Skip to main content

122 000 Km-t futott a GD tárcsa, és ugyanennyit a Redstuff fékbetét garnitúra egy Skoda RS Octavia-n

Tisztelt EBC, Király László Úr!
Először is engedje meg, hogy ezúton is kifejezzem köszönetemet a rendelésem ismételt gyors és pontos lebonyolításáért.
Időközben az új tárcsákat (Blade High Carbon Disc), és a betéteket (Yellowstuff), felszerelték az autómra, és ezek még talán sportosabban is mutatnak, mint a korábbi GD tárcsák. (kép mellékelten csatolva)

EBC Brakes Blade High Carbon disc és Yellowstuff betét, Skoda Octavia RS

Szintén csatoltam a 7 évvel ez előtt ugyancsak Önöktől vásárolt és azóta 122 ezer kilométert futott Turbo Groove Disc tárcsákról és az ugyanennyit teljesített Redstuff betétekről, a leszerelésüket követően készült képeket, amelyet jelen levelemmel és nevemmel együtt nyugodtan közzétehet a honlapjukon.

EBC Brakes 122e km-t futott Turbo Groove Disc és Redstuff fékbetét, Skoda Octavia RS

Azt gondolom, hogy ez az élettartam, ez a futásteljesítmény szó szerint páratlan, főleg annak fényében, hogy az első 2 évben kifejezetten „gyötörtem” a fékeket, mert akkora volt a különbség a gyári rendszerhez képest, hogy amikor csak tudtam „élveztem az élményt”. Soha nem hagyott cserben még akkor sem, amikor egy-egy ausztriai, svájci, vagy olasz hágón a normál igénybevételhez képest jóval nagyobb terhelésnek tettem ki őket, de a mindennapi városi vagy autópályás használat során is nagyfokú biztonságérzetet adott. Olyan ez, mint amikor az ember előzésbe kezd és tudja, – nyilvánvalóan ésszerű határok között – hogy ehhez megfelelő tartalékkal rendelkezik az autója.
Ilyen előzmények után nem volt kérdéses számomra, hogy ismét EBC fékrendszer kerüljön az RS Octaviámra.

Nyolc évvel ezelőtt, miután az autóm teljesítményét a gyári 200 -ról kb. 260 lőerősre növelték, (lóerőből sosem elég) – az egyébként is halovány gyári fékrendszer helyett – egy megbízhatóbb és jobb fékezési paraméterekkel rendelkező rendszer után kellett néztem. Hónapokig keresgéltem, számos rendszert „lecsekkoltam” míg végül Ön és az EBC fékrendszer mellett döntöttem. Az elmúlt évek és a megtett, több mint 120 000 km alapján nem kérdés, hogy nagyon jó döntést hoztam. Igaz, hogy vásárláskor többet kell érte fizetni, de a minőségnek mindenhol megkérik az árát, ugyanakkor a gyárihoz képest jelentősen hosszabb élettartama miatt valójában nem is drágább. Továbbá, aki egyszer megtapasztalja azt a plusz biztonságérzetet, amit az EBC fékrendszer nyújt, attól kezdve már nem szeretne gyári vagy egyéb márkájú fékeket használni.

Természetesen erről az általam második alkalommal választott konfigurációról is majd részletes véleményt (fékhatás, zaj, tartósság) fogok írni.

Üdvözlettel: Dr. Hovancsek Zsolt

Kedves Doktor Úr!
Ez a referencia minket is meglepett, mivel 100e Km-nél többet teljesítő féktárcsákról gyakran kapunk hírt, de olyan fékbetétekről eddig nem számolt be senki, amelyek 122 000Km-futottak, ráadásul a képek tanúsága szerint, még mindig használható állapotban vannak. Nyilván való számunkra is, hogy ez nem általánosítható, de ékes példája annak, hogy az EBC Brakes termékei különösen tartósak. Minden érdeklődő nevében köszönjük ezeket a hasznos infókat, és várjuk majd az új BSD tárcsák és Yellowstuff betétek kombinációról szóló beszámolóját is.

Továbbra is jó féket kívánok: Király László


Motorosok a Motorosokért Alapítvány
Motorrad
Drive-X
MZ CLUB HUNGARY
Jooble autószerelő állások