EBC Brakes ATV / Moto-X / Enduro általános, sport és verseny fékalkatrészek, fékbetét, féktárcsa, kuplungvágólapra másolva!

Mottó a termékekhez

Az EBC Brakes nem azt a célt tűzte ki, mint sok más gyártó ebben a szakmában, hogy gyenge minőségű utángyártott fékalkatrészekkel árassza el a piacot, hanem a gyárival azonos vagy inkább jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínáljon az igényes járműtulajdonosoknak.

A motorkerékpár fékbetétek optimális működési hőmérséklettartománya

EBC offroad motorkerékpár fékbetét táblázat

A fékbetétek optimális hőmérséklettartománya

Két anyag súrlódásának és kopásának mértékét, sajnos erősen befolyásolja a súrlódó felületek hőmérséklete. Fékezéskor a jármű mozgási energiáját két anyag, (féktárcsa vagy dob és a hozzá való betét) felületeinek találkozása, súrlódása nyeli el. A mozgás a fékrendszerben hatalmas hőterheléssé alakul át és ezzel nagy fejtörést okoz a fékalkatrészeket gyártó cégek mérnökeinek, mivel olyan anyagokat kell fejleszteniük, amelyek minél tágabb tartományokban produkálnak magas súrlódási tulajdonságokat és a kopásnak is ellenállnak. A fenti grafikon segít eligazodni abban, hogy a különböző betét keverékek milyen hőmérsékleti tartományokban lehetnek optimálisak. Természetesen egyéb tényezők is befolyásolják a választást, de mi ezzel a táblázattal is segíteni szeretnénk vásárlóinkat.

Természetesen a hőn kívül még sok más fizikai támadás éri a fékbetéteket, de a jó fékhatás elérése és a tartósság általában arányban van ezzel a hőtűrő képességgel. Így aztán ennek a grafikonnak az ismeretében elmondható, hogy a magasabb hőmérsékleten is jól működő fékbetétek általában nagyobb terheléseket képesek elviselni a bennük lévő adalékok miatt és ezért tartósabbak, de természetesen drágábbak is. Az persze megítélés kérdése, hogy valóban drágábbak vagy inkább értékesebbek…. A kuplungokról szintén el lehet mondani, hogy az igénybevételnek megfelelően változnak a gyártásukhoz felhasznált alapanyagok és ennek megfelelően a terhelés és vele az üzemi hőmérséklet is változik. Így aztán ezek az alkatrészek is, minél korszerűbb alapanyagokból készülnek, annál strapabíróbbak, és persze ennek megfelelően az áruk is emelkedik. A fentiekről és a többi termékről részletesebb leírásokat az alábbi járműspecifikus ismertetőkben olvashattok.

Ahogy a fenti táblázatból már kiderült, három fő csoportba rendezhetők az EBC Brakes által gyártott motorkerékpár fékbetétek. Ezt az elvet követve a továbbiakban három részre bontva mutatjuk be az összes fékalkatrészt a felhasználási területüknek megfelelően, vagyis a járműféleségek szerint osztályozva. Végül a negyedik csoportban pedig a kuplungokat és az egyéb kiegészítő termékeket ismertetjük kissé részletesebben.

Menj tovább azokért a részletekért, amik segíthetik a későbbi választásodat!

EBC FA-TT Carbon Graphit fékbetét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Carbon/Graphite fékbetét Enduro, MotoCross és ATV/Quad gépekhez. Az észak-amerikai Off-Road versenyeken az elmúlt években szinte minden élvonalbeli versenyző használta ezt a fékbetét anyagösszetételt. Ez a dörzspárna a magas karbon tartalma miatt nem melegszik túl, így a hőátvitel a tárcsa és fékrendszer között alacsony szinten marad, ezáltal a féktárcsa hő terhelését csökkenti és annak károsodását megelőzi. A TT fékbetétek klasszikus fékérzetet nyújtanak és ezért nagyon jó választásnak mondhatók utcai Enduro és Paris-Dakar motorokba is. Ezek a fékbetétek utcai használatra is és akár gyors MotoCross, Enduro és ATV versenyekhez is ideálisak.

EBC FA-R Sinter Metal nagyteljesítményű fékbetét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Szinterfém-fékbetét Off-Road gépekhez. Ez a fékbetét a MotoCross és ATV/Quad járművekhez egy különleges rézötvözetből porkohászati eljárással készül és a legmagasabb igénybevételnél is a legjobb fékerőt biztosítja. Az anyaga nagy sűrűségű és megerősített fékteljesítménnyel rendelkezik, ennek ellenére a tárcsát a lehető legminimálisabb mértékben koptatja. Az R-széria fékbetétei minden Off-Road körülmény között gondoskodnak a maximális fékerőről, lehet hőség vagy fagy, nedvesség, sár, víz, homok. További jó tulajdonsága, hogy egész élettartama alatt állandó marad minden előnyös féktulajdonsága. Az EBC Brakes saját High-tech gyártóüzemében Cleveland-ben (Ohio, USA) készül ez a nagyteljesítményű fékbetét.

A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • A nagyteljesítményű gépeket olyan fékrendszerekkel tervezik, amik a legoptimálisabb fékhatás kifejtését csak speciális fékbetétekkel teszik lehetővé, ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni azt, hogy a gyárilag szinter fékbetéttel szerelt motorkerékpárokba balesetveszélyes más anyagból készült fékbetétet használni!

EBC MX-S Sinter Metal verseny fékbetét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Verseny fékbetét szinterfémből MotoCross és ATV/Quad gépekhez. Ez a fékbetét a napjainkban gyártott fékbetétek között a legjobb dörzsértékkel és fékerővel rendelkezik ha eléri az optimális hőmérséklet tartományt. A MotoCross és ATV versenyigényeknek megfelelően, legszélsőségesebb körülmények között is biztosítja a maximális fékteljesítményt és féktulajdonságait egész élettartama alatt megőrzi. Az EBC egyedülálló gyártóként , ezeknek a fékbetéteknek nagy részét egy ingyenes csúszó-vezető csappal (Slider-Pins), kiegészítve szállítja. Ezek a termékek is az EBC Brakes saját High-tech üzemében a clevelandi (Ohio, USA-ban) készülnek.

Az MX-S verseny fékbetét mentes minden egészséget károsító anyagtól, de nem rendelkezik TÜV és ECE90 regisztrációval.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Ezeket a termékeket versenypályára készítették, közúton használni veszélyes és tilos!

EBC Prémium dobfék betét sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Ezeknek a dobfék betéteknek az alumínium vázát magasnyomású fém fröccsöntéses eljárással készítik, azután ezekre a fékpofákra “PRÉMIUM” minőségű dörzsbetétet ragasztanak egy különleges eljárással. Közúti használatra egyszerű, sima dörzsfelülettel készül, ám sok ATV modellhez un.”Water-Grooved” kivitelben is kapható. Ez a nútolt betétkonstrukció garantálja az egyenletes fékhatást, még a legszélsőségesebb körülmények között is, mert a betéten lévő ferde marások kivezetik a dobba bejutott vizet, port és  egyéb szennyeződést,(Jelenleg csak külön egyeztetett rendelésre szállítjuk a “Water-Grooved” kivitelt).

Fontos, hogy a három és négykerekű járművek esetében, az egy tengelyen lévő jobb és baloldali fékbetéteket egyszerre cseréljük az esetleges elhúzásokból adódó balesetveszély miatt!

A fenti fékbetétek mentesek minden egészséget károsító anyagtól, TÜV és ECE90 regisztrációval rendelkeznek

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

A robogókhoz fejlesztett fékbetétek egyes esetekben hasonlítanak a motorkerékpárok fékbetéteihez, de miután teljesen eltérő igénybevételre lettek optimalizálva, ezért tilos ezeket nagymotorokba használni, mert kiélezett helyzetekben rendkívül balesetveszélyesek!

EBC MD és MD Contour Off-Road első és hátsó féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A vee ATV-Quad, Enduro és Cross motorokhoz első és hátsó féktárcsák, melyek mérete 100%-ban megegyezik a gyári “széria” tárcsákéval. Precíz megmunkálása során egy optimális szintig keményítik, ami azért rendkívül fontos, mert a túl kemény tárcsának a súrlódási tulajdonságai gyengék ráadásul, ha vizet kap verseny közben, akkor könnyen elrepedhet. A puha tárcsa pedig túlságosan hamar elkopik és a betétet is jobban koptatja. Így aztán EBC Brakes nagyteljesítményű féktárcsái erős nemesacél anyagból készülnek, és hosszú élettartamot biztosítanak a fékbetétnek is. Hagyományos formájú tárcsa, minden Off-Road járműhöz kapható, Contour (hullámos) formatervezésű viszont csak a kétkerekűekhez. Az Angliában készült MX-C sportféktárcsákat lézerrel munkálják hullámos formájúra, így könnyebbek, jobb az öntisztulásuk és a hűtésük is, mint a gyári széria tárcsáknak, ezért kiválóan alkalmasak sport és versenycélokra.

EBC MD CX Contour Extreme Off-Road első és hátsó verseny féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A Vee-Rotor formavilágának átültetését az Off-Road járművekre, ezzel a tárcsasorozattal oldotta meg a gyár. Az Angliában készülő MX-C tárcsákat lézerrel munkálják hullámos formájúra, így könnyebbek, jobb az öntisztulásuk és a hűtésük is, mint a gyári széria tárcsáknak és így kiválóan alkalmasak sport és versenycélokra.

EBC MD CE Contour Enduro hátsó verseny féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Kifejezetten Enduro motorokhoz fejlesztett hátsó merev tárcsa, amin nincsenek furatok a fékbetét által érintett területeken. Sáros, iszapos, szennyező terepeken előnyös a teljesen sima felülete, mert így kevésbé tapadnak meg rajta ezek az anyagok. Furcsa formájú külső kerületét pedig az alacsonyabb súly elérése miatt kapta.

EBC UTVX Contour ATV / Quad féktárcsa sorozat

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Egy teljesen új féktárcsa sorozat az ATV / Quad / Side x Side gépekhez. Az első kísérleteket teljesen körkerületű próbadarabokkal végezték, de kontúros profiljával könnyebb lett és javult öntisztító képessége, miközben jobb a fékhatása is. Prémium minőségű német nemesacél alapanyagokból készítik és a munkafolyamatokat pedig 100%-ban brit üzemekben végzik. Tartósabbak és mégis olcsóbbak ezek a termékeink, mint az eredeti gyári féktárcsák.

EBC OS Contour Off-Road Oversize 280mm és 250mm átalakító-szett

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

Egy teljesen úszó konstrukció, precízen megmunkált és hőkezelt nemesacél tárcsa, ami Contour (hullámos) kivitelben kapható. 280mm-es átmérője a fékerő jelentős megnövekedését idézi elő, mellőzve a túlméretezett tárcsákra jellemző “Grounding” (talaj érintése) effektust. Minden MX-OS féktárcsa-szettet, egy a Ted Devol által formatervezett, optikailag rendkívül igényes féktárcsa-adapterrel kompletten szállít a gyár. Ez egy nagyon népszerű féktárcsa-szett az USA-ban, de világviszonylatban is előkelő helyet foglal el a Tuning-tárcsák közöt. Természetesen Mini-MotoCross gépekhez is létezik Oversize MX féktárcsa-átalakító szett. Ez a készlet 80-85ccm-es Cross motorokhoz tartalmaz egy optimális, 250mm átmérőjű hullámos kivitelű tárcsát és egy adaptert a munkahengerhez.

EBC SM-C Contour Supermoto Oversize 320mm átalakító-szett

  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat
  • EBC motorkerékpár fékbetét táblázat

A 320mm-es első féktárcsa átalakító-szettet egy ultrakönnyű kovácsolt alumíniumötvözet belső tárcsatányérból és 4mm vastag erős nemesacél tárcsából készül, amely a megfelelő minőségű fékbetéttel a maximálisan elérhető fékerőt biztosítja. Hűtő és szennyeződés elvezető furataival a súlya optimális. a külső egység 9 db stabil szegeccsel illeszkedik a belső tányérhoz. Az átalakításhoz nélkülözhetetlen, (színesre eloxált) fék munkahenger adapter a készlet tartozéka. A legtöbb modern Enduro kerékagyára és teleszkópjára problémamentesen felszerelhető a hozzá tervezett egység.  Fontos megemlíteni, hogy ehhez az átalakításhoz a fékcső megváltoztatása is szükséges. Esztétikai okból és a további súlycsökkentés érdekében, már csak Contour (hullámos) kivitelben kapható.

FIGYELEM KEDVES VÁSÁRLÓNK!

  • Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy tárcsával érintkező felületének megtisztítását, és a rögzítés után nagyon ajánlott mérőórával ellenőrizni és beállítani a tárcsa egyenes futását, mert ezzel komoly problémákat előzhetünk meg.
  • Új EBC féktárcsához minden esetben új EBC márkájú fékbetétet használjon, mivel a gyár csak így vállal garanciát. Ez a rendelkezés a forgalomban lévő gyenge minőségű fékbetétek károsító hatása miatt vált szükségessé és minden tárcsa csomagolásán olvasható.

Figyelmeztetés a versenycélra használt fékalkatrészekhez

Garancia és felelősség kérdése

Cégünktől vásárolt verseny, illetve versenyzéshez használt alkatrészek megváltoztathatják a gépjármű eredeti állapotát. Az így átalakított gépjárművek közúti közlekedésre nem vagy nem mindig alkalmasak. Ezért az átalakított fékrendszerek használatból eredő minden kár a vásárlót illetve a használót terheli. A FÉK-Expressz Kft. nem vállal felelősséget semmilyen, esetlegesen bekövetkező balesetért és egyéb károkért. Az említett okok miatt a verseny vagy versenyzésre használt alkatrészekre jótállást nem vállalunk. Azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, amelyeket nem verseny célra használtak, az esetleges hiba és reklamáció alkalmával, természetesen a jogszabályoknak megfelelően járunk el.

Az EBC Brakes gyár és magyarországi képviselete azokért a termékeiért semminemű garanciát nem vállal, amiket versenyekre vagy nyílt pálya napokra (Track Days) használnak!

Mint tudjuk a jármű súlya, sebessége, a versenypálya hossza, formája és az egyéni vezetési stílus eltérő lehet és ezek a fékbetétek élettartamát erősen befolyásolják. Még a legmodernebb járművek fékrendszerei sem versenyfeladatok ellátására készültek, vagyis versenyzésre többnyire alkalmatlanok. Egy fékbetét cserétől nem válik versenygéppé egy jármű, még akkor sem, ha a betét dobozára az van írva, hogy verseny célokra készítették. Amennyiben versenyzésre használjuk a terméket, akkor a terheléses használat előtt ajánlott tesztelni a fékalkatrészeket a fékerő, a “FADING” és kopás szempontjából. Ha valaki először használja termékeinket versenyautóhoz, akkor rendszeresen, néhány körönként ellenőrizze a betét kopását, megelőzve ezzel a korai elhasználódásból bekövetkező esetleges problémákat. Természetesen az EBC Brakes féktermékei, még az elért versenysikereik ellenére sem tudnak minden fékproblémát megoldani, ezért csak szakemberek segítségével változtassunk a gyárilag összeállított egységeken. Ez a figyelmeztetés egy olyan szolgáltatás, amit az UK-Hotlines verseny technikusai állítottak össze és nem szolgál garanciaként vagy kártérítési követelés alapjául.