Street bike / közúti általános, sport és verseny fékalkatrészekvágólapra másolva!

Mottó a termékekhez

Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.

A motorkerékpár fékbetétek optimális működési hőmérséklettartománya

EBC streetbike motorkerékpár fékbetét táblázat

A fékbetétek optimális hőmérséklettartománya

Két anyag súrlódásának és kopásának mértékét, sajnos erősen befolyásolja a súrlódó felületek hőmérséklete. Fékezéskor a jármű mozgási energiáját két anyag, (féktárcsa vagy dob és a hozzá való betét) felületeinek találkozása, súrlódása nyeli el. A mozgás a fékrendszerben hatalmas hőterheléssé alakul át és ezzel nagy fejtörést okoz a fékalkatrészeket gyártó cégek mérnökeinek, mivel olyan anyagokat kell fejleszteniük, amelyek minél tágabb tartományokban produkálnak magas súrlódási tulajdonságokat és a kopásnak is ellenállnak. A fenti grafikon segít eligazodni abban, hogy a különböző betét keverékek milyen hőmérsékleti tartományokban lehetnek optimálisak. Természetesen egyéb tényezők is befolyásolják a választást, de mi ezzel a táblázattal is segíteni szeretnénk vásárlóinkat.

Természetesen a hőn kívül még sok más fizikai támadás éri a fékbetéteket, de a jó fékhatás elérése és a tartósság általában arányban van ezzel a hőtűrő képességgel. Így aztán ennek a grafikonnak az ismeretében elmondható, hogy a magasabb hőmérsékleten is jól működő fékbetétek általában nagyobb terheléseket képesek elviselni a bennük lévő adalékok miatt és ezért tartósabbak, de természetesen drágábbak is. Az persze megítélés kérdése, hogy valóban drágábbak vagy inkább értékesebbek…. A kuplungokról szintén el lehet mondani, hogy az igénybevételnek megfelelően változnak a gyártásukhoz felhasznált alapanyagok és ennek megfelelően a terhelés és vele az üzemi hőmérséklet is változik. Így aztán ezek az alkatrészek is, minél korszerűbb alapanyagokból készülnek, annál strapabíróbbak, és persze ennek megfelelően az áruk is emelkedik. A fentiekről és a többi termékről részletesebb leírásokat az alábbi járműspecifikus ismertetőkben olvashattok.

Ahogy a fenti táblázatból már kiderült, három fő csoportba rendezhetők az EBC Brakes által gyártott motorkerékpár fékbetétek. Ezt az elvet követve a továbbiakban három részre bontva mutatjuk be az összes fékalkatrészt a felhasználási területüknek megfelelően, vagyis a járműféleségek szerint osztályozva. Végül a negyedik csoportban pedig a kuplungokat és az egyéb kiegészítő termékeket ismertetjük kissé részletesebben.

Menj tovább azokért a részletekért, amik segíthetik a későbbi választásodat!

EBC FA Premium organikus fékbetét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Közúti használatra fejlesztett organikus fékbetét keverék amit aramid és egyéb High-Tech szálak felhasználásával kísérleteztek ki az EBC laboratóriumaiban. Már több mint negyvenmillió darabot készítettek, ezekből a fékbetétekből, amelyek minden fajta motorkerékpárhoz használhatók, de különösen azok a motorosok kedvelik, akik előnyben részesítik a hagyományos fékbetétek adta érzetet. Ez a fékbetét az USA-ban piacvezető, de a németországi motoros magazinok tesztjeiben is rendszeresen kitűnő minősítést kap. Az EBC saját üzemeiben, Bristolban gyártott szériáját, kitűnő ár-érték aránya miatt az egyik legjobb „allround” fékbetétként tartják számon.

EBC FA-V V-Pads Semi-Sintermetall részben szinter túra fékbetét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Rengeteg kísérlet és tesztkilométer után piacra került a jelenleg kapható legmodernebb Semi Metall technológiával készülő fékbetét család, ami jellemzően Chopper, Cruiser valamint túra gépekhez kapható.. Súrlódási tényezője eléri a (m-0,41) relatív mértéket és tartósan 400’C, rövid periódusokban pedig 600’C-ig terjed üzemi hőmérséklete. Hosszú élettartamát a szinter alkotóinak, tárcsakímélő tulajdonságát pedig a karbon részecskéknek köszönheti és így egyesíti magában a hagyományos, lágyabb fékérzetet nyújtó és a harapós, ám strapabíróbb fékbetétek előnyös tulajdonságait.

EBC FA-VLD Limited Edition krómozott fékbetétek

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A népszerű V-Pad krómozott változata ez a fékbetét.
Hosszú élettartamát a szinter alkotóinak, tárcsakímélő tulajdonságát pedig a karbon részecskéknek köszönheti és így egyesíti magában a hagyományos, lágyabb fékérzetet nyújtó és a harapós, ám strapabíróbb fékbetétek előnyös tulajdonságait.

Krómozott hátlapjával chopperek és cruiserek ékszere, ezért motorépítők és különlegességre vágyó motorosok kényeztetik vele gépüket.

EBC FA-HH Double-H szinterfém fékbetét sorozat

Érdekesség az EBC szinter betétekről

Amikor az EBC elkezdte meghódítani a szinterfém-fékbetétek piacát, egy nagyon átgondolt stratégiára volt szüksége. Első lépésben a kereskedelemben kapható teljes kínálatot begyűjtötték, megvizsgálták, kiértékelték és végül túlszárnyalták azokat. Elsőként hagyták el az olcsó vasrészecskéket és rozsdamentes anyagokkal helyettesítették, megszüntetve ezzel azt a bosszantó jelenséget, amikor hosszabb állás után a betét a tárcsára tapadva, azon rozsdás nyomot hagyott. Továbbá a féktárcsát erősen károsító egyéb  anyagokat is lecserélték s helyükbe saját fejlesztésű keverékek léptek. Aztán öt évvel és több millió eladott fékbetéttel a hátuk mögött piacvezetők lettek a nagy múltú vetélytársaikat megelőzve. Ma is csúcstechnológiás szintű termékeket kínál a cég, amit saját laboratóriumában, több mint ötven éves tapasztalattal rendelkező mérnökei és technikusai kutatnak, fejlesztenek. A végeredmény pedig rendkívül látványos, mert nagyon is feltűnő az, hogy a különböző országokban, különböző szakemberek által lefolytatott tesztekben, az EBC Brakes fékbetétei szinte minden esetben a dobogós helyek valamelyikén végeznek.

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Ez a nagyon korszerű termék elsősorban közútra, mindennapi használatra készül. A legmagasabb szintű igénybevételt is bírja, nehéz és gyors motorokhoz ajánlott. Az összes szinter fékbetétet az USA -ban gyártja az EBC,, amelyek erősen megnövelt élettartammal, valamint perfekt fékerővel rendelkeznek minden körülmények között. A különleges két részre osztott fékbetét megelőzi a túlmelegedést és ezáltal a fékerő kihagyását, az úgynevezett “fadinget”. Egyes modelleknél egy rozsdamentes hőelvezető lemezt is alkalmaznak, hogy a fékezéskor keletkező hőterhelés a hidraulikát minél kevésbé befolyásolja.
Kíméli a féktárcsát, mivel nem vasrészecskékkel, hanem speciális adalék anyagok felhasználásával készül. Ezáltal megakadályozza az erős kopást vagy a féktárcsára tapadást, ami hosszabb állás után nyomot hagy a tárcsán.

A német MOTORRAD újság által tesztelt különböző gyártmányú fékbetét közül az EBC HH sorozat már többször az első helyezést érte el.

EBC EPFA-HH Extreme Pro fékbetét sorozat „utcára és pályanapra”

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Az Extreme Pro fékbetét modern szinterfém technológiával készül, az EBC clevelandi (Ohio, USA) High-tech üzemeiben és kapható az összes sportmotorhoz. Kimagasló 0.6-os dörzsértékét, a szinterfémmel kevert molibdén és wolfram adalékoknak köszönheti, ami garantáltan hosszabb élettartamot, jobb teljesítményt és optimális súrlódási tulajdonságot mutat. Az új összetételű anyagnak nagyon jók a termikus tulajdonságai, mivel már a fékkar első behúzásával jobb érzetet ad és gyorsabban bejáródik, mint korábban. Ideális pályázó, gyors utcai és versenymotorokba, de miután az új anyagok és a gyártási folyamatok miatt drágább, leginkább a kompromisszumokat kerülő motorosoknak, versenyzőknek és versenycsapatoknak ajánlja az EBC Brakes.

A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

A nagyteljesítményű gépeket olyan fékrendszerekkel tervezik, amik a legoptimálisabb fékhatás kifejtését csak speciális fékbetétekkel teszik lehetővé, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba balesetveszélyes más anyagból készült fékbetétet használni!

EBC GPFAX-HH Road Race verseny fékbetét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A GPFAX verseny fékbetét mindazokkal a jó tulajdonságokkal rendelkezik, mint az elődei, ráadásul a legnagyobb súrlódási tényezője még azoktól is jobb, mivel 0,6-0,7 lett ez az érték, amivel egy fantasztikus fékerőt biztosít, de a termikus értékeit tekintve is egy magasabb szintre van hangolva. Ennek a tulajdonságnak köszönhető, hogy kizárólag a verseny közben kialakuló körülmények hatására tudja elérni az optimális, üzemi hőmérsékletét. A tesztek alapján, még határozottabb fékhatás jellemzi, mint elődeit, de csakis teljesen üzemmeleg állapotban. Azoknak a “profi” versenyzőknek és pályákon motorozóknak a legjobb megoldás, akik szállító járművel viszik a motorjukat a pályáig és csak a zárt területre használják azt. Leginkább olyan motorosoknak, versenyzőknek és versenycsapatoknak ajánlja az EBC Brakes, akik kompromisszumok nélküli fékmegoldást akarnak.

A GPFAX verseny fékbetét mentes minden egészséget károsító anyagtól, de nem rendelkezik TÜV és ECE90 regisztrációval.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

Ezeket a termékeket versenypályára készítették, közúton használni veszélyes és tilos!

EBC Prémium dobfék betét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Ezeknek a dobfék betéteknek az alumínium vázát magasnyomású fém fröccsöntéses eljárással készítik, azután ezekre a fékpofákra “PRÉMIUM” minőségű dörzsbetétet ragasztanak egy különleges eljárással. Közúti használatra egyszerű, sima dörzsfelülettel készül, ám sok ATV modellhez un.”Water-Grooved” kivitelben is kapható. Ez a nútolt betétkonstrukció garantálja az egyenletes fékhatást, még a legszélsőségesebb körülmények között is, mert a betéten lévő ferde marások kivezetik a dobba bejutott vizet, port és  egyéb szennyeződést,(Jelenleg csak külön egyeztetett rendelésre szállítjuk a “Water-Grooved” kivitelt).

Fontos, hogy a három és négykerekű járművek esetében, az egy tengelyen lévő jobb és baloldali fékbetéteket egyszerre cseréljük az esetleges elhúzásokból adódó balesetveszély miatt!

A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!

EBC “teljesen úszó” eredetit helyettesítő és X valamint XC féktárcsák

A SZABADALMAZTATOTT “SD” RENDSZER AZ EBC BRAKES-TŐL

Mi is ez az “SD” rendszer?  Az SD angol Square Drive rövidítése és kb.”szögletes hajtást jelent”. A hagyományos úszó féktárcsáknál a külső és belső tárcsa hengeres szegecsek közvetítésével illeszkedik egymáshoz. Ezzel ellentétben, az új SD. rendszer a sokkal előnyösebb szögletesre lapolt szegecseket alkalmazza. Miféle teória áll e rendszer mögött? A fékezéskor fellépő hő hatására a külső tárcsagyűrű minden irányban tágul, vastagsága és átmérője megnő, a belső átmérője pedig csökken. Ez úgy történik, hogy a külső tárcsagyűrű belső átmérője radiálisan, a keréktengely irányába zsugorodik. Kerek szegecseknél a zsugorodó tárcsa már kis tágulásnál is érintheti a szegecset és az így kialakult feszültség, oldalirányban deformálhatja a tárcsát, amitől hullámossá, lüktetővé válhat fékezés közben. Az SD rendszerű megoldás nagymértékben engedi a külső tárcsa nyúlását minden irányba, ezért terheléstől függetlenül hibátlanul működik és nemcsak az élettartama nőtt, hanem az oldalirányú deformálódása is kizárt, így az oldalütésektől mentes marad. További nagy előnye, hogy a fékezéskor fellépő nyíró erő a lapolt szegecseknél vonalkontaktusban, a hengeresnél pontkontaktusban lép fel és ezáltal a hagyományos megoldásnál egy idő múlva kotyogás kezdődik, ami menet közben rendkívül kellemetlen. A külső tárcsa és a belső tányér közti kotyogás komoly veszélyforrás, mert nagy sebességnél erős rezgéseket okozhat. Az SD rendszernél a toleranciák hosszú távon, akár 5-10 szer tovább maradnak a tűrésen belül, mint a hengeres szegeccsel szerelt tárcsáknál, így az egész féktárcsa élettartama is megnő.

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A Pro-Lite féktárcsa a gyári tárcsák tökéletes helyettesítője. Úszó féktárcsa, ami egységet alkot a kiváló minőségű szegecsekkel rögzített belső tányérral. A külső tárcsagyűrű speciálisan edzett acélból készül, ami a megfelelő fékbetétekkel akár 10%-al több fékerőt biztosít, mint más tárcsa anyagok. A különösen könnyű belső tányér, ezüst vagy arany színre eloxált kovácsolt alumínium ötvözetből készül. Olyan szegecsekkel szerelik, amelyek a legjobb minőséget képviselik (nem az olcsó és rizikós Clip-System-t, mint a legtöbb fékalkatrész gyártó). A Pro-Lite tárcsák szárnyas furatképe az egymást takaró furatokkal megakadályozzák a tárcsa és a betét sorjásodását, ezáltal a fékbetétek egyenletesebben kopnak és hosszabb az élettartamuk. A Pro-Lite Contur Plus féktárcsa műszaki szempontból megegyezik a Pro-Lite tárcsákkal, viszont kisebb a súlya és egy modern hullámos Contour formával rendelkezik.

Az X szériás tárcsák, mára már világszerte a legnépszerűbbek. Ez a féktárcsa család egy speciális nemesfém ötvözetből készül és több, mint 10%-al magasabb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél tárcsák. A hagyományos tárcsákhoz képest az X-széria súlya 5%-al és az XC-szériáé, még további 5%-al kevesebb a hatszegecses rendszernek és a szuperkönnyű belső tányérnak köszönhetően. Ez a „fogyókúra”, nem lett volna kivitelezhető, ha még mindig a hagyományos kör alakú szegecsekkel szerelnék a tárcsákat. Ám az EBC mérnökei által kifejlesztett és szabadalmazott „SD rendszer” lehetővé teszi a külső és belső tárcsa közti hőtágulás kompenzálását a szegecsek és furatok károsodása nélkül.

EBC VMD Vintage stílusú “teljesen úszó” féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

2017 újdonsága ez a tárcsacsalád. A régi stílusú formába egy modern technológia van belerejtve és ezzel tökéletes megoldást kínál a restaurálásra vagy Cafe Racer építésre. Teljesen úszó féktárcsa, ami egységet alkot a kiváló minőségű szegecsekkel rögzített belső tányérral. A külső tárcsagyűrű speciálisan edzett acélból készül, ami a megfelelő fékbetétekkel akár 10%-al több fékerőt biztosít, mint más rozsdamentes anyagok. A különösen könnyű belső tányér feketére eloxált kovácsolt alumínium ötvözetből készül. A szegecsek pedig a legjobb minőséget képviselik (nem az olcsó és rizikós Clip-System, mint a legtöbb fékalkatrész gyártónál). A Vintage tárcsák furatképe az egymást takaró furatokkal megakadályozzák a tárcsa és a betét sorjásodását, ezáltal a fékbetétek egyenletesebben kopnak és hosszabb az élettartamuk.

EBC MD rozsdamentes és HPSR acél merev első és hátsó féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Azoknál az utcai motorkerékpároknál, amelyeknél gyárilag merev kiképzésű acéltárcsát alkalmaznak az első kerékhez, ebből a tárcsa családból tudunk választani a régi helyett. Az igazán nagy kínálatot viszont a hátsó kerekekre szerelhető krómacél vagy HPSR tárcsákból találjuk. A HPSR hátsó tárcsák esztétikai és használati értékét is növeli egy ezüst vagy aranyszínezetű cink réteg, amivel be vannak vonva. Ez azért készül így, hogy azokon a helyeken is védve legyenek a korróziótól, ahol a fékbetét nem érintkezik a tárcsával. A rozsdamentes anyagoknak pedig nincs szükségük a bevonatra. Természetesen sok féle motorkerékpárhoz választhatók, az EBC Brakes sikeres Contur-Design megoldásával esztétikusabbá varázsolt hátsó féktárcsái is.

EBC Vee-Rotor színes középrésszel “teljesen úszó” féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Ennek a féktárcsa családnak miden technikai tulajdonsága hasonló az X-széria tárcsáihoz, de formájával és a színes belső tányér részével mégis egy teljesen új irányvonal. Egy speciális nemesfém ötvözetből készül a külső gyűrű, ami több, mint 10%-al magasabb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, ami a hatszegecses rendszernek és az X-szériából átvett szuperkönnyű belső tányérnak is köszönhető. Ezt könnyíti még tovább, az ésszerűség határain belül lekönnyített külső gyűrű is. A kiváló „SD rendszer” lehetővé teszi, hogy mindössze hat darab szegeccsel is tökéletesen teljesítsenek ezek a kiváló termékek.

EBC Vee-Rotor merev hátsó sport féktárcsa

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A legkönnyebb hátsó féktárcsa család az EBC kínálatában, ami párosítható az első kerekeknél használt Vee-Rotorok-hoz, mivel annak a formavilágának megfelelően alakították ki. Egy speciális nemesacél ötvözetből készül a tárcsa, ami nagyjából 10%-al erősebb súrlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél. A korábbi kivitelekhez és más gyártók termékeihez képest is kevesebb a súlya, mivel az ésszerűség határain belül lekönnyítették.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását, és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával ellenőrizni és beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon, mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható.

EBC FSD és RSD valamint MD-CC “teljesen úszó” Custom féktárcsák

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

USA Custom, Cruiser gépekhez kialakított kiváló minőségű és esztétikai szempontból is kifogástalan tárcsákkal kezdjük a bemutatást.

A robusztus kidolgozású, különleges formavilággal rendelkező FSD és RSD tárcsák Harley Davidson-okhoz  készülnek. Gyári tárcsák helyére szerelve nem csak egyedi látványt, hanem rendkívül magas műszaki színvonalat is kap a jármű, és ilyen formán egy tényleges értéknövelő termék ez az EBC Brakes-től. Ezeknek a tárcsáknak a belső tányérja vagy feketére krómozott vagy tükörfényesre polírozott rozsdamentes acélból készül és az elnyűhetetlen „SD rendszer” technológiáját hordozzák magukban.

Az MD-CC jelű Custom és Streetfhigter tárcsák pedig inkább a japán és európai modellekhez készülnek és a formaviláguk ennek megfelelően egy másik stílust képvisel, viszont műszaki szempontból a kialakításuk hasonló. A polírozott belső tányér ezeknél a tárcsáknál edzett alumínium ötvözetből van és színtelen lakkréteg védi a behatásoktól. Az összes Custom és Streetfighter tárcsa az EBC mérnökei által kifejlesztett egyedülálló „SD” technológiával készül.

Figyelmeztetés a versenycélra használt fékalkatrészekhez

Garancia és felelősség kérdése

Cégünktől vásárolt verseny, illetve versenyzéshez használt alkatrészek megváltoztathatják a gépjármű eredeti állapotát. Az így átalakított gépjárművek közúti közlekedésre nem vagy nem mindig alkalmasak. Ezért az átalakított fékrendszerek használatból eredő minden kár a vásárlót illetve a használót terheli. A FÉK-Expressz Kft. nem vállal felelősséget semmilyen, esetlegesen bekövetkező balesetért és egyéb károkért. Az említett okok miatt a verseny vagy versenyzésre használt alkatrészekre jótállást nem vállalunk. Azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, amelyeket nem verseny célra használtak, az esetleges hiba és reklamáció alkalmával, természetesen a jogszabályoknak megfelelően járunk el.

Az EBC Brakes gyár és magyarországi képviselete azokért a termékeiért semminemű garanciát nem vállal, amiket versenyekre vagy nyílt pálya napokra (Track Days) használnak!

Mint tudjuk a jármű súlya, sebessége, a versenypálya hossza, formája és az egyéni vezetési stílus eltérő lehet és ezek a fékbetétek élettartamát erősen befolyásolják. Még a legmodernebb járművek fékrendszerei sem versenyfeladatok ellátására készültek, vagyis versenyzésre többnyire alkalmatlanok. Egy fékbetét cserétől nem válik versenygéppé egy jármű, még akkor sem, ha a betét dobozára az van írva, hogy verseny célokra készítették. Amennyiben versenyzésre használjuk a terméket, akkor a terheléses használat előtt ajánlott tesztelni a fékalkatrészeket a fékerő, a “FADING” és kopás szempontjából. Ha valaki először használja termékeinket versenyautóhoz, akkor rendszeresen, néhány körönként ellenőrizze a betét kopását, megelőzve ezzel a korai elhasználódásból bekövetkező esetleges problémákat. Természetesen az EBC Brakes féktermékei, még az elért versenysikereik ellenére sem tudnak minden fékproblémát megoldani, ezért csak szakemberek segítségével változtassunk a gyárilag összeállított egységeken. Ez a figyelmeztetés egy olyan szolgáltatás, amit az UK-Hotlines verseny technikusai állítottak össze és nem szolgál garanciaként vagy kártérítési követelés alapjául.