Ügyfélszolgálat - kapcsolat
logo image

EBC Brakes - Motoros termékek bemutatója

Mottó a termékekhez

Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.

Motorkerékpár fékbetétek

A fékbetétek optimális hőmérséklettartománya

Két anyag súrlódásának és kopásának mértékét, sajnos erősen befolyásolja a súrlódó felületek hőmérséklete. Fékezéskor a jármű mozgási energiáját két anyag (féktárcsa vagy dob és a hozzá való betét), találkozása és súrlódása nyeli el. A mozgás a fékrendszerben hatalmas hőterheléssé alakul át és ezzel nagy fejtörést okoz a fékalkatrészeket gyártó cégek mérnökeinek, mivel olyan anyagokat kell fejleszteniük, amelyek minél tágabb hőtartományokban megtartják magas súrlódási tulajdonságukat és a kopásnak is ellenállnak. Az alábbi grafikon segít eligazodni abban, hogy a különböző betét keverékek milyen hőtartományokban lehetnek optimálisak. Természetesen egyéb tényezők is befolyásolják a választást, de mi ezzel a táblázattal is segíteni szeretnénk vásárlóinkat.

EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Közúti sport és verseny fékbetétek

EBC FA Blackstuff® karbon / kevlár fékbetét sorozat

EBC FA Blackstuff Kevlár fékbetét

Közúti használatra fejlesztett fékbetét keverék amit kevlár, aramid és más High-Tech szálak felhasználásával az EBC laboratóriumaiban kísérleteztek ki. Az EBC Brakes organikus fékbetétei minden fajta motorkerékpárhoz használhatók, de különösen azok a motorosok kedvelik, akik előnyben részesítik a hagyományos fékbetétek adta érzetet. Ez a fékbetét az USA-ban piacvezető, de a németországi motoros magazinok tesztjeiben is rendszeresen kitűnő minősítést kap. Az EBC saját üzemeiben, Bristolban gyártott NAO (Non-Asbestos Organic) szériáját, kitűnő ár-érték aránya miatt az egyik legjobb allround (mindenre jó) fékbetétként tartják számon. Világviszonylatban talán a legnagyobb palettával büszkélkedhet az EBCBrakes, mert a legnépszerűbb FA Organic széria, több mint 500 azaz ÖTSZÁZ féle különböző betétből áll, és ezzel az összes motorkerékpár gyártó, nagyjából 7000 féle modelljéhez kínál minőségben és árban is jó fékmegoldást. Azoknak kínálja az EBC Brakes ezt a terméket, akik többet akarnak egy kommersz fékbetétnél.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
  • Kedvező ára miatt sokan hajlamosak ezeket a betéteket beépíteni gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba, pedig nagyon balesetveszélyes lehet ezekbe a járművekbe más anyagból készült fékbetétet használni, mivel fékrendszerük nem ehhez lett tervezve!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC FA-V V-Pad Semi Sintermetall részben szinter fékbetét sorozat

EBC FA V-Pad részben szinter fékbetét fékbetét

Több gyártónak van és már korábban is volt olyan fékbetéte ami tartalmazott valamilyen keverési arányban szinter és organikus elemeket. A közelmúltban az EBC Brakes mérnökei is előrukkoltak egy hasonló termékkel. Tanulva a többi gyártó által készített termékek gyengéiből, viszont a jó tulajdonságaikat átvéve és tovább fejlesztve elkészült a V-Pad. Rengeteg kísérlet és tesztkilométer után piacra került a jelenleg kapható legmodernebb Semi Metall tecnológiával készülő fékbetét család. Magyarországon 2013-ban kezdtük meg a "V-Pad részben szinter" betétek forgalmazását, amik jellemzően Chopper, Cruiser valamint túra gépekhez kaphatók. Ez a betét anyag 30%-ban szinter és 70%-ban organikus alkotókból áll, így hagyományos fékérzetet nyújt, de sokkal tartósabb és súrlódási tényezöjének értéke eléri a (m-0,41) relatív mértéket és tartósan 400'C, rövid periódusokban pedig 600'C-ig terjed üzemi hőmérséklete. Hosszú élettartamát a szinter alkotóinak, tárcsakímélő tulajdonságát pedig a karbon részecskéknek köszönheti, mivel az 1/3 rész szinter és 2/3 rész organikus anyag házasítása, minimális tárcsa és betét kopást eredményez és így egyesíti magában a hagyományos, lágyabb fékérzetet nyújtó és a harapós, ám strapabíróbb fékbetétek előnyös tulajdonságait.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
  • A nagyteljesítményű gépeket olyan fékrendszerekkel tervezik amik a legoptimálisabb fékhatás kifejtését csak speciális fékbetétekkel teszik lehetővé, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba balesetveszélyes más anyagból készült fékbetétet használni!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC FA-HH Goldstuff® szinter fékbetét sorozat

EBC FA-HH Goldstuff szinter fékbetétek

Ez a nagyon korszerű termék elsősorban közútra és sportos használatra készül. A legmagasabb szintű igénybevételre, nehéz és gyors motorokhoz ajánlott. Az összes szinter fékbetétet az USA -ban gyártják és erősen megnövelt élettartammal, valamint perfekt fékerővel rendelkeznek minden körülmények között egész életciklusuk alatt. A különleges két részre osztott fékbetét megelőzi a túlmelegedést és ezáltal a fékerő kihagyását, az úgynevezett "fadinget". Egyes modelleknél ahol ez szükséges egy rozsdamentes hőelvezető lemezt is alkalmaznak, hogy a fékezéskor keletkező hőterhelés a hidraulikát minél kevésbé befolyásolja. 
Kíméli a féktárcsát, mivel nem vasrészecskékkel, hanem speciális minőségi anyagok felhasználásával készül. Ezáltal megakadályozza az erős kopást vagy féktárcsára tapadást, ami hosszabb állás után nyomot hagy a tárcsán. Januárjában a német MOTORRAD újság által tesztelt tíz különböző gyártmányú fékbetét közül az EBC HH sorozat ismét az első helyezést érte el.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

 
Érdekesség az EBC szinter betétekről

Amikor az EBC elkezdte meghódítani a szinterfém-fékbetétek piacát, egy nagyon átgondolt stratégiára volt szüksége . Első lépésben a kereskedelemben kapható teljes kínálatot begyűjtötték, megvizsgálták, kiértékelték és végül túlszárnyalták azokat. Elsőként hagyták el az olcsó vasrészecskéket és rozsdamentes anyagokkal helyettesítették, megszüntetve ezzel azt a bosszantó jelenséget, amikor hosszabb állás után a betét a tárcsára tapadva, azon rozsdás nyomot hagyott. Továbbá a féktárcsát erősen károsító egyéb  anyagokat is lecserélték s helyükbe saját fejlesztésű keverékek léptek. Aztán öt évvel és több millió eladott fékbetéttel a hátuk mögött piacvezetők lettek a nagy múltú vetélytársaikat megelőzve. Ma is csúcstechnológiás szintű termékeket kínál a cég, amit saját laboratóriumában, több mint ötven éves tapasztalattal rendelkező mérnökei és technikusai kutatnak, fejlesztenek. A végeredmény pedig rendkívül látványos, mert nagyon is feltűnő az, hogy a különböző országokban, különböző szakemberek által lefolytatott tesztekben, az EBC Brakes fékbetétei szinte minden esetben a dobogós helyek valamelyikén végeznek.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!
  • A nagyteljesítményű gépeket olyan fékrendszerekkel tervezik amik a legoptimálisabb fékhatás kifejtését csak speciális fékbetétekkel teszik lehetővé, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba balesetveszélyes más anyagból készült fékbetétet használni!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC EPFA-HH Extreme Pro verseny fékbetét sorozat

EBC EPFA-HH Extreme Pro verseny fékbetét

Az Extreme Pro fékbetét modern szinterfém technológiával készül, az EBC clevelandi (Ohio, USA) High-tech üzemeiben és kapható az összes újabb verseny és sportmotorhoz. 
Kimagasló 0.6-os dörzsértékét, a szinterfémmel kevert molibdén és wolfram adalékoknak köszönheti, ami garantáltan hosszabb élettartamot, jobb teljesítményt és optimális súrlódási tulajdonságot ad. 
Az új összetételű anyagnak nagyon jók a termikus tulajdonságai, már a fékkar első behúzásával jobb érzetet ad és gyorsabban bejáródik, ill. idomul a tárcsához. Ideális pályázó utcai és versenymotorokba, de miután az új anyagok és a gyártási folyamatok miatt drágább, leginkább kompromisszummentes motorosoknak, versenyzőknek és versenycsapatoknak ajánlja az EBC Brakes.

Mentesek minden egészséget károsító anyagtól, de nem rendelkeznek TÜV és ECE90 regisztrációval.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Közúton nem célszerű a használata, mivel üzemi hőmérséklete a szokásosnál magasabb, így melegítést igényel!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC GPFA-HH Sintermetall verseny fékbetét sorozat

EBC GPFA-HH Sintermetall verseny fékbetét sorozat

Ez a legújabb verseny fékbetét, mindazokkal a jó tulajdonságokkal rendelkezik, mint amiket feljebb említettünk az EPFA betétek kapcsán, de a termikus értékeit tekintve egy magasabb szintre van hangolva. Ennek a tulajdonságnak köszönhető, hogy kizárólag a verseny közben kialakuló körülmények hatására tudja elérni az optimális, üzemi hőmérsékletét. A tesztek alapján, még határozottabb fékhatás jellemzi mint elődjét, de csakis teljesen üzemmeleg állapotban. Azoknak a "profi" versenyzőknek és pályákon motorozóknak a legjobb megoldás, akik szállító járvel viszik a motorjukat a pályáig és csak a zárt területre használják azt. Leginkább olyan motorosoknak, versenyzőknek és versenycsapatoknak ajánlja az EBC Brakes, akik kompromisszumok nélküli fékmegoldást akarnak.

Mentesek minden egészséget károsító anyagtól, de nem rendelkeznek TÜV és ECE90 regisztrációval.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Közúton nem célszerű a használata, mivel üzemi hőmérséklete a szokásosnál magasabb, így melegítést igényel!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

Terep sport és verseny fékbetétek

EBC FA-TT Redstuff® grafit fékbetét sorozat

EBC FA-TT Redstuff grafit fékbetét

Carbon/Graphite fékbetét Enduro, MotoCross és ATV/Quad gépekhez. Az észak-amerikai Off-Road versenyeken az elmúlt években szinte minden élvonalbeli versenyző használta ezt a fékbetét anyagösszetételt. Ez a dörzspárna a magas karbon tartalma miatt nem melegszik túl, így a hőátvitel a tárcsa és fékrendszer között alacsony szinten marad, ezáltal a féktárcsa hő terhelését csökkenti és annak károsodását megelőzi. A TT fékbetétek klasszikus fékérzetet nyújtanak és ezért nagyon jó választásnak mondhatók utcai Enduro és Paris-Dakar motorokba is. Ezek a fékbetétek utcai használatra is és akár gyors MotoCross, Enduro és ATV versenyekhez is ideálisak.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FiIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC FA-R Goldstuff® szinter fékbetét sorozat

EBC FA-R Goldstuff szinter fékbetét

Szinterfém-fékbetét Off-Road gépekhez. Ez a fékbetét a MotoCross és ATV/Quad járművekhez egy különleges rézötvözetből porkohászati eljárással készül és a legmagasabb igénybevételnél is a legjobb fékerőt biztosítja. Az anyaga nagy sűrűségű és megerősített fékteljesítménnyel rendelkezik, ennek ellenére a tárcsát a lehető legminimálisabb mértékben koptatja. Az R-széria fékbetétei minden Off-Road körülmény között gondoskodnak a maximális fékerőről, lehet hőség vagy fagy, nedvesség, sár, víz, homok. További jó tulajdonsága, hogy egész élettartama alatt állandó marad minden előnyös féktulajdonsága. Az EBC Brakes saját High-tech gyártóüzemében Cleveland-ben (Ohio, USA) készül ez a nagyteljesítményű fékbetét.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

 
Érdekesség az EBC szinter betétekről

Amikor az EBC elkezdte meghódítani a szinterfém-fékbetétek piacát, egy nagyon átgondolt stratégiára volt szüksége . Első lépésben a kereskedelemben kapható teljes kínálatot begyűjtötték, megvizsgálták, kiértékelték és végül túlszárnyalták azokat. Elsőként hagyták el az olcsó vasrészecskéket és rozsdamentes anyagokkal helyettesítették, megszüntetve ezzel azt a bosszantó jelenséget, amikor hosszabb állás után a betét a tárcsára tapadva, azon rozsdás nyomot hagyott. Továbbá a féktárcsát erősen károsító egyéb  anyagokat is lecserélték s helyükbe saját fejlesztésű keverékek léptek. Aztán öt évvel és több millió eladott fékbetéttel a hátuk mögött piacvezetők lettek a nagy múltú vetélytársaikat megelőzve. Ma is csúcstechnológiás szintű termékeket kínál a cég, amit saját laboratóriumában, több mint ötven éves tapasztalattal rendelkező mérnökei és technikusai kutatnak, fejlesztenek. A végeredmény pedig rendkívül látványos, mert nagyon is feltűnő az, hogy a különböző országokban, különböző szakemberek által lefolytatott tesztekben, az EBC Brakes fékbetétei szinte minden esetben a dobogós helyek valamelyikén végeznek.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • A nagyteljesítményű gépeket olyan fékrendszerekkel tervezik amik a legoptimálisabb fékhatás kifejtését csak speciális fékbetétekkel teszik lehetővé, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba balesetveszélyes más anyagból készült fékbetétet használni!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC MX-S Goldstuff® szinter verseny fékbetét sorozat

EBC MX-S Goldstuff szinter verseny fékbetét

Verseny fékbetét szinterfémből MotoCross és ATV/Quad gépekhez. Ez a fékbetét a napjainkban gyártott fékbetétek között a legjobb dörzsértékkel és fékerővel rendelkezik ha eléri az optimális hőmérséklet tartományt. A MotoCross és ATV versenyigényeknek megfelelően, legszélsőségesebb körülmények között is biztosítja a maximális fékteljesítményt és féktulajdonságait egész élettartama alatt megőrzi. Az EBC egyedülálló gyártóként ezeknek a fékbetéteknek nagy részét egy ingyenes csúszó-vezető csappal (Slider-Pins), kiegészítve szállítja. Ezek a termékek is az EBC Brakes saját High-tech üzemében a clevelandi (Ohio, USA-ban) készülnek.

 
Érdekesség az EBC szinter betétekről

Amikor az EBC elkezdte meghódítani a szinterfém-fékbetétek piacát, egy nagyon átgondolt stratégiára volt szüksége . Első lépésben a kereskedelemben kapható teljes kínálatot begyűjtötték, megvizsgálták, kiértékelték és végül túlszárnyalták azokat. Elsőként hagyták el az olcsó vasrészecskéket és rozsdamentes anyagokkal helyettesítették, megszüntetve ezzel azt a bosszantó jelenséget, amikor hosszabb állás után a betét a tárcsára tapadva, azon rozsdás nyomot hagyott. Továbbá a féktárcsát erősen károsító egyéb  anyagokat is lecserélték s helyükbe saját fejlesztésű keverékek léptek. Aztán öt évvel és több millió eladott fékbetéttel a hátuk mögött piacvezetők lettek a nagy múltú vetélytársaikat megelőzve. Ma is csúcstechnológiás szintű termékeket kínál a cég, amit saját laboratóriumában, több mint ötven éves tapasztalattal rendelkező mérnökei és technikusai kutatnak, fejlesztenek. A végeredmény pedig rendkívül látványos, mert nagyon is feltűnő az, hogy a különböző országokban, különböző szakemberek által lefolytatott tesztekben, az EBC Brakes fékbetétei szinte minden esetben a dobogós helyek valamelyikén végeznek.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Igazán csak a versenyzők tudják kihasználni az előnyeit, mert az üzemi hőmérséklete az átlagosnál magasabb!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

Robogó sport és verseny fékbetétek

Újdonság a robogó fékbetétek piacán

Az elmúlt években a Scooter állomány oly mértékben megváltozott, hogy a felelősen gondolkodó fékalkatrészeket gyártó cégeknek fejleszteniük kellett, de sajnos erre kevés példát lehet látni. Még mindíg tartja magát az a nézet, miszerint "a robogóba mindegy milyen fékbetétet használsz, minél olcsóbb legyen, aztán majd megállsz valahogy" és mintha a legtöbb gyártó is ezt sugallná. De már sokszor, sok helyen elhangzott, hogy " A FÉK NEM JÁTÉK! ", bizony ezt az EBC Brakes mérnökei is tudják és teljesen új, szuper, robogókhoz való fékbetét palettával rukkoltak elő a 2010-es szezonra. A robogókhoz, mopedekhez gyártott régebbi betétkeverékek már nem voltak biztonságosak a mai gyors, erős, egyre nagyobb testű és súlyú, akár 500-800 köbcentis óriás Scooterekhez.Ráadásul manapság már a kisebb kategóriákban is sokkal modernebb, jobb minőségű fékbetétekre van szükség, mint korábban és természetesen mindezt a robogókhoz illő árfekvésben kell kínálni.Az SFA robogó fékbetét szériát ezen szempontok  figyelembevételével kísérletezték ki és kezdték meg a gyártását.

EBC SFA Blackstuff® kevlár robogó fékbetét sorozat

EBC SFA Blackstuff kevlár robogó fékbetét

Scooterekhez fejlesztett és optimalizált organikus fékbetét sorozatról beszélünk, erre utal az "S" betű, ami a szériajelzés elején található. A már korábban is létező SFA széria Kevlár-Aramid betéteit mostanra teljesen átalakította hozzáigazította a gyár a felmerülő igényekhez. Ezentúl minden robogóhoz megtalálható a kínálatban ez a minden igényt kielégítő, féktárcsát és pénztárcát is kímélő megoldás.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FiGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC SFAC Scooter Carbon robogó fékbetét sorozat

EBC SFAC carbon robogó fékbetét

Nem is olyan régen a 2014-es év újdonsága volt ez a relatív magas réztartalmú és rendkívül magas karbon tartalmú robogó fékbetét, de mára már talán a legnagyobb kedvenc lett a robogósok körében. A 30% réz teszi az organikus betétekhez képest tartósabbá és a magas karbon tartalma miatt pedig kíméletes a tárcsával. Igazán sokoldalú ez a Scooter betét, mert a legkisebb gépektől kezdve az összes olyan nagytestű robogóba is használható. amelyek gyárilag organikus fékbetéttel vannak szerelve. Nagyon foltos itt megjegyezni, hogy a gyárilag szinter fékbetétekkel szerelt robogókba minden esetben SFA HH, tehát szinterből készített betéteket kell választani.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkezik

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC SFA-HH Goldstuff® szinter robogó fékbetét sorozat

EBC SFA HH Goldstuff robogó fékbetét

A korábbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a sportosan közlekedő robogósok igénylik a harapósabb, dinamikus használatra alkalmasabb szinterfém betéteket. Ennek az igénynek tett eleget az EBC Brakes fejlesztőcsapata és a 2011-es szezonkezdetre, szinte a teljes robogó betét paletta gyártását megindították szinterfém anyagból is. Így lett ennek a szériának SFA HH a jelzése, utalva a sportmotoroknál használatos Double-H betétekhez való hasonlóságra. Nagyteljesítményű és sportosan használt robogóknak biztonságnövelő kiegészítő alkatrésze ez a vadonatúj szinter széria.

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

 
Érdekesség az EBC szinter betétekről

Amikor az EBC elkezdte meghódítani a szinterfém-fékbetétek piacát, egy nagyon átgondolt stratégiára volt szüksége . Első lépésben a kereskedelemben kapható teljes kínálatot begyűjtötték, megvizsgálták, kiértékelték és végül túlszárnyalták azokat. Elsőként hagyták el az olcsó vasrészecskéket és rozsdamentes anyagokkal helyettesítették, megszüntetve ezzel azt a bosszantó jelenséget, amikor hosszabb állás után a betét a tárcsára tapadva, azon rozsdás nyomot hagyott. Továbbá a féktárcsát erősen károsító egyéb  anyagokat is lecserélték s helyükbe saját fejlesztésű keverékek léptek. Aztán öt évvel és több millió eladott fékbetéttel a hátuk mögött piacvezetők lettek a nagy múltú vetélytársaikat megelőzve. Ma is csúcstechnológiás szintű termékeket kínál a cég, amit saját laboratóriumában, több mint ötven éves tapasztalattal rendelkező mérnökei és technikusai kutatnak, fejlesztenek. A végeredmény pedig rendkívül látványos, mert nagyon is feltűnő az, hogy a különböző országokban, különböző szakemberek által lefolytatott tesztekben, az EBC Brakes fékbetétei szinte minden esetben a dobogós helyek valamelyikén végeznek.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Prémium dobfék betét sorozat

EBC Prémium dobfék betét

Ezeknek a dobfék betéteknek az alumínium vázát magasnyomású fém fröccsöntéses eljárással készítik, azután ezekre a fékpofákra "PRÉMIUM" minőségű dörzsbetétet ragasztanak egy különleges eljárással. Közúti használatra egyszerű, sima dörzsfelülettel készül, ám sok modellhez un."Water-Grooved" kivitelben is kapható. Ez optimális megoldás nehéz terepen való fékezéshez, mert a betéten lévő ferde marások kivezetik a dobba bejutott vizet, port és  egyéb  szennyeződéseket. Ez a szabadalmazott, nútolt betétkonstrukció garantálja az egyenletes fékhatást, még a legszélsőségesebb körülmények között is. (Jelenleg csak külön egyeztetett rendelésre szállítjuk a "Water-Grooved" kivitelt) 

Mentes minden egészséget károsító anyagtól és Európában elsők között kapott ez a termék TÜV és ECE90 regisztrációt.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC motorkerékpár féktárcsák

A legújabb tárcsa anyagokról

2011-ben az EBC Brakes megkezdte azt a kampányát, miszerint Európában öntött és hengerelt nemesacélokat kíván használni a teljes féktárcsa programjához. Nem bizonyult könnyű feladatnak megtalálni a megfelelő minőségű anyagot és főleg a minden szempontnak eleget tevő beszállító, gyártó céget.Végül a bizalmat egy rozsdamentes acél öntéssel és hengerelt termékek előállításával foglalkozó vállalat nyerte Németországban. A feladat összetett. Nagyon pontos specifikáció betartása mellett a tökéletes hőkezelési folyamat eredményezzen egy maximálisan kemény rotort, melynek még mindig optimális a súrlódási szintje és jól ellenáll a kopásnak valamint a korróziónak is.Aztán a végső munkálatokat már az EBC üzemeiben az új vertikális köszörűgépek végzik s majd az utolsó minőségi ellenőrzések után használatra készen állnak a manapság kapható legjobb tárcsák.

Közúti sport és verseny féktárcsák

Ebbe a családba tartoznak a Pro-Lite valamint a legújabb fejlesztésű X-szériás úszó tárcsák. Ide sorolhatók még a szegecseléssel két részből összekapcsolt esetleg fixre rögzített két darabból készített első vagy hátsó tárcsák valamint a merev egy anyagból kialakított első, illetve hátsó kerékre szerelhető féktárcsák.

EBC Pro-Lite és Pro-lite Contur Plus  "teljesen úszó" sport féktárcsa sorozat

EBC Pro-Lite teljesen úszó motorkerékpár féktárcsa EBC Pro-Lite Contour Plus motorkerékpár féktárcsa

Teljesen úszó féktárcsa, ami egységet alkot a kiváló minőségű szegecsekkel rögzített belső tányérral. A külső tárcsagyűrű speciálisan edzett Billet-acélból készül, ami a megfelelő fékbetétekkel akár 10%-al több fékerőt biztosít, mint más rozsdamentes anyagok és a keménysége mégis az acéléra jellemző. A különösen könnyű belső tányér, ezüst vagy arany színre eloxált kovácsolt alumínium ötvözetből készül. A szegecsek pedig a legjobb minőséget képviselik (nem az olcsó és rizikós Clip-System, mint a legtöbb fékalkatrész gyártónál). A Pro-Lite tárcsák szárnyas furatképe az egymást takaró furatokkal megakadályozzák a tárcsa és a betét sorjásodását, ezáltal a fékbetétek egyenletesebben kopnak és hosszabb az élettartamuk. A Pro-Lite Contur Plus féktárcsa műszaki szempontból megegyezik a Pro-Lite tárcsákkal, viszont kisebb a súlya és egy modern hullámos Contour formával rendelkezik.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható.
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC X és XC -széria utcai, sport és verseny használatra is alkalmas "teljesen úszó" féktárcsa sorozat

EBC X széria sport és verseny "teljesen úszó" féktárcsa sorozat EBC XC -széria sport és verseny "teljesen úszó" féktárcsa sorozat

Nagyon népszerű világszerte ez a féktárcsa család, ami egy speciális nemesfém ötvözetből készül és több, mint 10%-al magasabb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél tárcsák. A hagyományos tárcsákhoz képest az X-széria súlya 5%-al és az XC-szériáé, még további 5%-al kevesebb, a hatszegecses rendszernek és a szuperkönnyű belső tányérnak köszönhetően. Ez a „fogyókúra”, nem lett volna kivitelezhető, ha még mindig a hagyományos kör alakú szegecsekkel szerelnék a tárcsákat. Ám az EBC mérnökei által kifejlesztett egyedülálló „SD rendszer" lehetővé teszi a külső és belső tárcsa közti hőtágulás kompenzálását a szegecsek és furatok károsodása nélkül. A hagyományos kör keresztmetszetű szegecseknek több érintkezési pontra van szükségük, hogy ugyanazt a geometriai középállást biztosítsák és a forgási irányban fellépő játékot meggátolják. Mivel ott kör a körben mozgás és érintkezés lép fel, így kizárólag pontkontaktus lehetséges. Ezzel szemben az "SD" rendszer vonalkontaktust létesít, miáltal a külső tárcsa a belső tányérral megtartja együttes alakját és még erős igénybevétel esetén sem tapasztalható kotyogás a forgás irányában. Az EBC Brakes egyedi, szabadalmazott rendszere tökéletesen megoldja azokat a problémákat, amik féktárcsa-károsodást, deformációt, elhúzódást és vibrációt okozna.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új  EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.

EBC Vee-Rotor utcai, sport és verseny használatra is alkalmas "teljesen úszó" féktárcsa sorozat

EBC Vee Rotor motor féktárcsa fekete EBC Vee Rotor motor féktárcsa kék EBC Vee Rotor motor féktárcsa sárga EBC Vee Rotor motor féktárcsa piros EBC Vee Rotor motor féktárcsa zöld

Ez a legújabb féktárcsa család az EBC kínálatában. Miden technikai tulajdonsága hasonló az X-széria tárcsáihoz, de formájával és a színes belső tányér részével mégis egy teljesen új irányvonalat testesít meg. Egy speciális nemesfém ötvözetből készül a külső gyűrű, ami több, mint 10%-al magasabb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, ami a hatszegecses rendszernek és az X-szériából átvett szuperkönnyű belső tányérnak is köszönhető. Ezt könnyíti még tovább, az ésszerűség határain belül lekönnyített külső gyűrű is. A kiváló „SD rendszer" lehetővé teszi, hogy mindössze hat darab szegeccsel is tökéletesen teljesítsenek ezek a kiváló termékek. Akinek számít az, hogy nagyon könnyű, különleges formájú és egyedi színű, ráadásul csúcs minőségű tárcsája legyen, hát akkor itt a lehetőség.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új  EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC FSD és RSD valamint MD-CC "teljesen úszó" Custom féktárcsák

EBC Streetfighter Custom motor féktárcsa EBC RSD Custom motor féktárcsa EBC Stree Fighter Custom motor féktárcsa

USA Custom, Cruiser gépekhez kialakított kiváló minőségű és esztétikai szempontból is kifogástalan tárcsákkal kezdjük a bemutatást. A robosztus kidolgozású, különleges formavilággal rendelkező FSD és RSD tárcsák Harley Davidson-okhoz  készülnek. A gyári tárcsák helyére szerelve nem csak egyedi látványt, hanem rendkívül magas műszaki színvonalat is kap a jármű és ilyen formán egy tényleges értéknövelő termék ez az EBCBrakes-től. Ezeknek a tárcsáknak minden egyes alkatrésze tükörfényesre polírozott rozsdamentes acélból készül és az elnyűhetetlen "SD rendszer" technológiáját hordozzák magukban. 

Az MD-CC jelű Custom és Streetfhigter tárcsák a japán és európai modellekre készülnek és a formaviláguk ennek megfelelően egy másik stílust képvisel, viszont műszaki szempontból a kialakításuk hasonló az amerikai motorokéval. A polírozott belső tányér ezeknél a tárcsáknál edzett alumínium ötvözetből van és színtelen lakkréteg védi a behatásoktól. Az összes Custom és Streetfighter tárcsa az EBC mérnökei által kifejlesztett egyedülálló "SD rendszer" technológiával készül. Így aztán rendelkezik azokkal az előnyös tulajdonságokkal, amit az önbeálló, "teljesen úszó" féktárcsák nyújtanak. Ezeket felismerve használják világszerte a motorkerékpár építők is ezen tárcsákat. Érthető álláspont az EBC Brakes fejlesztőitől, miszerint jelenleg a legjobb sorozatban gyártott tárcsák ezek a termékek ebben a műfajban.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 
A SZABADALMAZTATOTT "SD" RENDSZER AZ EBC BRAKES-TŐL

Mi is ez az "SD" rendszer? 

Az SD. az angol Square Drive rövidítése és kb."szögletes hajtást jelent". A hagyományos úszó féktárcsáknál a külső és belső tárcsa hengeres szegecsek közvetítésével illeszkedik egymáshoz. Ezzel ellentétben, az új SD. rendszer a sokkal előnyösebb szögletesre lapolt szegecseket alkalmazza. Miféle teória áll e rendszer mögött? A fékezéskor fellépő hő hatására a külső tárcsagyűrű minden irányban tágul, vastagsága és átmérője megnő, a belső átmérője pedig csökken. Ez úgy történik, hogy a külső tárcsagyűrű belső átmérője radiálisan, a keréktengely irányába zsugorodik. Kerek szegecseknél a zsugorodó tárcsa már kis tágulásnál is érintheti a szegecset és az így kialakult feszültség, oldalirányban deformálhatja a tárcsát, amitől hullámossá, lüktetővé válhat fékezés közben. Az SD. rendszerű megoldás nagymértékben engedi a külső tárcsa nyúlását minden irányba, ezért terheléstől függetlenül hibátlanul működik és nemcsak az élettartama nőtt, hanem az oldalirányú deformálódása is kizárt, így az oldalütésektől mentes marad. További nagy előnye, hogy a fékezéskor fellépő nyíró erő a lapolt szegecseknél vonalkontaktusban, a hengeresnél pontkontaktusban lép fel és ezáltal a hagyományos megoldásnál egy idő múlva kotyogás kezdődik, ami menet közben rendkívül kellemetlen. A külső tárcsa és a belső tányér közti kotyogás komoly veszélyforrás, mert nagy sebességnél erős rezgéseket okozhat. Az SD. rendszernél a toleranciák hosszú távon, akár 5-10 szer tovább maradnak a tűrésen belül, mint a hengeres szegeccsel szerelt tárcsáknál, így az egész féktárcsa élettartama is megnő.

EBC HPSR és HPSR Contour -acél első és hátsó féktárcsa sorozat

EBC HPSR acél első és hátsó féktárcsa sorozat EBC HPSR Contour -acél első és hátsó féktárcsa sorozat

Azoknál a motorkerékpároknál, amelyeknél gyárilag merev kiképzésű acéltárcsát alkalmaznak ez a sorozat a legmegfelelőbb csere megoldást kínálja. Más modelleknél ahol szegecselt, de mégis teljesen acélból álló tárcsát használnak az első kerékhez, szintén kiváló választás. Az igazán nagy kínálatot viszont a hátsó kerekekre szerelhető HPSR tárcsákból találjuk. Ez a sorozat egy ellenálló, speciális tárcsaacélból készül, kizárva ezzel a korai elhasználódás lehetőségét. A hátsó tárcsák esztétikai és használati értékét is növeli egy ezüst vagy aranyszínezetű cink réteg, amivel be vannak vonva. Ez azért készül így, hogy azokon a helyeken védve legyenek a korróziótól, ahol a fékbetét nem érintkezik a tárcsával. Természetesen sok féle motorkerékpárhoz választható, az EBC Brakes sikeres Contur-Design megoldásával esztétikusabbá varázsolt hátsó féktárcsa is.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC Vee-Rotor merev hátsó sport féktárcsa

EBC Vee-Rotor merev hátsó sport féktárcsa

Ez a legújabb hátsó féktárcsa család az EBC kínálatában, amit az első kerekeknél használt Vee-Rotorok formavilágához megfelelően alakítottak ki. Egy speciális nemesacél ötvözetből készül a tárcsa, ami nagyjából 10%-al erősebb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, mivel az ésszerűség határain belül lekönnyítették.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

Terep sport és verseny féktárcsák

EBC MD és MD Contour Off-Road első és hátsó féktárcsa sorozat

EBC MD Off-Road első és hátsó féktárcsa sorozat EBCMD Contour Off-Road első és hátsó féktárcsa sorozat

ATV-Quad, Enduro és Cross motorokhoz első és hátsó féktárcsák, melyek mérete 100%-ban megegyezik a gyári "széria" tárcsákéval. Precíz megmunkálása során az optimális szintig keményítik, ami azért rendkívül fontos, mert a túl kemény tárcsa nem jó súrlódási tulajdonságú és ha vizet kap verseny közben, könnyen elrepedhet, a puha pedig túlságosan hamar elkopik. Az EBC Brakes nagyteljesítményű féktárcsákat gyárt, amik hőkezelt, erős karbonacél anyagból készülnek és hosszú élettartamot biztosítanak a fékbetétnek is. Hagyományos formájú tárcsa, minden Off-Road járműhöz kapható, Contour (hullámos) formatervezésű viszont csak a kétkerekűekhez. Az Angliában készült MX-C sportféktárcsákat lézerrel munkálják hullámos formájúra, így könnyebbek, jobb az öntisztulásuk és a hűtésük is mint a gyári széria tárcsáknak, ezért kiválóan alkalmasak sport és versenycélokra.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC OS és OS Contour Off-Road megnövelt átmérőjű 280mm és 250mm átalakító-szett, féktárcsa sorozat

EBC OS Off-Road megnövelt átmérőjű 280mm és 250mm átalakító-szett, féktárcsa sorozat EBC OS-C Contour Off-Road megnövelt átmérőjű 280mm és 250mm átalakító-szett, féktárcsa sorozat

Egy teljesen úszó konstrukció, precízen hőkezelt Billet-acél tárcsával, ami Contour (hullámos) kivitelben is kapható. Az optimális 280mm-es mérete a fékerő jelentős megnövekedését idézi elő, mellőzve a túlméretezett tárcsákra jellemző "Grounding" (talaj érintése) effektust. Minden MX-OS féktárcsa-szettet, egy a Ted Devol által formatervezett, optikailag rendkívül szép féktárcsa-adapterrel kompletten szállít a gyár. Ez nagyon népszerű féktárcsa-szett az USA-ban, de világviszonylatban is előkelő helyet foglal el a Tuning-tárcsák közt és szinte minden modern Cross motorhoz kapható.
Természetesen Mini-MotoCross gépekhez is létezik Oversize MX féktárcsa-átalakító szett. Ez a készlet 80-85ccm-es Cross motorokhoz tartalmaz egy optimális 250mm átmérőjű tárcsát és egy adaptert a munkahengerhez. Minden 250mm-es tárcsa hullámos kivitelű.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

EBC SM és SM-C Supermoto 320mm átalakító-szett, Enduro féktárcsa sorozat

EBC SM Supermoto 320mm átalakító-szett, Enduro féktárcsa sorozat EBC SM-C Supermoto 320mm átalakító-szett, Enduro féktárcsa sorozat

Ez a 320mm-es első féktárcsa átalakító-szett ultrakönnyű kovácsolt alumíniumötvözetből készült belső tárcsatányérral és 4mm vastag erős Billet-acélból álló tárcsával rendelkezik, amely a megfelelő minőségű fékbetéttel a maximálisan elérhető fékerőt biztosítja. Hűtő és szennyeződés elvezető furataival a súlya optimális. 9 db stabil szegeccsel illeszkedik a belső tányérhoz. Az átalakításhoz nélkülözhetetlen, (színesre eloxált) fékmunkahenger adapter a készlet tartozéka. A legtöbb modern Enduro kerékagyára és teleszkópjára problémamentesen felszerelhető a hozzá tervezett egység. 
Fontos megemlíteni, hogy ehhez az átalakításhoz a fékcső megváltoztatása is szükséges. Esztétikai okból és a további súlycsökkentés érdekében Contour (hullámos) kivitelben is kapható.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

Robogó féktárcsák

EBC MD és MD-C Contour Scooter robogó sport féktárcsa sorozat

EBC MD-D Scooter robogó sport féktárcsa sorozat EBC MD-C Contour Scooter robogó sport féktárcsa sorozat

Az EBC Brakes MD-sorozatából származó robogó (Scooter) féktárcsák, speciális acélötvözet precíz megmunkálásával készülnek. A gyári méretek megtartása mellett, eredeti formával rendelkező és egyes modellek esetében Contour (hullámos) kivitelben is kapható ez a termék. Napjainkban egyre inkább teret nyernek a nagytestű erős és nagy tömeggel rendelkező robogók, melyekhez nagyon is indokolt a jó fékrendszer. Ehhez az új kihíváshoz sajnos nem minden fékalkatrész gyártó alkalmazkodott megnyugtatóan. Az EBC mérnökei viszont a Scooter termékekre is ugyanolyan hangsúlyt fektetnek, mint az egyéb járművek fékberendezéseire. Nyugodtan állíthatjuk, hogy ezek az MD sorozatú féktárcsák és a legújabb fejlesztésű kiváló SFA vagy SFA HH Scooter fékbetétek együtt, minden robogósnak biztonságot nyújtanak.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható. 
  • Az új féktárcsához minden esetben új fékbetétet használjon, mert a használt betét maradandó károsodást okoz a precízen megmunkált tárcsa felületében!
  • Igyekezeteink ellenére lehetnek hibák áruházunkban ezért kérjük, ellenőrizze a megrendelni kívánt alkatrészek méreteit és formáját, mert ezzel csökkentheti a hibás rendelés kockázatát.
  • Amennyiben hibát észlel vagy ötlete van amivel javíthatnánk szolgáltatásainkat, kérjük jelezze nekünk.
 

Motorkerékpár kuplungalkatrészek

Gondolatok a kuplungról

A motorkerékpárunk talán leginkább igénybevett és kopásnak kitett alkatrésze a fékek után a kuplung, amin nem feltétlen a biztonságunk, hanem inkább a motorozás minősége, élvezhetősége múlik. A megcsúszó kuplung hangja vagy az indulásnál rángatva meg-meg ugró jármű minden motoros rémálma. Amikor jelentkeznek a tünetek, akkor sajnos már könnyen diagnosztizálható eme értékes és fontos alkatrész meghibásodása.
Ennél a pontnál egy fontos döntést kell hoznunk!
Olcsó és gyenge vagy méregdrága..? Nem! A legjobb és legtartósabb megoldás kell a lehető legkevesebb pénzből.
Ezeket a szempontokat jól ismerik az EBC gyárban a kuplung program tanúsága szerint.
Egyes alkatrészgyártóknál tapasztalható, hogy nem komplett lamella készletet kínálnak a megkopott, megcsúszó lamellák helyett, hanem egy-egy darab lamellával próbálják orvosolni a problémát. Ez a lehetőség csábító az olcsósága végett, de a pillanatnyi öröm, amit az alacsony ár miatt érzünk, sajnos hamar elmúlik, mivel ez csak olyan, mint a "kézrátételes" gyógyítás.
Amennyiben Ön végleges és megfizethető megoldást keres a problémára, akkor az EBC kínálatában megtalálja.

EBC CSK megerősített kuplungrugó készlet

EBC CSK megerősített kuplungrugó készlet

Ennek a sorozatnak a kuplungrugói 10%-al erősebbek, mint a gyárilag beépített rugók, emiatt valamivel több erő szükséges a kar behúzásához, de természetesen cserébe egy sokkal erősebb, megcsúszás mentes kuplungot nyerünk vele. Ez az apró szerkezet nagyon sok bosszúságtól kímélheti meg azokat a motorosokat akik az átlagosnál jobban igénybe veszik a járművüket (tuning, gyorsulás, egykerekezés, versenyzés, stb.). Ám azok is dicsérik, akik szolidan közlekednek, mert ettől olcsóbb és mégis eredményes kuplung tuning nem létezik. Van sok olyan modell aminek gyári "betegsége" az alulméretezett kuplung, de egy kis teljesítmény növekedés is indokolhatja az erősítést. Új lamellákkal, vagy egy bizonyos idő eltelte után, spontán is ajánlatos a rugókat EBC CSK szettre leváltani, mert a régi rugók az előfeszítés és a ciklikus hőterhelés következtében elfáradnak és elveszítik eredeti feszességüket, ami előbb-utóbb megcsúszáshoz vezethet. Azt viszont tudni kell, hogy még mielőtt megcsúszna a kuplung, azelőtt kell az erősített rugót használni, mert utána már nagyon kicsi az esély arra, hogy megússzuk a lamella cseréjét.

EBC CK Kork prémium parafa bázisú kuplung lamella készlet

EBC CK Kork prémium parafa motorkerékpár kuplung lamella

A CK típusú kuplungtárcsák dörzsfelülete impregnált parafa, alumíniumrészecskék és műgyanta felhasználásával készül. Ez a technológia rendkívüli hőtűrő képességet és hosszú élettartamot biztosít a lamelláknak. A hullámosodás, beégés és a megcsúszás megelőzésének érdekében ezeket az anyagokat egy speciális eljárással tömörítik. A CK készletek pontosan a megfelelő mennyiségű kopólamellát tartalmazzák és majdnem minden (utcai és terep), motorkerékpárhoz megvásárolhatók. Azok a kuplungok amelyeknek a fémlamellája is megkopott már, csak komplett készlettel javítható megnyugtató módon.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Abban az olajban, amit a motorba töltünk, egy órán át áztassuk a lamellákat beszerelés előtt, hogy az első kuplungolásoknál ne száraz felületek találkozzanak.
 

EBC CKF Dirt Racer Carbon Fiber kuplung lamella készlet

EBC CKF1151 Dirt Racer Carbon Fiber kuplung lamella készlet

2013 tól a mindent kibíró DRCF komplett kuplung készletekből származó CKF karbonszál erősítésű tárcsákat is elkezdtük forgalmazni és így az erős Off-Road motorok eredeti, parafás kuplungját ez a Carbon Fiber lamella kiválthatja. Ráadásul Ezekkel a nagyszerű lamellákkal és az erősített CSK rugókkal, nagyon hatásos feljavítást is el lehet végezni. Elengedhetetlen tuningeszköz a nagynyomatékú egyhengereseknél, ez az újfajta karbonszálas kuplunglamella készlet, ám csak akkor segíthet, ha a fémlamellák még nem károsodtak annyira, hogy azokat is csarélni kelljen, ezért a megcsúszó lamellákat azonnal váltani kell.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Abban az olajban, amit a motorba töltünk, egy órán át áztassuk a lamellákat beszerelés előtt, hogy az első kuplungolásoknál ne száraz felületek találkozzanak.
 
Miért az EBC kuplungok a legjobbak?

A kovácsolt alumínium tárcsákon az erősen megvastagított érintkezési, felfekvési felületek (lásd, az ábrán), lehetővé teszik a terhelés jobb eloszlását a kuplung kosár és a lamella fogak, (körmök) találkozásánál, így az EBC konstrukciója megakadályozza a beverődést, szemben az eredeti gyári vagy más gyártók megoldásaival.
A kuplungkosár felfekvő felületének fűrészfog szerű beverődései rángatást, (dadogást) okoznak kuplungolásnál.
Ezt a hibajelenséget kiküszöbölik az EBC gyár mérnökei által kifejlesztett kuplunglamellák és még az áruk is kedvező.
Tehát szerintünk az EBC hidegen sajtolt acéltárcsái, (olaj-szétterítő mintázattal) a speciális alumínium ötvözetből kovácsolt és megvastagított körmökkel, (parafa, kevlár vagy karbon bázisú) lamellák és 10%-kal erősített rugók alkotják a jelenleg kapható legjobb kuplungot.

EBC kuplung

EBC SRC Street Racer Clutch Kevlar sport és verseny kuplung lamella készlet

EBC SRC Street Racer Kevlár sport és verseny motorkerékpár kuplung lamella készlet

Dörzsfelületében kevlárt és még egyéb adalékokat tartalmaz, minek következtében jóval nagyobb a hőtűrő képessége. Annak ellenére, hogy harapósabban, gyorsabban, pontosabban működik, mint a hagyományos "Kork" parafa lamellák, az élettartama mégis hosszabb. Ajánlott a beszerelése nagyteljesítményű sportmotorkerékpárokba, sportosan és versenyszerűen motorozók számára. Ez a készlet nem tartalmazza a fémlamellákat, ellenben a 10%-al megerősített spirálrugókat igen. Azoknál a motortípusoknál amelyeknél gyárilag "Diaphragma", tányér rugókat alkalmaznak, ott vagy az eredeti rugót kell visszaszerelni vagy az EBC erősített membránrugóját kell megvásárolni.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK! 

  • Abban az olajban, amit a motorba töltünk, egy órán át áztassuk a lamellákat beszerelés előtt, hogy az első kuplungolásoknál ne száraz felületek találkozzanak.
 

EBC SRK Street Racer Komplett Kevlar sport és verseny kuplung készlet

EBC SRK Street Racel Kevlár sport és verseny motorkerékpár kuplung készlet

A legújabb generációi a kuplungoknak ezek a készletek amik erős utcai sport és versenymotorokba kínálnak egy komplett megoldást az erőátvitel megerősítéséhez vagy felújításához. Ez a sorozat alapjaiban ugyanazokat a jó tulajdonságokat hordozza magában, mint az SRC-széria, ámde két lényeges és értékes többlet alkatrész került ebbe az új készletbe. Spirálrugókat, illetve egyes modelleknél az erősített "Diaphragma" tányér membránrugót és egy garnitúra rendkívül jó minőségű acéllamellát is találunk a csomagban. A kevlár kuplungtárcsák már eddig is bizonyították, hogy jóval többre képesek, mint a gyárilag szerelt parafás lamellák, de így, komplett egységben már egy igazi versenyszintű kuplungot tud megvásárolni aki ilyent igényel. 

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK! 

  • Abban az olajban, amit a motorba töltünk, egy órán át áztassuk a lamellákat beszerelés előtt, hogy az első kuplungolásoknál ne száraz felületek találkozzanak.
 

EBC DRC Dirt Racer Komplett parafa bázisú sport és verseny kuplung készlet

EBC DRC Dirt Racer Komplett parafa bázisú motorkerékpár sport és verseny kuplung készlet

Ez az Off-Road járművekhez gyártott DRC kuplung szett ugyanúgy alumínium szemcsés parafa alapanyagból készül és műgyantával van impregnálva, mint a CK sorozat, ám ez a készlet tartalmazza az acéltárcsákat is, valamint a csomagban van egy garnitúra megerősített rugó, ami 10%-al erősebben nyomja egymáshoz a tárcsákat. Sok terepjárműbe gyárilag rosszul ötvözött tárcsákat szerelnek, amik hamar elkopnak vagy sokszor törnek esetleg a kuplung megcsúszását idézik elő. Más esetekben a természetes elhasználódás vagy a teljesítmény növelése miatt kell erősebb kuplungot szerelni a gépekbe. Ezeket a problémákat felismerve igyekszik jó és az eredetinél olcsóbb megoldást kínálni az EBC gyár ezzel a méltán nagy népszerűségnek örvendő kuplung szettel.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK! 

  • Abban az olajban, amit a motorba töltünk, egy órán át áztassuk a lamellákat beszerelés előtt, hogy az első kuplungolásoknál ne száraz felületek találkozzanak.
 

EBC DRCF Dirt Racer Carbon Fiber Komplett sport és verseny kuplung készlet

EBC DRCF Dirt Racer Carbon Fiber Komplett sport és verseny kuplung készlet

A 2011-es szezon kuplung újdonsága ez a karbonszálas technológiával készített dörzslamellákat tartalmazó, valamint megerősített rugókkal és az acéllamellákkal is rendelkező kuplung készlet. Ez a termék az EBC jelenlegi legerősebb Off-Road kuplung sorozata. Tulajdonságai megakadályozzák az idő előtti kopást és deformálódást, ezért kiválóan alkalmas a legmagasabb szintű sport és verseny használatra MotoCross illetve ATV gépekhez. A Carbon Fiber Dirtracer kuplung-szett rendkívül ellenálló a nagy hőterhelésekkel szemben is, ezáltal agresszívebb stílust enged és így egy jobb vezetési élményt nyújt, mint a hagyományos kuplung technikák. A tesztelések kiváló eredményekkel végződtek és a szett minden szempontból megfelel a legkeményebb versenyigényeknek.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Abban az olajban, amit a motorba töltünk, egy órán át áztassuk a lamellákat beszerelés előtt, hogy az első kuplungolásoknál ne száraz felületek találkozzanak.
 

EBC hidraulikus kuplung és fékfolyadékok

Folyadék vagy olaj vagy mi is ez?

A fékrendszerünknek ezen alkotóelemére méltatlanul kevesebb figyelmet fordítunk, mint a többire. Pedig mit ér a legjobb sport fékbetét az agyon furkált tárcsa és a verseny fékcső, ha néhány kemény fékezés után bizonytalanná válik a nyomás fékrendszerünkben?! Sokszor szakemberek sem szentelnek megfelelő figyelmet a fékfolyadék ügynek, van aki még ma is "fékolajnak" hívja és persze azt sem tudják sokan, hogy minden gépjármű gyártó szigorúan meghatározza a csere periódusait.
Talán elfogadható az elmélet, hogy sűrűbben ne cseréljünk semmit, mint ahogy azt előírták, de amikor elő van írva, akkor viszont gondolkodás nélkül!

EBC BF004 hidraulikus kuplung és fékfolyadék

EBC  fékfolyadék BF004

Glykol bázisú fékfolyadék, ami általános használatra készül és kategóriájában kimagasló 260°C fokos forráspontjával minden modern gyártású autó és motorkerékpár kuplung és fékrendszerébe használható.A fékfolyadékokra vonatkozó DOT-minősítő szabvány szerint ebbe az osztályba tartozó anyagok forráspontjának minimálisan el kell érnie a 230 Celsius (446F) fokot. Ezzel szemben az EBC Brakes BF004 termékei a 260°C forráspontjukkal oly mértékben túlteljesítik ezt a követelményt, hogy az már példa értékű. Tulajdonságai alapján ezt a fékfolyadékot, mely az 5.1-es fékfolyadékok specifikációjával vetekszik, minden autósnak és motorosnak ajánljuk.

BIZTONSÁG!

  • A Glykol egy olyan anyag, ami a levegő páratartalmából vizet von ki és elraktározza azt. A Glykol alapú fékfolyadékok víztartalma 3 év után várhatóan eléri a 12% -ot amitől drasztikusan csökken a forráspontjuk és ezután már bármikor gőzbuborékok képződhetnek a fékrendszeren belül. Ez a jelenség vezet a szivacsos, beeső fékhez, ami rendkívül veszélyes lehet egy kiélezett helyzetben, és akár méterekkel hosszabb fékutat is  erdményezhet. A járműgyártók ezért, legalább 2 évente kötelező feladatként előírják a fékfolyadékok cseréjét a kezelési utasításaikban.
  • biztonságtechnikai adatlap letöltése
 

BC BF307+ hidraulikus verseny kuplung és fékfolyadék

EBC verseny fékfolyadék BF307

Ez az Ultra High Performance Glykol bázisú sport fékfolyadék minden hidraulikus fékrendszerhez és kuplungrendszerhez használható. Extrém 307°C foknál is magasabb forráspontjával még a legszélsőségesebb verseny igénybevételek próbáit is kiállja. Az EBC BF 307+High fékfolyadék használatával javul a pedálérzet (adagolhatóság), csökken a fading (fékerő kihagyás) és megszűnik a szivacsos, bizonytalan érzés a fékkarnál és a fékpedálnál. Speciális összetétele miatt kevesebb korrózió és lerakódás képződik a fékrendszeren belül. Ez a fékfolyadék különleges tulajdonságaival optimálisan járul hozzá egy perfekt fékrendszer felépítéséhez, akár sport vagy verseny körülmények között is.

BIZTONSÁG!

  • A Glykol egy olyan anyag, ami a levegő páratartalmából vizet von ki és elraktározza azt. A Glykol alapú fékfolyadékok víztartalma 3 év után várhatóan eléri a 12% -ot amitől drasztikusan csökken a forráspontjuk és ezután már bármikor gőzbuborékok képződhetnek a fékrendszeren belül. Ez a jelenség vezet a szivacsos, beeső fékhez, ami rendkívül veszélyes lehet egy kiélezett helyzetben, és akár méterekkel hosszabb fékutat is  eredményezhet. A járműgyártók ezért, legalább 2 évente kötelező feladatként előírják a fékfolyadékok cseréjét a kezelési utasításaikban.
  • biztonságtechnikai adatlap letöltése
 
Miért nem gyárt az EBC DOT 5.1-es fékfolyadékot?

Ezt a kategóriát az EBC Brakes szándékosan kihagyta a kínálatból, mivel szerintük egy felesleges lépcsőfokot képezne a BF004 és a BF307 között, így ez nem illene bele a cég üzleti felfogásába.A DOT 5.1-es fékfolyadékok specifikációja szerint minimum 270°C a száraz forráspont, amit teljesíteniük kell. Ezzel szemben az EBC BF004-es 260°C-ot teljesít, ami már szinte eléri azt a szintet.Akiknek kevés amit a BF004 teljesít azoknak a DOT 5.1 is csak egy félmegoldás... Ezért a versenypályákon tesztelt és kompromisszumoktól mentes BF307+ High tökéletes választási lehetőséget kínál.Ezek a kiváló terméket mindent tudnak amit a kategóriájukban tudniuk kell, sőt talán még többet is.

Fékfolyadék minőségi szintek

A hétköznapi életben leginkább DOT 3, DOT 4 illetve DOT 5.1 kategóriájú fékfolyadékokkal találkozunk. Ezek az amerikai közlekedési minisztérium (Department of Transportation) által felállított kategóriák a fékfolyadék összetételére, valamint száraz és nedves forráspontjára vonatkozóan fogalmaz meg követelményeket. Az alábbi táblázatban jól látható, hogy az EBC fékfolyadéka milyen kimagasló tulajdonságokkal rendelkezik a specifikációban meghatározott standard forrási követelményekhez képest.

A sötétkék színű sorokból jól kitűnik, hogy mennyivel magasabb forráspontú az EBC BF- 4 fékfolyadéka mint egy DOT 4-es.

A piros színű sorokból látható, hogy az EBC BF- 4 majdnem azokat az értékeket teljesíti amit egy DOT 5.1-es fékfolyadéknak kell.

A világoskék pedig a legmagasabb kategória BF307+ ez versenyzési célokra fejlesztett, nem DOT kategóriába sorolt termék. 

  •  
  • Összetétel
  • Száraz forráspont (°C)
  • Nedves forráspont (°C)
  • DOT 3
  • polietilén-glikol
  • 205
  • 140
  • DOT 4
  • polietilén-glikol
  • 230
  • 156
  • EBC BF004
  • polietilén-glikol
  • 260
  • 180
  • EBC BF004
  • polietilén-glikol
  • 260
  • 180
  • DOT 5.1
  • polietilén-glikol
  • 270
  • 191
  • EBC BF307+
  • polietilén-glikol
  • 307
  • 197

Figyelmeztetés a versenycélra használt fékalkatrészekhez

Garancia és felelőség kérdése

Cégünktől vásárolt verseny, illetve versenyzéshez használt alkatrészek megváltoztathatják a gépjármű eredeti állapotát. Az így átalakított gépjárművek közúti közlekedésre nem vagy nem mindig alkalmasak. Ezért az átalakított fékrendszerek használatból eredő minden kár a vásárlót illetve a használót terheli. A FÉK-Expressz Kft. nem vállal felelőséget semmilyen, esetlegesen bekövetkező balesetért és egyéb károkért. Az említett okok miatt a verseny vagy versenyzésre használt alkatrészekre jótállást nem vállalunk. Azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, amelyeket nem verseny célra használtak, az esetleges hiba és reklamáció alkalmával, természetesen a jogszabályoknak megfelelően járunk el.

Az EBC Brakes gyár és magyarországi képviselete azokért a termékeiért semminemű garanciát nem vállal, amiket versenyekre vagy nyílt pálya napokra (Track Days) használnak!

Mint tudjuk a jármű súlya, sebessége, a versenypálya hossza, formája és az egyéni vezetési stílus eltérő lehet és ezek a fékbetétek élettartamát erősen befolyásolják. Még a legmodernebb járművek fékrendszerei sem versenyfeladatok ellátására készültek, vagyis versenyzésre többnyire alkalmatlanok. Egy fékbetét cserétől nem válik versenygéppé egy jármű, még akkor sem, ha a betét dobozára az van írva, hogy verseny célokra készítették. Amennyiben versenyzésre használjuk a terméket, akkor a terheléses használat előtt ajánlott tesztelni a fékalkatrészeket a fékerő, a "FADING" és kopás szempontjából. Ha valaki először használja termékeinket versenyautóhoz, akkor rendszeresen, néhány körönként ellenőrizze a betét kopását, megelőzve ezzel a korai elhasználódásból bekövetkező esetleges problémákat. Természetesen az EBC Brakes féktermékei, még az elért versenysikereik ellenére sem tudnak minden fékproblémát megoldani, ezért csak szakemberek segítségével változtassunk a gyárilag összeállított egységeken. Ez a figyelmeztetés egy olyan szolgáltatás, amit az UK-Hotlines verseny technikusai állítottak össze és nem szolgál garanciaként vagy kártérítési követelés alapjául.