Mennyire jók az EBC fékek? Richard és James tesztje egy BMW 1-es segítségévelvágólapra másolva!

 

 

A srácok egy BMW gyári fékbetéteit az EBC Yellowstuff betétekkel hasonlítják össze, és ennek folyamatnak a lényegi pillanatait láthatjuk a videón, valamint néhány diagram segítségével számszerű adatokat is kapunk.

 

Nem egy laboratóriumi tesztről van szó, hanem két fiatal srác, akik egyébként Angliában népszerűek az autós fiatalság köreiben, közérthetően igyekszik az utca emberének, egy megfelelő pontosságú eredményt adni fékbetét ügyben. Egyszerű a módszer, mert mindig 50 mérföld/óra (80km/h), sebességgel érkezik az autó, és mindig ugyanott satuféket tol a pilóta. Amikor megáll az autó,akkor megmérik a fékutat, majd ugyanezt a folyamatot háromszor megismétlik és átlagolják az értékeket. Aztán a fékbetétek cseréje után ugyanezt megcsinálják és így aztán egy eléggé korrektnek mondható, persze nem tudományos teszteredményt kapnak. Arra mindenképp alkalmas ez a teszt, hogy megállapítsuk melyik fékbetéttel rövidebb a fékút. Kimondható, hogy a gyári fék jócskán elmarad az EBC-hez képest, és ehhez nem is kell ettől pontosabb mérési módszer. Mivel nem centiméterekről, hanem 5,7 méterről van szó 80km/h tempónál. Ez azt jelenti, hogy legalább 25%-kal jobban teljesített a Yellowstuff. Természetesen ez nagyobb tempónál még nagyobb különbséget jelent. Akinek ettől hitelesebb tesztre van szüksége, természetesen olyanokat is lehet találni, de szerencsére hasonló eredményeket mutatnak azok is.