van aki még az ismételten elkezdődő csúszásoknál sem világosodik meg, hanem ordít, hogy „egy szar anyagból van ez az EBC kuplunglamella”...

Mi igyekszünk minden vásárlónkat tájékoztatni, de erőszakoskodni nem akarunk.
Sokan sajnos csak utólag tapasztalják meg, hogy érdemes lett volna hallgatni ránk, mint ahogy az úr is, aki a fentebb olvasható levelet írta.
Ám szerencsére van olyan motoros is, aki még időben megérti a rugócsere lényegét és nem csak a pénzlehúzását látja a dolog mögött.

Összefoglalva azt kell leszögeznünk, hogy a kuplunglamellák bármilyen okból történő cseréje esetén, az alacsony többletköltséget figyelembe véve, érdemes lecserélni a régi rugókat is. Azokban az esetekben, amikor megcsúszás miatt kényszerülünk cserélni a lamellákat, ekkor pedig már KÖTELEZÓ a rugók cseréje!

2017 január 19.

EBC Turbo Groove és USR tárcsák megfelelő felszerelése

EBC Turbo Groove és USR tárcsák megfelelő felszerelése

Egy kedves vásárlónk küldte a fotót és a következő kérdést tette fel e-mail-ben: „hogyan kell állni a tárcsán lévő mintának?”
Az a lényeg, hogy a marások kifelé vezessék a szennyeződéseket és fékezés közben leváló anyagrészecskéket. Ezt úgy érhetjük el, ha forgás közben a marások azon része éri el előbb a fékbetétet, amely a tárcsa központjához van közelebb.
VIGYÁZZ, MERT A KÉPEN LÁTHATÓ FELSZERELÉS NEM JÓ!
A képen látható feltelepítés esetében a környezetből felcsapódó sár, víz, por, valamint a fékbetétből, meg a tárcsa anyagából keletkező apró szemcsék befelé sodródnak és nem tudnak eltávozni. Hangsúlyoznunk kell, hogy nem balesetveszélyes ez a „fordított” felszerelés sem, de mégiscsak adjuk meg a módját, ha már egy ilyen jó tárcsát teszünk az autónkra.

2016 november 6.

Most érkezett ez a visszajelzés, Németországban élő vásárlóinktól.

Sziasztok! Sértetlenül megérkezett mindkét EBC-s csomag hozzánk, aztán tegnap megtörtént az alkatrészek cseréje a Bmw-n :)
Minden alkatrész, ahogy az lenni szokott Nálatok, tökéletesen passzolt!! A kerékagyak maximálisan le lettek takarítva és semmi piszok-esetleges korrózió ott nem maradt, felrakás után a síkban futás kerékagyon mérve: 0.09mm, azaz semmi ütés-vagy kalimpálás:)
Nagyon köszönjük Nektek ismét :)
És a kép önmagáért beszél ;)
A legnagyobb tisztelettel felétek és baráti üdvözlettel:
Lilla & Zoli

EBC Yellowstuff és TurboGroove

Zoliék évek óta kint élnek és korábban vásároltak már tőlünk Audi autójukra Yellow betéteket, Turbo Groove tárcsákkal. Annyira elégedettek voltak, hogy most a legújabb szerzeményt, Lilla BMW kombiját is ilyen, tőlünk rendelt EBC alkatrészekkel tették biztonságosabbá.
Nem titok, eléggé büszkék vagyunk egy-egy ilyen külföldről érkező visszajelzésre!

2016 március 11.

EBC Yellowstuff intézi a 445LE-s Tipo féken tartását!

Egy elhivatott autó építő keresett meg a közelmúltban, aki azt vallja, hogy erős autóhoz erős fék kell.
Kicsit kétkedve fogadtuk, amikor négyszázötven lóerőt emlegetett a FIAT Tipo 1200Kg-os súlyával, de aztán jöttek a képek meg az adatok, ami tiszteletet váltott ki belőlünk, mert elismerésre méltó az a munka ami ebben az alkotásban megtestesül.

EBC Yellowstuff intézi a 445LE-s Tipo féken tartását EBC Yellowstuff intézi a 445LE-s Tipo féken tartását

Róbert szerényen az alábbiakkal kommentálta a képeket:
2.0 20vt motor 5 hengeres E85 üzemanyaggal etetem és egy gt3076 turbót tettem rá. A 445 ló meg a 610 Nm nagyon kemény smiley Nem sok ellenfele akad az biztos smiley Idén még erősebb lesz majd, mert volt pár dolog ami miatt nem lett 500LE smiley De már így is 170-ig csak kapar, borzalom ahogy megy smiley A vége 300 km/h felett van...

2016 február 02.

Egy újabb eset, amelynél a segítségünkkel sikerült megszüntetni a veszélyes fék vibrálást.

Elkeseredett fiatalember telefonált Edelényből, Borsod megyéből és arról panaszkodott, hogy, több garnitúra tárcsát cserélt már, de néhány száz kilométer után, visszatérő problémája az idegesítő rezonálás fékezéskor. Amikor elküldtük neki az új EBC tárcsákat és betéteket, a tanácsomat megfogadva, mérésekkel ellenőrizte az újonnan felszerelt tárcsáit és így derült ki, hogy kerékagyat kellett cserélnie.

Az alábbi levél pedig már magáért beszél, nincs is mit magyarázni!

Civic EBC fékekkel

Tisztelt László!

Ez lenne az én kis autóm! :)

Önöknek hála, hogy megszűnt a vibrálás. Örülök, hogy e mellett a KIRÁLY féktárcsa mellett döntöttem!

Még egyszer szeretném megköszönni az alkatrészeket. Már megtettem az előírt 1500km-ert. Eddig minden szuperül működik, a fékhatás is nagyon jó! A jobb első kerékaggyal volt a probléma. 0,300 mm differencia volt benne, az nagyon sok az előírt tűréshez képest (0,090 mm). Így szerencsére megoldódott a problémám. Köszönöm Szépen!

Üdvözlettel : Kabai Ádám

2015 december 03.

Magyar motoros nemcsak a gázt és a féket húzza, hanem jószívű is!

Két kedves ember is közreműködik ebben (Csaba testvér és Rimobéci).

Közeledik a Karácsony és ennek kapcsán jutott eszünkbe, hogy a sokat szidott, korholt motorosok, milyen jó példát mutatnak a többi „normális” embernek……

Évente elmotoroznak a dévai árvaházhoz, azok a derék motoros honfitársaink, akik időt, pénzt és fáradságot nem sajnálva viszik el a motorosoktól összegyűjtött adományokat az ottani gyerekeknek és ráadásként, még naphosszat motoroztatják is az otthon lakóit.

Böjte Csaba ferences rendi szerzetes a Dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója, már régóta nagyon jó barátságot ápol a motorosokkal.

Rimóczi Béla barátunk, pedig nem más, mint a MOTaMOT (Motorosok a Motorosokért Alapítvány) alapítója, aki sokat tesz a balesetet szenvedett motorosokért és a balesetben „örökre elmotorozott” motorosok árváiért, özvegyeiért.

Széles utat, Motorosok!

Csaba testvér és Rimobéci

2014 augusztus

Budapesten is közlekedik egy Ázsiából ismert Tuk Tuk

Ráadásul EBC Brakes az udvari beszállítója a Tuk Tuk Taxinak.

EBC fék a Tuk Tuk Taxin

Kedves EBC!
Az általatok ajánlott betéteket beszereltük és kiválóan funkcionálnak. Köszönöm szépen a gyors reagálást a magam és a Tuktuk nevében is.
Ahogy korábban megbeszéltük, küldök pár képet a Tuktukról, hogy az szemléltetésül szolgálhasson a weboldalatokon.
Tisztelettel:
Sz B

2014 június 10.

GD féktárcsa, ami 120 ezret futott és ezalatt egy Redstuff meg egy Yellowstuff betétgarnitúrát fogyasztott el!

Talán azt gondolják sokan, hogy marketing hadova ez a hír, de szó sincs erről.
Én magam is csodálkozom, hogy egy olyan sportos vezetés mellett, mint ahogy Árpi használta ezeket a féktárcsákat, mégis ennyit futottak. Ráadásul mindezt a legsportosabb betétekkel, amik nyilván magas súrlódási tényezővel rendelkeznek. Örömmel nyugtáztuk a dicsérő szavakat és köszönjük a visszajelzést.

Szia Laci!
Ahogy kérted, csatoltam néhány képet is.
A képek címe: Új GD tárcsa vs 120.000et futott!
Nálam ez egyenesen csoda!
Az egész élettartam alatt sohasem hagyott cserben, sem a Redstuffal és most a Yellow betétekkel sem!
Ár érték arányban pedig magasan veri az oem cuccokat, meg az általam próbált összes sport tárcsát is!
Köszönöm még egyszer!!!
Üdv,
Árpi

EBC tárcsa 120 ezer km után

2013 szeptember 10.

Tisztelt Király László!

Ahogy ígértem, néhány mondatban elmondom a fékekkel kapcsolatos tapasztalataimat.
Előszöris, szeretném megköszönni azt a gyors és precíz ügyintézést, amit Nálatok tapasztaltam.

Tehát, én egy HONDA CIVIC TYPE-R FN2-es 225LE-s rizsrakétát terelgetek a mecseki szerpentineken. A kocsim mindenben tökéletes, kivéve a fékrendszerrel voltam elégedetlen, már az első perctől, mert szerintem kissé alul méretezték a rendszert erre a típusra.
A gyári tárcsa mindössze 20 000km bírt, a hozzá tartozó betét nagyjából 12 000km teljesített alattam. Ezt követően vásároltam egy olyan márkát, ami a gyári szett élettartamánál 2x többet ígért, de talán ugyanannyit bírt és így nem nagyon voltam elégedett.
Ezek után döntöttem úgy, hogy neki állok böngészni a neten, valami igazán komoly, akár verseny szintű fékgarnitúrák után. Így találtam rá az EBC termékekre, amiből az első szettemet még Angliából rendeltem. A GD típusú tárcsákkal és a hozzá tartozó Yellowstuff betétekkel megoldódott a problémám, mert a fékbetét 22 500km-ig kiválóan működött, tehát a kétszeresét, mint a fentiekben említett darabok. Ezek után találtam rátok Laci, és most a Redstuff betéteket rendeltem meg.
A GD tárcsáim a szakértői vélemények szerint még ezt a szett betétet is elviszik majd, ami csúcs a gyári 20ezerhez képest.
Olvastam, hogy ezek a betétek a speciális bejárató réteg anyagának köszönhetően újraszabályozzák a használt tárcsát és azt gondoltam, kamu duma. De nem, mert kb. 1600km után, most úgy fog, hogy az valami félelmetes, arról nem is beszélve, hogy az a csúnya fékpor, ami a hagyományos betéteknél magas hőmérsékleten beleégett a felnikbe, ennél a betétnél nem fordulhat elő ugyanis a fékpor mennyisége, egyenlő a 0-val.
Röviden annyi csak, hogy elégedett vagyok!

Üdv.
Mihály Gergely
Pécs

EBC fékbetét  HONDA CIVIC TYPE-R FN2

2013 június 10.

Norbi először a versenykerékpárjához vásárplt EBC fékbetéteket még tavaly.

Annyira elégedett volt az EBC bringás betéteivel a pécsi fiatalember, hogy amikor elérkezett családi autójukon a fékbetétcsere ideje, akkor megkeresett. Azt kérte, hogy a legegyszerűbb megoldást, tehát a Black Stuff betéteket postázzuk neki, mert ki szeretné próbálni az autós termékeinket is.
Én bíztattam, hogy írja le a tapasztalatait és most pedig egy kicsit büszkén adom ezeket közzé.......

Szia Laci!
Lassan 1 hete, hogy helyükre kerültek a betétek és gyűlnek bennem a tapasztalatok. Még csak 100km van bennük, de már most elmondhatom, hogy brutális változást hoztak a gyáriakhoz képest. (azok eléggé ki voltak üvegesedve, pedig kíméltem)
Ilyet még sosem tapasztaltunk, hogy új betéttel a leges legelső fékezésnél szinte fejre akart állni az autó egy finom fékezéstől. (milyen lehet egy sport betét?)
Nem elfogultságból mondom ezt, hanem ténylegesen így volt! Amit mindenhol olvastam, hogy a bekoptató réteg miatt nagyon visít a fék, nem tapasztaltam.Teljesen csendesen működik!
Eddig az összes betétem nyúlott és sok sok km t vett igénybe a bekoptatása, de ez az EBC valami más kategória. Szombaton indulunk nyaralni, ott lesz majd az első komolyabb próbája.
Üdv: S Norbi
Pécs

2013 április 22.

Egy téli reggelen a KANÁRI SZIGETEKRŐL kaptunk egy rendelést.

Azt hittem az első olvasatra, hogy valaki tréfát űz velünk, de aztán kiderült nem vicc, nagyon is komoly.

Erik kollégámmal megnéztük, hogy hová is kellene küldenünk egy Hummer H2-eshez Yelowstuff első fékbetéteket. Lementünk hídba, amikor leolvastuk a Google útvonal tervezőről, hogy 4 422Km-re van a megrendelőnk. Először azt mondtuk, hogy nem kell ez nekünk, de aztán már tetszett a kihívás és tetszett az, hogy ez egy rekordkísérlet, legalábbis a saját rekordunk. Rekord, de mekkora! Vajon melyik magyar fékalkatrész kereskedő tudott már eladni valamit ilyen távolságra?

EBC fékes HUMMER

Illusztráció

És ha már elvállaltuk, akkor a lehető legjobban akartuk kiszolgálni a megrendelőnket, azt a Tenerifén élő honfitársunkat, aki bízott bennünk és gyors megoldást várt tőlünk a problémájára. Legnagyobb feladatnak a gyors és megfizethető szállító cég meglelése bizonyult. A DHL, UPS, DPD, és a többi nagynevű cég, mind csillagászati árakat adott, de a Magyar Posta megdöbbentően rugalmas volt ár és szállítási idő szempontjából is. Kicsit félve bíztuk a "rosszhírű" postánkra a szállítmányt, de jól vizsgázott. És mi is jól vizsgáztunk, olyannyira, hogy alább olvasható Dr M János dícsérő levele, amire különösen büszkék vagyunk!

K Ö S Z Ö N E T N Y I L V Á N Í T Á S

Ezúton szeretnék köszönetet nyilvánítani Király László úrnak a Fék-Expressz KFT ügyvezetőjének, aki személyes ügynek tekintve soron kívül intézkedett, segítve a tőle 4.500 km-re élő magyarnak, nekem, mert a nem mindennapi autómnak sürgősen szüksége volt egy fékbetét garnitúra cserére.
Az interneten ( www.ebcbrakes.hu )találtam rá az EBC Brakes magyarországi képviseletére a Fék-Expressz KFT-re és ismertem meg a segítőkész Király László ügyvezetőt. Aki segített nekem kiválasztani az autómhoz illő kiváló minőségű EBC Aramid-Kevlar adalék felhasználásával készült Yellowstuff® sport és verseny fékbetétet, melyet kifejezetten ajánlanak nagytestű utcai autóhoz is, mint például az én Hummer H2-em is.

A megrendelt és ténylegesen gyorsan megoldottan leszállított fékbetétek beszerelésre és bejáratásra kerültek autómba és meg kell mondanom, hogy hozza a tőle elvárt és a róla szakirodalomban leírt paramétereket. Bátran merem ajánlani másoknak is.
Azóta újabb megrendelést intéztem a Fék-Expressz Kft-től, mely megrendelésemet ugyanazzal a precizitással, szakmai hozzáértéssel és nem utolsó sorban gyorsasággal intéztek.
Ezek után gondoltam köszönetem kinyilvánítását, mert bebizonyosodott, hogy hozzáértésük, hozzáállásuk nem egyszeri alkalomra szól, hanem folyamatosan hozzák a kimagasló teljesítményt.

Még egyszer ezer köszönet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Az eredeti levél itt megtekinthető >

2013 március 10.

Tisztelt Király László!

Megérkezett a Ferrari F355 Chalange autómhoz a várva várt fékbetét garnitúra Önöktől. A szervizben már be is szerelték az új Yellowstuff-okat és erről küldök most fényképet.

EBC fékbetét Ferrari F355

Amikor elkezdtem fékbetétet keresni ehhez a nagyon ritka Ferrarihoz, akkor külföldi weboldalakon és fórumokon megtudtam, hogy a Ferrarisok, talán legjobbnak az EBC betéteket tartják az utángyártott fékbetétek közül. Eleinte kinti beszerzési forrásokkal egyeztettem, de aztán megtudtam, hogy van itthoni képviselete az EBC gyárnak és ettől kezdve már Önnel tartom a kapcsolatot. Elégedett vagyok azzal, amit eddig tapasztaltam és nagyon kényelmes, hogy nem külföldi üzletekkel kell levelezgetnem, ha egy kérdést felszeretnék tenni a termékekkel, vásárlással vagy a szállítással kapcsolatban.

Üdvözlettel:
Tibor
Budapest

2013  január 9.

Tisztelt Király László Úr!

Talán emlékszik még, tavaly a Honda Civic 1.6 Sedan Elegance autómhoz vásároltam Önöktől: 1 db EBC DP3815C Redstuff fékbetét garnitúra (Garnitúra/4db) és 1db EBC D850 féktárcsa garnitúra (Garnitúra/2db)
A beépítés óta (2012.11.12) a vásárolt alkatrészek kifogástalanul,csendben, porolás nélkül és kiváló fékhatással működtek az eddig megtett 3000 km alatt. Biztos vagyok benne, hogy még nagyon sokáig nem kell ezeket az alkatrészeket cserélni.
Maximálisan meg vagyok elégedve!
Csak elismeréssel tartozom Önöknek, mert minden műszaki adat, ami a honlapjukon van az alkatrészekről, 100%-ig igaz. Bár csak minden kereskedő ilyen megbízható és korrekt lenne mint, Önök. Végezetül utólag is Boldog Új Évet kívánok.
Tisztelettel: Kálmán György
Tatabánya

Tisztelt Kálmán Úr!

Mi is Boldog Új Évet Kívánunk Önnek!
Miután annyira személytelen és gépies az internetes kereskedelem (mint az életünk egyéb területei is mindjobban), így még inkább jól esik egy ilyen kedves dicséret. Remélem, hogy ennyire elégedett lesz mindvégig a termékekkel és amennyiben ideje engedi a későbbiekben is tiszteljen meg minket a tapasztalatainak megírásával.
Köszönettel: Király László

2012 december 21.

Szerbusz Laci!

Már tegnap megkaptam a küldeményedet, amiket ma vettem kézhez.
Nagyon köszönöm ezúton is a gyors kiszolgálást.
Kicsomagolás után örömmel tapasztaltam, hogy teljesen megfelelők és tökéletesen passzolnak a féktestbe a küldött betétek. Nagyon várom a jó időt, hogy tesztelhessem és véleményt alkothassak róla.
Szerintem csak pozitív véleménnyel fogom tudni jellemezni, hiszen már ránézésre is precízebb és speciálisabb anyagminősége van a betétnek, mint a gyárinak, így biztosan nem lesz gond vele!

Üdvözlettel,
Németh Gábor
Dunaújváros

EBC kerékpár fékbetét

2012 szeptember 18.

Tisztelt Forgalmazó!

A webáruházukban vásároltam egy pár GD típusú féktárcsát és egy Redstuff fékbetét garnitúrát az autómhoz. A múlt hétvégén volt időm és saját magamnak, nagy gondossággal felszereltem az új alkatrészeket. Remélem, hogy olyan jó is lesz mint amilyen szép, mert ha igen, akkor nagyon fogom szeretni. Komolyan mondom, hogy műszaki ember lévén, nekem élmény volt dolgozni ezekkel a szemet is gyönyörködtető tárcsákkal és betétekkel. Csatoltam egy fényképet, mert úgy gondoltam, hogy ezzel köszönöm meg a gyors és rugalmas ügyintézésüket. Amennyiben beválik, akkor hamarosan a hátsó féket is EBC-vel újitom fel.

Üdvözlettel,
Harangi Lajos
Sopron

EBC féktárcsa fékbetét

2012 szeptember 11.

Szia László

A múlt héten megkaptam a Toyotára a fékbetétet, köszi.
Okozott is meglepetést, mert nem számítottam rá, hogy még jóideig nem kellett volna lecserélni a régi Greenstuffokat.
Annál is inkább furcsa mert 2009 benn 60e km volt a kocsiban és a gyári Toyota betétek addig bírták az én vezetési stílusommal. Mivel már ismertem az EBC márkát (motoromban is ilyen volt), ekkor ezért vásároltam előre és hátra EBC Greenstuff változatot. Aztán most, hogy elteltet 3 év és belehajtottam a csere óta 90 e km az autóba, nem is néztem csak automatikusan rendeltem az új betétet és a szervizben kicseréltettem. Szerelő rá is kérdezett amikor adta vissza a régi betéteket, hogy ezt miért kellet cserélni, még jó ideig elmmenne ( 5mm vastagok voltak). Hát meglepődtem rendesen ismerve a vezetési szokásom, mindig sietekJ
Ezúton maradok elkötelezett híve az EBC fék termékeknek
Köszönöm hogy elolvastad levelem.

Üdv. Kaszás Tamás
Somogyzsitfa

Motor

2012 szeptember 4.

Tisztelt Király Úr!

Engedje meg, hogy leírjam Önnek a tapasztalataimat az EBC fékeket illetően. Az autóm egy Audi S6 5.2 V10 modell, lassan két éve van nálam. Az egyetlen pontja amivel nem voltam elégedett, az a gyári fékek. A féktárcsa egyetlen esetben sem bírta az igénybevételt, 6-8 ezer kilóméter futásteljesítmény után a használhatatlanságig felhullámosodott. Tavaly októberben próbáltam ki az EBC termékeket, az első és hátsó féktárcsákat és betéteket is lecseréltem. Azóta 30 ezer kilómétert tettem meg az autóval, a fékekkel maximálisan elégedett vagyok. Sokkal erősebb a fékhatás mint a gyári fékekkel, az autópályán pedig a 3-4-ik sorozatos nagy fékezés során sem csökken le drasztikusan a fékerő. Nem beszélve a futásteljesítményről, ami többszöröse mint amit a gyári szett tud.

Üdvözlettel

Tóth Géza
ügyvezető igazgató
Szeged

2012 augusztus 16.

Szia Laci!

Ez a levél kivételesen nem megrendelés lesz, hanem köszönet!
Anno másfél éve találkoztunk először, mikor átvettem tőled az Seat Ibiza Cupra TDI-mhez való EBC TurboGroove első és hátsó tárcsákat és EBC Redstuff első és hátsó fékbetétet. Talán nem emlékszel névről rám, de ha azt mondom, sárga Seat és én akartam olyan féket ami utcán és versenyen egyaránt jó, akkor biztos tudod ki vagyok. Köszönöm, hogy rábeszéltél akkor arra, hogy a EBC tárcsát mindenképp valamilyen EBC fékbetéttel használjam, mert először csak tárcsákat akartam venni. Az elmúlt másfél évre visszatekintve, azonban nagyon nem bántam meg! Korábban az autómon, mivel 300+ lóerős, és a nyomatéka is súrolja az 500Nm ert, elég sűrűn cseréltem betétet és tárcsákat, mert egyik sem bírta a tartós terhelést. Vagy elvetemedett a tárcsa, esetleg az anyaga megtöredezett, de a legtöbbször a betétek adták fel, amik nem csak gyorsan koptak, hanem a második harmadik nagyobb fékezésnél egyszerűen elmelegedtek, nem lehetett utánna csak több percnyi hűtéssel újra használni őket! Mindazok mellett, hogy a betét kínálat az én féknyergemhez (AP Racing) igen szűkös, elég drága is! Amikor bekerültek az EBC TorboGroove tárcsák és EBC Redstuff betétek előre és hátra is, az autó mintha megváltozott volna, eleinte halottam azt a bizonyos súrolós hangot fékezéskor, amiről Te is beszéltél, de ez 1500km közepes használat mellett megszűnt. A meglepetések akkor értek, mikor jöttek az első utca "csapatások" és többszöri (akár 5-10 alkalom), nagy fékezés után is a fékem ugyanolyan tipp topp állapotban volt, nem kellett hűteni, fogott rendesen.....ezen erősen csodálkoztam, mivel eddig ilyen még nem történt! Nálam kiemelt figyelmet kap a motorteljesítmény mellett a fékteljesítmény is, mivel ha hamarabb gyorsítok fel 180ra, akkor hamarbb meg is kell, hogy álljak. Az EBC ebben nekem a maximálisat nyújtotta!

Féktárcsa

További előnyös "mellékhatásként említeném meg, hogy a fékport, mint fogalom, el lehet felejteni normál utcai használat mellett, mert szinte nincs, vagyis a felnin nem észrevehető, de ez igazából egy jó 20.000km használat után tudatosut bennem!
Az elmúlt másfél év és megtett 70.000km után , amiben volt verseny, utcai csapatás és hol normál, hol erős utcai használat a RedStuff betétek elöl lassan elkopnak, viszont a TurboGroove tárcsák olyan jó állapotban van még, hogy a következő rendelésemet, ami most majd egy YellowStuff betét lesz előre (mert azt is ki akarom próbálni), reményeim szerint még vígan ki fogják szolgálni! Kijelenthetem, hogy eddig az EBC betétei és tárcsái voltak azok, amit nem sikerült elfogyasztani és elmelegíteni idő előtt, és mindig rá mertem bízni magam.

Mellékletben küldök képeket is, az állapot 70.000km és másfél év után készült!!!

Köszönettel,

Vattamány Árpi
Nyíregyháza

Gyorsulás