A RetroCar Racing csapat autóiban tesztelték az EBC Yellow és Blue Stuff fékbetéteketvágólapra másolva!

Zsolt az interneten talált ránk és elmondása szerint, sok féle fékbetéttel szerzett már tapasztalatokat, viszont EBC-t még soha nem használt, de szívesen tesz egy próbát.

Tavaly a versenyszezon vége felé hívott fel egy úriember, aki elmondta, hogy cége régebbi BMW autókból készít versenyzésre alkalmas járműveket, amelyekkel különböző gyorsasági futamokon száguldoznak versenyzői. Az interneten talált ránk és elmondása szerint, sok féle fékbetéttel szerzett már tapasztalatokat, viszont az EBC-t még nem használta, de szívesen tenne egy próbát.
Annál is inkább örültem ennek a megkeresésnek, mert csapatról, és nem pedig egyetlen autóról van szó az ő esetükben. Több jármű és több pilóta egy csapaton belül, ez egyenlő a nagyobb hitelességgel.

 

Ők biztos, hogy nem váltanának a megszokott fékbetétjükről, hogyha nem győzi meg őket egy másik márka. És az is biztos, hogy amennyiben váltanak, annak megvan a komoly magyarázata.

 

Ezért aztán nagyon vártam a visszajelzést Dévai Úrtól.

 

Szia,
ahogy megbeszéltük, itt a verseny utáni tapasztalataimat küldöm.
Megkésve bár, de törve nem, végre hazaértünk.

EBC fékekkel megy a BMW

2 garnitúra EBC Brakes fékbetét tesztelésére kaptunk kedvezményes lehetőséget az importőrtől.
A teszteket egy BMW318is Gr.A és egy BMW 325i Challenge versenyautóval végeztük versenykörülmények között.
Teljesítményben a 325i kicsit erősebb és nehezebb is, viszont a féktárcsák mindkét autón azonos márkájúak és paraméterűek voltak minden tekintetben.
A Blue Stuff a könnyebb súlyú 318is-be, a Yellow Stuff a 325i-be került bele.
Érzésem szerint a Blue Stuff kicsit kevésbé volt érzékeny a hőmérséklet változásaira és szinte midig egyformán teljesített.
A Yellow Stuff a Pannoniaringen kapott egy teljes napos kiképzést, ahol tapasztalataink alapján, az első fékek hőmérséklete elérheti az 500-600 Celsius fokot is verseny közben, és ezt a betét simán bírta, viszont érezhető volt, hogy ezeket a fékeket mindenféleképpen meg kellett melegíteni, különben hidegen gyengébb volt a fékhatás, de melegen jól működtek. Jelentős kopás egyik betét esetében sem tapasztalható és a fékpor mennyisége is hasonló az eddig használt, ismert márkákhoz képest.

 

Tapasztalataink határozottan pozitívak és a jövő szezont ilyen betétekkel kezdjük.

 

Zsolt Devai
RetroCar Restoration & Racing
Web: www.rcr.hu