A megfelelő fékbetét kiválasztása az autós EBC termékek közülvágólapra másolva!

.

EBC fékbetétek

Autó fékbetétek megválasztása utcai körülmények között:

 

Az EBC fékbetétek különböző színe, különféle anyagkeverékeket takar, amelyekről a termékleírásokban találsz részletes információt és ennek alapján tudod eldönteni, hogy az igényeidnek melyik a leginkább megfelelő. Amennyiben választási segítségre van szükséged, az ügyfélszolgálatunknak írj e-mailt vagy hívd a munkatársainkat valamelyik telefonszámunkon.

Minden autón,  gyárilag azonos anyagból készült fékbetét van elől és hátul.

Ezért az első és hátsó tengelyre minden esetben azonos minőségű, tehát az EBC Brakes esetében azonos színű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel és termikus tulajdonságokkal rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használj, a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és aféknyomaték arányát.  Tehát a fékrendszer első és hátsó alkotóelemei ennek megfelelően vannak méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is.

 

Az EBC gyár a fentiek miatt csak az azonos színű, (minőségű) fékbetétek egyidejű használatát tartja elfogadhatónak az első és hátsó tengelyen!

Fontos: Az EBC Brakes nem vállal garanciát azokra a termékekre, amiket versenyzésre vagy nyílt pályanapok alkalmával használtak!

 

 

Autó fékbetétek megválasztása versenyzéshez és nyílt pályanapokra:

 

Az EBC fékbetétek különböző színe, különféle anyagkeverékeket takar, amelyekről a termékleírásokban találsz részletes információt és ennek alapján tudod eldönteni, hogy az igényeidnek melyik a leginkább megfelelő. Amennyiben választási segítségre van szükséged, az ügyfélszolgálatunknak írj e-mailt vagy hívd a munkatársainkat valamelyik telefonszámunkon.

 

Minden autón , gyárilag azonos anyagból készült fékbetét van elől és hátul. (kivéve a megfelelően átalakított versenyautókat)

 

Az első és hátsó tengelyre verseny körülmények között is azonos minőségű, tehát az EBC Brakes esetében azonos színű, (vagyis egyforma súrlódási tényezővel rendelkező, így azonos fékhatású) fékbetétet használj a gyári fékrendszer egyensúlyának megőrzése végett. (kivéve a megfelelően átalakított versenyautókat)

Minden autónál és egyéb integrált fékkel rendelkező járműnél a gyártó meghatározza az első és hátsó tengelyen szükséges optimális fékerő mértékét és aféknyomaték arányát.  Tehát a fékrendszer első és hátsó alkotóelemei ennek megfelelően vannak méretezve. Nagyon veszélyes az arányokat megváltoztatni, mert csak a gyárilag beállított egyensúllyal várható el a megfelelő fékhatás és a fékalkatrészek károsodás nélküli működése is. (kivéve a megfelelően átalakított versenyautókat)

 

Itt kell szót ejteni az állítható fékerőszabályzóról.
A fékerő szabályzó egy igen komoly csapda lehet, ha nem bánunk vele óvatosan. Mivel az egyenes futáshoz vagyis a kitörések kordában tartásához nagyon jót tesz ha a hátsó tengely kevésbé fékezett, de sajnos az első fékeket durván igénybe veszi a túlságosan elspórólt hátsó fékerő. A legjobb megoldás az egyforma anyagból készült és lehetőleg azonos gyártmányú első és hátsó fékbetét, mivel ezeknek azonosak a termikus és súrlódási tényezői, ezáltal a legnagyobb tartományban szinkronban vannak egymással. Természetesen a kevésbé optimális helyzetekben is ezek a párosítások tudnak legjobban együttműködni. A szabályzóval pedig arra kell törekedni, hogy csakis a lehető legkisebb mértékben térjen el a talajra közvetített fékerő az első és hátsó tengelyen, mivel nemcsak így a legoptimálisabb a fékhatás, de az első fékek túlterhelése is így lesz a legkevesebb.
Legtöbben már csak a szénné égett fékbetétből látják, hogy nem megfelelő a szinkron az első és hátsó tengelyen a fékerőt illetően, pedig megfelelő rutinnal vagy óvatossággal az első betétek és tárcsák túlzott hőterhelését elkerülhetjük.

 

Az EBC gyár csak az azonos színű, (minőségű) fékbetétek egyidejű használatát tartja elfogadhatónak az első és hátsó tengelyen!

Fontos: Az EBC Brakes nem vállal garanciát azokra a termékekre, amiket versenyzésre vagy nyílt pályanapok alkalmával használtak!

 

A túlterhelt fékbetét

 

Szinte minden szakágban megállják a helyüket a Bluestuff és a Yellowstuff fékbetétek és ezért pályázáshoz és versenyzéshez ezeket a készleteket használják legtöbben. Természetesen nincs olyan fékbetét, ami minden célra megfelelő és ezért, például a hosszú távú versenyekhez manapság az RP-1 vagy RP-X és SR-11 vagy SR-21 a legnépszerűbb, mivel ezek rendkívül tartósak.
A nyílt pályanapokhoz a legnyerőbb választás a Yellowstuff volt még nemrégen, miután ezekkel a párnákkal közúton is legális a közlekedés, De manapság már lassan tveszi a főszerepet a Bluestuff, mivel mostanra már egyre többféle kék betét rendelkezik R90 jóváhagyással. Persze attól, hogy a Bluestuff nem volt használható sokáig hivatalosan közúton, ettől függetlenül mégis rengetegen közlekedtek vele, mert valamennyivel jobban bírta a terhelést, mint a Yellowstuff.

Sajnos arról is kell szót ejteni, hogy a legjobb fékbetétet is tönkre lehet tenni egy gyenge minőségű féktárcsával vagy egy rossz vezetési stílussal, esetleg a felborított fék egyensúllyal, amiről nem győzünk eleget beszélni. Nagyon fontos, hogy versenyre vagy a pályanapokra használt betéteket is kímélni kell a felesleges terhelésektől, mert az indokolatlan, túlzott terhelések megbosszulják cselekedeteinket az élettartamban és a fékhatás veszteségben. Ügyelni kell arra, hogy ne égessük meg a betétek felületét, mert attól kezdve egyre jobban kell taposni, amitől még jobban megég és ez egy visszafordíthatatlan folyamat.

Nagyon ajánlott az éles, agresszív körök után egy levezető, hűtő kört is menni, hogy megfelelően visszahűljenek a fékalkatrészeink és azon is érdemes elgondolkozni, hogy mindig azoknak ég szét a fékbetéte, akik görcsösen, vicsorogva kőröznek a pályán és nem lendületesen, lazán autóznak. Köztudott, hogy a bajnokok kevesebbet fékeznek mint a mezőny hátulján haladók és nyilván azok fékeznek a legtöbbet, akik igyekeznek gyorsan haladni a megfelelő rutin nélkül. Persze ők a legelégedetlenebbek a fékekkel, míg azok meg teljesen elégedettek, akik a mezőny elejében mennek…

 

Tilos a betéteket a bejáratás vagy a zajcsökkentés elősegítésének érdekében bármilyen módon csiszolni vagy „bevasalni”! Autók és motorkerékpárok esetében egyaránt károsak ezek a beavatkozások!

 

A helyes bejáratás leírása itt: EBC fékalkatrészek bejáratása

 

Hasonló témájú cikkek itt: gyakran feltett kérdések »